امسال فیلم آذربایجانی «نبات» با بازی فاطمه معتمدآریا بازیگر ایرانی می‌تواند به عنوان نماینده آذری اسکار قدعلم کند.
کد خبر: ۷۱۳۲۴۴
معتمدآریا نماینده آذربایجان در اسکار می‌شود؟

خیلی کم پیش می‌آید فیلمی از سینمای آذربایجان در سطح جهانی یا جشنواره‌های سینمایی مهم مورد توجه قرار بگیرد. هرچند امسال فیلم آذربایجانی «نبات» با بازی فاطمه معتمدآریا بازیگر ایرانی می‌تواند این روند را تغییر بدهد.
«نبات» امسال در بخش افق‌های هفتاد و یکمین جشنواره فیلم ونیز حضور داشت. این فیلم جنگی در آذربایجان نمایش ویژه داشته، اما مشخص نیست با توجه به قوانین آکادمی علوم و هنرهای سینمایی درباره اکران عمومی فیلم‌های خارجی‌زبان در کشورهای سازنده یک فیلم، شرایط مورد نظر را برای رقابت در جوایز اسکار 87 در بخش فیلم خارجی‌زبان دارد یا خیر.
معتمدآریا در «نبات» نقش زنی به همین نام را بازی می‌کند که همراه همسرش اسکندر در بحبوحه جنگ در یک روستای دوردست و کوچک زندگی می‌کنند و تنها از طریق فروختن شیر به دست آمده از تنها گاوشان امرار معاش می‌کنند.
پسر آن‌ها نیز که به جنگ رفته، کشته می‌شود. با ادامه جنگ، روستای محل زندگی آن‌ها کاملاً متروک می‌شود و «نبات» پس از مرگ شوهرش باید به تنهایی در این روستای متروک زندگی کند. درام «Chameleon» که سال گذشته در لوکارنو به نمایش درآمد و فیلم «پایین رودخانه» که در جشنواره کارلووی واری روی پرده رفت، از دیگر گزینه‌های آذربایجان برای معرفی به آکادمی است. مهلت معرفی فیلم‌ها به آکادمی برای حضور در بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان 1 اکتبر (9 مهر) به پایان می‌رسد.
(روزنامه صبا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها