اوضاع نابسامان تئاتر به روایت یک بازیگر

سیما تیرانداز: 12 میلیون از مرکز هنرهای نمایشی طلب دارم

سیما تیرانداز می‌گوید: هنوز برای کار قبلی از مرکز هنرهای نمایشی طلب دارم و برخلاف گفته‌های مدیریت مرکز اسفندماه یک چک 12 میلیونی به من داده شد که جز شرمندگی مقابل بچه‌های گروه هیچ چیز دیگر نبود.
کد خبر: ۷۱۲۱۰۶
سیما تیرانداز: 12 میلیون از مرکز هنرهای نمایشی طلب دارم

سیما تیرانداز که این روز‌ها به تازگی از بازی در کنار علیرضا خمسه برای فیلم «وروجک» ساخته فرزاد اژدری‌‌ رها شده است درخصوص کارهایی که برای آینده دارد می‌گوید: دوست دارم نمایش «تقدیر بازار» را بر اساس نمایشنامه هاله مشتاق‌نیا برای جشنواره تئا‌تر فجر آماده کنم و به صحنه ببرم.

او از کلیت نمایشی که احتمال کارگردانی‌اش می‌رود و به تازگی متن آن برای ارائه مجوز تحویل داده شده است تنها به توضیح مختصری از داستان و فرمت کلی اکتفا می‌کند و می‌گوید: «تقدیر بازار» نمایش اپیزودیک است که بر اساس سرنوشت 6 نفر نوشته شده است و تنهایی افراد را نشان می‌دهد.
قطعیت آغاز تمرین‌های این نمایش پس از کسب مجوز به شرایطی بازمی‌گردد که تیرانداز امیداور است به صورت مطلوبی پیش برود و این متن به جشنواره و صحنه برسد. بنا به گفته وی شرایط خوب شامل اتفاقاتی است که در یک مجموعه نمایشی و در سطح کلان در مرکز هنرهای نمایشی رخ می‌دهد.

وی در این‌باره توضیح می‌دهد: شرایط زمانی خوب است که با مجموعه‌ای کار کنید که احترام شما را حفظ می‌کنند. ایرانشهر از مجموعه‌هایی است که چنان خصیصه‌ای دارد و اگر سالنی در اختیارم قرار دهد بدون شک و با کمال میل نمایشی آنجا روی صحنه می‌برم. شرایط احترام‌آمیز جاری در تماشاخانه ایرانشهر از نظر این کارگردان تئا‌تر بر مبنای رفتار و منشی است که مدیریت و اعضای یک مجموعه با گروه تئاتری دارند و فضای آرامی را ایجاد می‌کنند. اگرچه تیرانداز معتقد است که نمی‌توان مدعی بود که مدیریت یک مجموعه بی‌عیب و نقص است، اما اتفاقاتی که موجب بی‌احترامی می‌شود نیز نباید باشد تا یک گروه در آرامش به کار خود ادامه دهد.

/Media/Image/1392/03/21/635065600762190047.jpg
وی که یکی از اسامی حاضر در فهرست نام‌های طلبکاران مرکز هنرهای نمایشی است درخصوص طلب خود می‌گوید: هنوز برای کار قبلی از مرکز طلب دارم و برخلاف گفته‌های مدیریت مرکز اسفندماه یک چک 12 میلیونی به من داده شد که جز شرمندگی مقابل بچه‌های گروه هیچ چیز دیگر نبود.

بنا به عقیده وی اگر قرار بر حمایتی از سوی مرکزی که داعیه فرهنگی دارد، هست باید تنها این تصور نباشد که سالن‌ها به شکلی از اجرا پر باشند، بلکه باید کیفیت کار‌ها و وزن افراد نیز در نظر گرفته شود. اتفاقی که در تلویزیون نیز در جریان است و مدیران بیشتر علاقه‌مندند که آنتن را پر از سریال کنند، اما به کیفیت تولیدات توجهی ندارند. شاید بهتر باشد مدیریت مرکز هنرهای نمایشی با درنظر گرفتن این دو فاکتور به سرو سامان دادن و حمایت از تئاتر‌ها بپردازد. اتفاقی که برای دانشجویان تئا‌تر حتی در حد سالن نیز اتفاق نمی‌افتد. (روزنامه صبا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها