مرجانه گلچین این روز‌ها مجموعه «شاهگوش» به کارگردانی داوود میرباقری را که یکی از پرفروش‌ترین مجموعه‌های شبکه نمایش خانگی است به پایان رسانده است.
کد خبر: ۷۱۰۶۹۸
مرجانه گلچین: مردم گلاب «شاهگوش» را دوست داشتند

با او در مورد این مجموعه گپ کوتاهی زدیم که در ادامه می‌خوانید.
مجموعه «شاهگوش» یکی از مجموعه‌های پرطرفدار طی یکی، دو سال اخیر بود. شما هم از بازی در این مجموعه راضی بودید؟
هر نقشی که بازی می‌کنم، وقتی می‌بینم روی مردم تأثیر می‌گذارد، من هم از آن کار راضی هستم. در حرفه ما مردم نقش مهمی دارند. در مجموعه «شاهگوش» هم مردم با نقش گلاب ارتباط خوبی برقرار کردند. در واقع گلاب برای مردم باورپذیر بود. حضورم در این سریال تجربه متفاوتی با کارهای قبلی‌ام در کنار آقای میرباقری بود و خوشحالم که مردم هم این نقش را دوست داشتند.
شما در مجموعه‌های زیادی به ایفای نقش پرداخته‌اید، فکر می‌کنید مجموعه‌های تلویزیونی دستخوش مضمون‌های تکراری شده‌اند؟
گاهی نوع سلیقه مخاطبان باعث می‌شود که مجموعه‌های ساخته شده، مورد پسند مردم هم قرار بگیرد. این‌که چرا مجموعه‌های ایرانی به نسبت سریال‌های ترکی با دیگر کشور‌ها مهجور باقی می‌مانند، دست منِ بازیگر نیست بلکه سازنده یک سریال با توجه به فراخور سلیقه‌ها پیش‌بینی می‌کند فلان سریال ساخته شود و روی آنتن تلویزیون برود. فضای اجتماعی که ما در آن زندگی می‌کنیم و مضمون‌هایی که برای سریال‌ها ساخته می‌شوند، خیلی با هم مرتبط هستند. طبیعی است که مخاطب وقتی مشکلات حقیقی جامعه را می‌بیند، تلویزیون را هم که روشن می‌کند، با تکرار روبه‌رو می‌شود. به همین دلیل خیلی راحت هم دکمه خاموش تلویزیون را می‌زند.
این دردسر تکراری بودن برنامه‌های تلویزیون روی شما هم تأثیر می‌گذارد؟
قطعاً تأثیر منفی می‌گذارد و به نوعی کار و کاسبی ما خراب می‌شود، اما باید این موضوع را بگویم که اتفاقاً ما در مضمون‌پردازی برای ساخت سریال‌هایمان، سوژه کم نداریم و توانایی پرداختن به خیلی از مشکلات جامعه را در همکاران کارگردان و فیلمنامه‌نویسم می‌بینم، پس با تنوع سوژه روبه‌رو هستیم، اما برای کار کردن هر سوژه‌ای سقفی تعیین می‌شود که گاهی‌‌ همان موارد ارزیابی شده برای یک مجموعه مشکلاتی به وجود می‌آورد. این روز‌ها مضمون‌های تکراری بیشتر مورد تأیید مدیران تلویزیونی است.

پیشنهاد‌ بازی برای مناسبت‌هایی چون ماه رمضان و غیره هم به شما شده که نپذیرفتید، دلیل آن چیست؟
یکی از دلایل نپذیرفتن بازی‌ در مجموعه‌های تلویزیون همین بحث مالی است. چون زندگی و شغل من بازیگری است و از این راه هزینه‌های معیشتی‌ام را تأمین می‌کنم. واقعاً هزینه‌های بازیگران در ایران قابل مقایسه با هزینه‌های بازیگران در خارج نیست. (روزنامه صبا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها