سیروس مقدم از آرزوی دیرینه خود درباره ساخت سریالی با موضوع زیارت و امام هشتم شیعیان خبر داد و گفت: این حس از زمانی در من به وجود آمد که به مکه سفر کردم و به زیارت کعبه رفتم.
کد خبر: ۷۰۹۰۵۴
سیروس مقدم: آرزو دارم سریالی درباره امام رضا(ع) بسازم

مقدم با اشاره به علاقه‌اش به امام رضا(ع) و توجه به موضوع زیارت و حرم امام هشتم در آثارش گفت: علاقه من به ایشان از سفر به خانه خدا آغاز شد. بعد از سریال نرگس از طرف سازمان صداوسیما به مکه مکرمه مشرف شدیم. در آنجا حال و هوایی به من دست داد و دریچه‌های جدیدی به ‌روی من باز شد. انگار خداوند متعال راه‌های خوب را جلوی پای من گذاشت و از من خواست در این راه‌ها گام بردارم.

به دنبال این حس و حال، سریال چاردیواری را ساختم که موضوع مشهد، زیارت و امام رضا(ع) و ارادت و اشتیاق نسبت به تشرف به حرم این امام عزیز را حکایت می‌کرد. بعد از این سریال بود که دیگر با خود قصد کردم هر کاری که می‌سازم به گونه‌ای باشد که موضوع زیارت و امام رضا(ع) در آن حتما نهفته باشد که این روند را در سریال پایتخت کلید زدم و خانواده نقی در پایان سریال به مشهد رفت.

در پایتخت 2 و 3 نیز به بحث زائر و زیارت پرداختیم و حتی در سریال چک برگشتی نام فرزند تازه به دنیا آمده را رضا گذاشتند تا ارادت بنده و تمام گروه به این امام عزیز کامل شود.

وی از پرداخت کم به موضوع زیارت امام هشتم(ع) در آثار هنری گلایه کرد و افزود: به نظرم سینما و تلویزیون ما تاکنون به صورت ویژه نتوانسته دنیای وسیع و دانش عرفانی و ارادتی را که نسبت به حضرت رضا(ع) در جهان موجود است، به تصویر بکشد. ما می‌توانستیم با انسجام بیشتری آثاری که روایتگر ارادت و عظمت این امام عزیز است، بسازیم.

مقدم خاطرنشان کرد: زمانی در سینما و تلویزیون می‌توانیم درست و تاثیرگذار حرف بزنیم که جذابیت را با معناگرایی ترکیب کرده و از این تریبون بزرگ و وسیع پیام های خود را منتقل کنیم. یک سخنرانی بزرگ آن‌قدر مخاطبان گسترده‌ای ندارد، ولی مخاطبان تلویزیون ما 70 میلیون ایرانی مسلمان هستند، پس وظیفه داریم که از این تریبون به نحو احسن استفاده کنیم و روایت‌ها و قصه‌های جذاب را به مردم منتقل کنیم. خود من سعی دارم این‌گونه عمل کنم. می‌بینید از سینمای گیشه و کلیشه دور شدم و ساختار فیلم‌هایم را به اعتقادات قلبی‌ام گره زده‌ام. وی درباره برنامه‌های آینده‌اش توضیح داد: آرزو دارم و خیلی دلم می‌خواهد یک سریال نمایشی طولانی با موضوع زیارت بسازم؛ البته به صورت دقیق‌تر و مشخص‌تر که بتواند فرهنگ زیارت را معرفی کند.

در این‌باره پیشنهادی هم شده، ولی می‌خواهم در این سریال اقدام به رازگشایی‌هایی درباره زیارت و ارتباط مردم با امام رضای عزیز کنم و مقداری فراتر از تولیدات قبلی عمل کنم یا به گونه‌ای خاص خلوت زائران را به تصویر بکشم که این نیازمند هماهنگی بین دستگاهی و تسهیل در فرآیند آماده‌سازی دارد تا محدود نشویم و یک فعالیت بزرگ فرهنگی با یک تعامل ویژه رقم بخورد.

می‌توانم بگویم شاید سریالی با مضمون مشخص‌تر راجع به فرهنگ زیارت، عشق، علاقه و ارادت مسلمانان و ایرانیان به حضرت رضا(ع) بسازم و یکی از آرزوهای من این است که چنین سریالی درباره امام هشتم(ع) بسازم. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها