امیدوار بود تا برگردد و فیلمنامه‌ی ناتمامش را تمام کند. با حال و روز بیمارش هنوز هم احساس مسئولیت داشت و به بهبودی امیدوار بود اما گویا دیگر پیمانه‌ عمرش پر شده بود و باید خودش را آماده‌ سفر به خانه ابدی‌ می‌کرد.
کد خبر: ۷۰۸۵۵۲
آخرین حرف‌های خالق «پدرسالار» پیش از خاموشی

اکبر خواجویی 68 سال سن داشت. او پس از سال‌ها دست‌ و‌ پنجه نرم کردن با بیماری قلبی شامگاه جمعه -31 شهریور ماه - به خاطر حمله قلبی دار فانی را وداع گفت تا برای همیشه با خاطرات «پدرسالار»ش خداحافظی کرد.

از میان تمام کارهایش که طی این سال‌ها برای سینما و تلویزیون انجام داده بود، «پدرسالار» برایش چیز دیگری بود و همیشه در حرف‌هایش این سریال خاطره‌انگیز را محترم می‌خواند.

خواجویی در روز‌های پایانی عمرش هم سریال «پدرسالار» را با اشتیاق دنبال می‌کرد و می‌گفت هنوز هم با وجودی که این مجموعه از تلویزیون چندین بار بازپخش شده است، انگار اولین بار است که در قاب تلویزیون «پدرسالار» را تماشا می‌کنم.

این کارگردان قدیمی در آخرین گفت‌و‌گو و درددل‌هایی که داشت، درباره‌ی احساسش به کارهای تلویزیونی‌ و به ویژه «پدرسالار» گفت: در این سال‌ها خیلی‌ها تلاش کردند «پدرسالار» دیگری بسازند اما هیچ‌وقت موفق نشدند و نخواهند شد؛ چرا که افراد در تلویزیون پُست‌های دیگری گرفته‌اند و عوض شده‌اند.

او که در روزهای پایانی عمر به سختی سخن می‌گفت، با گلایه از دیده نشدن یکی از سریال‌های تلویزیونی‌اش گفت: بعد از سریال «پدرسالار» یک سریال با عنوان «پس از سال‌ها» برای تلویزیون ساختم که به نظرم یک عاشقانه‌ی بی‌نظیر بود اما متاسفانه زمانی سریال پخش شد که مصادف شده بود با ایام انتخابات و در آن بحبوحه کار حیف شد و اصلا دیده نشد اما در کل خوشحالم که چندین سریال را برای تلویزیون ساختم.

"«پدرسالار»ی‌ها هنوز هم سراغی از شما می‌گیرند؟" آخرین پرسشی بود که اکبر خواجویی به خبرنگار ایسنا پاسخ داد و از محمد علی کشاورز به عنوان با معرفت‌تریت فرد در «پدرسالار» یاد کرد.

او گفت که محمدعلی کشاورز با وجودی که خودش هم این روزها خانه‌نشین شده، اما با معرفت‌ترین عضو «پدرسالار» است که همیشه نگرانش است و جویای احوالش می‌شود. او از همه با معرفت‌تر است و خصلت قدیمی‌اش را حفظ کرده است.

آخرین حرف‌های خالق «پدرسالار»، چهارشنبه - 29 مرداد ماه - در ایسنا منتشر شد و او دیگر مجالی برای گفت‌و‌گو و پاسخگویی به خبرنگاران نیافت.

این کارگردان و نویسنده پیشکسوت سینما و تلویزیون متولد سال 1326 اصفهان است. وی فعالیت هنری‌اش را با تهیه و ساخت فیلم‌های تجربی و راه‌اندازی سینمای آزاد اصفهان آغاز کرد. از جمله آثار او در مقام کارگردانی می‌توان به «محیا»،‌ «سیرک بزرگ‌» و «خانه ابدی» نیز اشاره کرد.

خواجویی در زمینه‌ی کارگردانی سریال‌های تلویزیونی هم فعالیت داشته که از جمله کارهای او می‌توان به سریال‌های «کهنه سوار‌»، «پدر سالار‌»،«هشت بهشت» و ... اشاره کرد.

این کارگردان قدیمی بهمن ماه سال 91 به علت عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها