مراسم رونمایی از سریال «دولت مخفی» با حضور مدیران شبکه دو و تعدادی از عوامل سازنده این سریال، صبح روز گذشته در سالن آمفی‌تئاتر شبکه دو برگزار شد. در این مراسم، علی بخشی‌زاده مدیر شبکه دو، علی‌اصغر جعفری فرمانده پایگاه مقاومت بسیج صداوسیما، حسین آذین و امیر خجسته نمایندگان مجلس حضور داشتند.
کد خبر: ۷۰۶۶۹۶
«دولت مخفی» در شبکه 2 نمایان شد

در ابتدای این مراسم مدیر شبکه دو گفت: این برنامه در حقیقت بهانه‌ای است برای قدردانی از آزادگان سرافراز کشور که باید هر لحظه به یاد رشادت‌ها و جانفشانی‌های آنها باشیم.

وی با بیان این‌که مردم ایران تا آخرین قطره خون در برابر دشمن ایستادند، بیان کرد: باید از زنده‌یاد ابوترابی یادی کنیم که مردی بسیار باتقوا، خداترس و بسیار تیزهوش بود. ابوترابی به دلیل برخورد مناسب با همه در میان ایرانیان و حتی عراقی‌ها محبوب بود تا جایی که حتی از شکنجه‌گر عراقی یک شهید ساخت.

مدیر شبکه دو افزود: اگر بخواهیم در مسیر آزادگان و شهدا حرکت کنیم باید سختی‌های بسیاری را تحمل کنیم. ما باید سعی و تلاش خود را بر این اساس بگذاریم که خاطرات و آثار آزادگان کشورمان در قالب فیلم و سریال منعکس شود.

در ادامه این مراسم فرمانده پایگاه بسیج سازمان صدا و سیما گفت: ما هر چه داریم از آزادگان و شهدایی داریم که عزت و بزرگی را برای این مملکت به ارمغان آورده‌اند. اگر امروز سایه‌ بنای رفیعی به نام جمهوری اسلامی در همه جای دنیا گسترده شده است و بر تحولات سیاسی، جهانی و منطقه‌ای تاثیرگذار است و معادلات جهانی بدون حضور کشور ایران طراحی و اجرا نمی‌شود مبتنی بر حضور آزادگان کشورمان است.

وی بیان کرد: برای برافراشته شدن این پرچم پرعظمت بیش از 230 هزار نفر انسان بزرگوار تقدیم نظام و انقلاب کردیم تا بتوانیم امروز در آسایش زندگی کنیم. 17 هزار نفر آزاده بهترین سال‌های عمر خود را در سلول‌ها و مکان‌های سخت گذراندند و بیش از هزار نفر از این افراد در آن دوران سخت اسارت زیر شکنجه‌های دشمن به شهادت رسیدند که پیکر مطهرشان در گوشه‌هایی از اردوگاه یا بیابان‌ها دفن شده است. جعفری در پایان سخنانش گفت: این اندیشه‌ و تفکر امروز مدیون حماسه‌های بزرگی است که هرگز نباید آن را فراموش کنیم. هر کس در راه یاد شهدا قدم بردارد حرکت بزرگی است و اگر هنرمندان این کار را انجام ندهند به طور یقین فراموش می‌شود.

همراهی کم بود

حمید آخوندی، تهیه‌کننده سریال دولت مخفی درباره این سریال و روند تولیدش گفت: این سریال در دو فاز شمال و اردوگاه اسرا تصویربرداری شد که حسن برزیده کارگردانی فصل اول را به عهده داشت و فصل اردوگاه و اسارت آن نیز توسط راما قویدل کارگردانی شد.

وی با انتقاد از افرادی که در ساخت این سریال مشارکت نکردند، بیان کرد: از همه عزیزانی که کمک نکردند تا این سریال ساخته شود اما ما این سریال را ساختیم تشکر می‌کنم. ما در این سریال بی‌یار و یاور بودیم. عده‌ای آمدند و قول دادند اما به قول خود عمل نکردند و کار برای ما سخت‌تر شد ولی مهم این بود که این اثر ساخته شود.

این تهیه‌کننده تلویزیونی افزود: این سریال در شرایط سخت زمستان تولید شد اما بازیگران در دمای منفی صفر درجه با لباس تابستانی ایفای نقش می‌کردند.

وی تاکید کرد: دفاع مقدس گنجینه باارزشی است که متاسفانه در عرصه فرهنگی به آن کمتر پرداختیم یا این‌که به بخش اسارت آن کمتر توجه شده که باید تولید این گونه آثار هم در اولویت قرار گیرد.آخوندی گفت: در شرایط امروز جامعه، ما چند ابوترابی داریم که در مقابله با انتقادات صبر و تحمل بیشتری نشان دهند و قدم‌های درستی بردارند. ابوترابی دل اقیانوسی داشت و همه را در دل خود جای می‌داد.

جنگ، اردوگاه

سریال دولت مخفی به تهیه‌کنندگی حمید آخوندی و علیرضا جلالی در سه فصل سال‌های دفاع مقدس و نیز اسارت رزمندگان ایرانی را در اردوگاه‌های بعثی به نمایش می‌گذارد. فیلمنامه اولیه سریال را رحمان سیفی‌آزاد و داریوش رفیعی با حمایت موسسه فرهنگی پیام آزادگان نوشتند و پس از پایان نگارش، سید مجید امامی و عبدالحسین برزیده آن را بازنویسی کردند.

دولت مخفی در 28 قسمت در یک سریال تلویزیونی زندگی اسرا در اردوگاه‌ها و چشم‌انتظاری‌ خانواده‌ها را به صورت موازی به نمایش می‌گذارد.

داستان دولت مخفی از زمان حمله عراق به ایران آغاز می‌شود و داستان این سریال در اردوگاه‌های اسرا ادامه پیدا می‌کند. فصل‌های اول و دوم سریال که دوران دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد، به کارگردانی حسن برزیده ساخته شده و کارگردانی فصل سوم را راما قویدل برعهده داشته است.

پژمان بازغی، لاله اسکندری، سام درخشانی، علی اوسیوند، سعید داخ، مهدی صبایی، مهتاج نجومی، امیر آتشانی، مریم بوبانی، کاوه خداشناس، هادی قمیشی، مریم سلطانی، کریم خودسیانی، محمدرضا رهبری و ابراهیم برزیده از بازیگران سریال دولت مخفی هستند.

بازغی، بازیگر اصلی سریال دولت مخفی است و نقش سعید را بازی می‌کند که از جوانان جنوب کشور است و پدرش با شروع جنگ مفقود می‌شود. او برای نجات جان بقیه اعضای خانواده، آنها را به شمال کشور می‌برد، اما خودش به جبهه برمی‌گردد و مدام بین جبهه و شمال کشور در رفت و آمد است تا این که در عملیاتی به اسارت درمی‌آید و بعد از آن ماجراهای زندگی سعید را در اردوگاه‌های عراقی خواهیم دید.

لاله اسکندری نیز در این سریال دفاع مقدسی نقش پروانه را بازی می‌کند. سعید به پروانه علاقه‌مند است، اما هر بار که این دو نفر تصمیم به ازدواج می‌گیرند، اتفاقی مانع ازدواج آنها می‌شود. پژمان بازغی و لاله اسکندری پیش از این در سریال همچون سرو نیز نقش یک زوج در دوران دفاع مقدس را بازی کرده‌اند. سریال دولت مخفی در شهرهای مختلفی تصویربرداری شده است که از آن جمله می‌توان به منطقه پرند در رباط‌کریم، شمال و جنوب کشور، تهران و شهرک سینمایی دفاع مقدس اشاره کرد. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها