دبیر شورای معارف تلویزیون در دیدار با مسئولان آستان قدس رضوی با تشریح برنامه‌های تلویزیون در دهه کرامت از تجلی سبک زندگی رضوی در ویژه برنامه‌های این دهه خبر داد.
کد خبر: ۷۰۶۴۱۶
تجلی سبک زندگی رضوی در ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت تلویزیون
حسن گروسی در این دیدار با تشریح ویژه‌برنامه‌های شبکه‌های تلویزیون در دهه کرامت تاکید کرد: شبکه‌های تلویزیونی امسال بنا بر ماموریت خود تولید و پخش برنامه‌هایی با محوریت معارف رضوی ـ فرهنگ اسلامی در دستور کار دارند.

وی افزود: امسال شبکه‌های تلویزیون تلاش کرده‌اند در قالب‌های مختلف و با توجه به نوع مخاطب، برنامه‌های ویژه‌ای برای دهه کرامت تولید کنند که از میان آنها می‌توان به برنامه مشاعره رضوی اشاره کرد که قرار است از شبکه آموزش پخش شود.

دبیر شورای معارف تلویزیون در ادامه از تولید و پخش تله‌فیلم «بار دیگر بنگر» در شبکه قرآن و معارف سیما خبر داد و گفت: در طول این دهه شبکه‌های سیما، تله‌فیلم‌های مرتبط با حضرت رضا (ع) را پخش خواهند کرد.

پخش همزمان صلوات خاصه امام رضا(ع) در شب و روز میلاد امام هشتم شیعیان از دیگر برنامه‌هایی است که مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در جمع مسئولان آستان قدس رضوی از آن نام برد و اضافه کرد: مراسم نقاره‌خوانی، سخنرانی‌های حرم مطهر، خطبه‌خوانی و گلباران حرم رضوی از دیگر برنامه‌هایی است که برای این دهه در نظر گرفته شده است. قدردانی از خالقان آثار رضوی در حوزه‌های مختلف، برگزاری مسابقه عکس در زمینه نماز و زیارت از دیگر اقداماتی است که در دستور کار شورای معارف سیما قرار گرفته است.

گروسی از پخش زنده برنامه «باران» در شبکه قرآن و معارف سیما خبر داد و افزود: این برنامه به صورت زنده و با موضوعات مرتبط با دهه کرامت پخش خواهد شد.

وی افزود: در طول دهه کرامت برنامه ارمغان از مشهورترین کارشناسان حوزه و دانشگاه دعوت کرده تا در مورد فضایل امام رضا(ع) صحبت کنند. همچنین شبکه سه برنامه «قطره‌ای از بهشت» را برای پخش در این دهه تدارک دیده است.

در ادامه این نشست هاشم‌آبادی مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی با تجلیل از اقدامات انجام گرفته در شبکه‌های تلویزیونی بر نقش رسانه در ترویج اخلاق رضوی تاکید کرد و گفت: با توجه به هجمه‌های گوناگون علیه شیعیان جهان باید توجه داشت نقش صداوسیما از همیشه حساس‌تر بوده و برنامه‌ریزی‌های دقیق در زمینه ترویج سبک زندگی رضوی اهمیت بسیاری دارد. (روابط عمومی شبکه قرآن و معارف تلویزیون)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها