مجری برنامه های چالشی تلویزیون می گوید از کارهای مهران مدیری کپی نکرده است.
کد خبر: ۷۰۶۲۷۸
به مهران مدیری گفتم من رقیب تو نیستم

حدود 4 ماه از پخش عینک آفتابی می‌گذرد و یک ماه دیگر پرونده آن در شبکه نسیم بسته می‌شود. خیلی‌ها معتقدند در روزهای اوج گرفتن خندوانه رامبد جوان در شبکه نسیم، رشیدپور و عینک آفتابی‌اش نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند.

رشیدپور با انتخاب ژانر طنز آیتمی که انگار دوره‌اش سپری شده، ریسکی کرد که به نظر می‌رسد جواب نداده است و به اعتقاد بسیاری، کارهایش شباهت‌هایی به کارهای آیتمی مهران مدیری دارد. در گفت‌وگویی کوتاه با رشید‌پور از او درباره این ریسک و اتهام کپی‌کاری از مدیری پرسیدیم.

شما در شرایطی عینک آفتابی را می‌سازید که خیلی‌ها معتقدند دوره این طنزها که در دهه 70 پرطرفدار بود سرآمده است. نمونه‌اش هم عدم استقبال از شوخی کردم و خنده بازار، چرا وارد این حوزه شدید؟

اگر الان من بیایم و شب شیشه‌ای بسازم مردم دچار اضطراب عمومی می‌شوند. بعد از مدت‌ها انقباض افکار عمومی نیاز به تنفس افکار عمومی داریم. اتفاقا خیلی دوست دارم با یکسری بچه‌های جوان که با هزار امید و آرزو به دانشگاه هنر رفتند و بازیگری خواندند، کار کنم. یک ماه و نیم، شدیدترین انتقادها را قبول کردم تا این بچه‌ها را نگه دارم.

*چه انتقاداتی؟

می‌گفتند چرا معروف نیستند؟ چرا بی‌مزه‌اند؟ چرا بی‌نمکند؟ بالاخره همیشه در معرفی چهره‌های جدید هجوم شدید افکار عمومی را داریم. من افتخار می‌کنم که از آبرو و اعتبار خودم مایه گذاشتم و توانستم این بچه‌ها را روی آنتن نگه دارم و الان بعد از 2 ماه جهت فلش را عوض کرده‌ام و آرام‌آرام به سمت تشویق کردن رفته‌ام و خیلی هم راضی‌ام. از این برنامه طنز و آرامشی که در کارمان وجود دارد راضی هستم.

*مردم شما را در قالب یک مجری برنامه‌های گفت‌و‌گو محور پسندیده‌اند. کسی که با مهمانی که روبرویش می‌نشیند در نهایت احترام، تعارف را کنار می‌گذارد و از همان اول دنبال خلق یک اتفاق در گفت‌وگو است. فکر نمی‌کنید این شناختی که خیلی از مردم نسبت به شما دارند با ساخت برنامه طنزی و بازی در آن به این شکل منافات داشته باشد؟

صددرصد. تخصصم آن کار است. اما حاضرم برای مدتی تخصص‌ام را کنار بگذارم و بیایم در حوزه‌ای که نسبتا کار بلد هستم و نه به اندازه گفت‌وگو البته. اعتراف می‌کنم من برای ساختن برنامه چالشی گفت‌وگو محور، کارم را خوب بلدم. اما در حوزه آیتم‌سازی نه. خیلی‌ها هستند که خیلی کاربلدترند؛ آقای مدیری، آقای عطاران، آقای داریوش کاردان. اما من هم نابلد نیستم و می‌توانم گلیم خودم را از آب بکشم. فکر کنم در این 40 برنامه هم آرام‌‌آرام داریم گلیم‌مان را از آب می‌کشیم.

· حرف از مهران مدیری شد. بعضی‌ها می‌گویند عینک آفتابی کپی ضعیفی از کارهای آیتمی مدیری است. این را قبول دارید؟

نه، من قبل از عید هم چند ساعتی به پشت صحنه «شوخی کردم» رفتم و آقای مدیری را دیدم. حتی خیلی راجع به اینکه اگر به تلویزیون بیاییم چه اتفاقی خواهد افتاد، صحبت کردیم و خیلی به هم انرژی دادیم. هم من خیلی از مهران انرژی گرفتم، هم سعی کردم خیلی به مهران انرژی بدهم که نهایتا هر دو ما به فاصله 10 روز برگشتیم تلویزیون. همان موقع هم به او گفتم من هیچ‌وقت رقیب نیستم چون شما کارت را خوب بلدی. اما مگر ما چند تا مهران مدیری داریم؟ نمی‌شود برای همه شبکه‌ها برنامه بسازد. من فکر کردم در شبکه نسیم می‌توانم از این مقدار توانایی‌ام استفاده کنم. (تی وی پلاس به نقل از تماشاگران امروز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها