صداپیشه عروسک پسر عمه‌زا در مجموعه «کلاه قرمزی» از بداهه بودن دیالوگ‌ها در این کار و اینکه هرکدام از صداپیشه‌ها حکم نگهبان عروسک خود را دارند که حیف نشود و همچنین از اینکه این کار بهترین و دلنشین‌ترین نقش وی در طول دوره کاری‌اش بوده است، سخن گفت.
کد خبر: ۷۰۲۰۷۱
پسرعمه‌زا سخت‌ترین و دلنشین‌ترین کارم است
محمدرضا هدایتی با اشاره به شخصیت پسرعمه‌زا که در مجموعه «کلاه قرمزی» نقش آن را بازی می‌کند و محبوبیت این مجموعه برای قشر بزرگسال گفت: آقای طهاسب جنس بچه‌ها را به خوبی می‌شناسد و به آنها بعنوان یک موجود کوچک و ضعیف که حرفی برای گفتن ندارند، نگاه نمی‌کند.

وی ادامه داد: البته این برنامه را بزرگسالان هم می‌بینند و طهماسب توانسته از سال 70 چند نسل را با این مجموعه و شخصتی‌های مجموعه «کلاه قرمزی» همراه کند.

صداپیشه عروسک «پسرعمه‌زا» درباره چگونگی کار در این مجموعه و طراحی و اجرای دیالوگ‌ها توضیح داد: ما در هر قسمت موضوعات مشخص شده‌ای داریم. به طور مثال گفته می‌شود که قرار است فلان اتفاق برای پسرعمه‌زا رخ دهد و بعد باقی داستان و دیالوگ ها به صورت بداهه پیش می‌رود. طهماسب دست صداپیشه ها را باز می‌گذارد و هرکسی درباره شخصیتی که بازی می‌کند در 2 برداشت دیالوگ می‌گوید.

بازیگر مجموعه‌های «شب‌های برره» و «قهوه تلخ» با اشاره به قسمت‌هایی از مجموعه «کلاه قرمزی» که در ایام نوروز ضبط و تولید می‌شوند، بیان کرد: در ایام نوروز ما از صبح تا نیمه‌های شب در استودیو به سر می‌بریم و در کل می‌توان گفت زندگی ما با این عروسک‌ها می‌گذرد. قبل از اینکه کار شروع شود حدود 10 الی 20 روز اعضای گروه با یکدیگر صحبت می‌کنند تا عروسک گردانان و صداپیشه‌ها با هم هماهنگ شوند.

بازیگر مجموعه‌ «در چشم باد» درباره اینکه چگونه دیالوگ‌های شخصیت‌ها را بداهه و به شکلی جذاب جلو می‌برند، توضیح داد: ما فقط موضوع داریم نه متن، اما هر کدام از ما نگهبان شخصیتی هستیم که صداپیشگی‌اش بر عهده ماست. مسئولیت این عروسک‌ها با خود ماست و خود ما سعی می‌کنیم که عروسک هرز نرود، حیف و حرام نشود و سر جای خود پرداخته شود. خود آقای طهماسب هم حواسش به همه عروسک‌ها هست و توجه دارد که این عروسک‌ها برای آنکه به تکرار نرسند هر سال یک ویژگی به آنها اضافه شود.

هدایتی که هم در تئاتر و هم در تصویر به ایفای نقش پرداخته است درباره صداپیشگی عروسک پسرعمه‌زا بیان کرد: من نقش‌های زیادی را بازی کرده‌ام اما سخت‌ترین و دلنشین‌ترین آنها صداپیشگی عروسک پسرعمه زا بود. این عروسک فکرم را همیشه درگیر خود می‌کند که برای 5 یا 10 دقیقه بازی این شخصیت چه دیالوگی بگویم که شخصیت را بامزه‌تر کند.

بازیگر مجموعه «نقطه چین» اضافه کرد: سعی ما بر این است که دیالوگ‌ها به گونه‌ای باشد که در بودن یا نبودن این عروسک ها تاثیر داشته باشد.

هدایتی همچنین در واکنش به اینکه چگونه به دیالوگ‌های این شخصیت می‌رسد؟ بیان کرد: من برای ایده گرفتن در ساخت دیالوگ‌ها به دوران کودکی‌ام برمی‌گردم و یا آنچه را که در روستا از بچه‌ها دیده‌ام و برخوردهایی را که با کودکان داشته‌ام به کارم می‌آورم.

این بازیگر که بیشتر با آثار مهران مدیری شناخته می‌شود درباره همکاری مجدد با مهران مدیری در «اطاق عمل» گفت: آقای مدیری هر زمان کاری را شروع کند که من بتوانم نقشی در آن اجرا کنم به من خبر می‌دهد. درباره «اطاق عمل» خبری ندارم فقط می‌دانم هنوز فیلمنامه هم به نگارش در نیامده است.

هدایتی در پایان با اشاره به فیلم‌ و سریال‌هایی که در دست دارد عنوان کرد: در حوزه سریال تاکنون پیشنهاد خوبی نداشته‌ام اما در حوزه سینما فیلم «خانه دختر» شهرام شاه حسینی را داشته‌ام که فیلمبرداری آن به پایان رسیده است.

محمدرضا هدایتی که در حوزه موسیقی هم فعالیت دارد قرار است 15 مرداد اولین کنسرت خود را در تهران اجرا کند. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها