گروه‌های کودک شبکه‌های دو و تهران برای عید فطر ویژه برنامه متنوعی از جمله کلاه قرمزی، جشن رنگین کمان و به من بگو چرا؟ را تدارک دیدند. همچنین گروه کودک شبکه دو از نیمه دوم تابستان نخستین برنامه صبحگاهی را با محوریت کودک پخش می‌کند.
کد خبر: ۶۹۸۵۶۰
ملاقات با کلاه قرمزی و فتیله‌ای ها در روز عید فطر

علی زارعان، مدیر گروه خردسال و کودک شبکه دو درباره ویژه برنامه عید فطر گفت: برای عید فطر برنامه کلاه قرمزی به شکل ویژه پخش می‌شود. سعی می‌کنیم کلاه قرمزی برای عید قربان هم برنامه داشته باشد. برنامه فیتیله هم به احتمال زیاد عید فطر روی آنتن می‌رود. قرار است آیتم‌ها و مجری برنامه فیتیله تغییر کند و این گروه با طراحی یک برنامه جدید میزبان مخاطبان باشند. مجید قناد هم در تدارک یک مسابقه بزرگ با بخش‌های میدانی و بخش‌های متنوع است.

تغییرات برنامه خاله شادونه

وی ادامه داد: پخش برنامه خاله دنا و شپلک و ساده مثل نامه هم تا اواسط تابستان ادامه خواهد داشت. در حال حاضر تکرار برنامه خاله شادونه پخش می‌شود، اما قرار است این برنامه با طراحی بخش‌های جدید از نیمه تابستان پخش شود. مجری این برنامه تغییر نخواهد کرد و ملیکا زارعی همچنان برنامه اجرا خواهد کرد.

زارعان با اشاره به نخستین برنامه صبحگاهی که برای اولین بار در گروه کودک یک شبکه تولید می‌شود، گفت: پخش این برنامه صبحگاهی از نیمه دوم تابستان و از ساعت شش و 30 دقیقه صبح آغاز می‌شود. محوریت این برنامه برای کودک و درباره کودک است. این برنامه را با همکاری گروه خانواده پخش می‌کنیم. مذاکرات اولیه برای تهیه‌کنندگی این برنامه با مسلم آقاجان‌زاده انجام شده است.

مدیر گروه خردسال و کودک شبکه دو ادامه داد: آقای دارابی، معاون سیما تاکید زیادی بر تنوع و رنگ‌آمیزی برنامه‌های صبحگاهی شبکه‌های مختلف دارد و معتقد است شبکه‌های تلویزیون موظف هستند تا فرهنگ جامعه را در برنامه‌های صبحگاهی در قالب‌های مختلف پوشش بدهند و نباید قالب برنامه صبحگاهی شبیه هم باشند و اهداف متنوعی را دنبال کنند.

وی عنوان کرد: برای دیگر شبکه‌های تلویزیون هم در زمینه تولید برنامه‌های صبحگاهی ماموریت‌های جدیدی تعریف شده است تا از اواسط تابستان قالب برنامه‌های صبحگاهی همه شبکه‌ها با یکدیگر متفاوت شود و هر شبکه رنگ‌آمیزی خودش را داشته باشد. با توجه به این‌که شبکه دو هم به عنوان شبکه کودک و خانواده تعریف شده است، بنابراین تولید برنامه صبحگاهی هم به گروه کودک و خانواده واگذار شده است.

توزیع نوشت افزار عموپورنگ

زارعان درباره لوازم‌التحریر عموپورنگ هم گفت: در ادامه تولید نوشت‌افزارهای شکرستان و کلاه قرمزی در آینده هم لوازم‌التحریر عموپورنگ روانه بازار می‌شود. ضمن این‌که طبق سال‌های گذشته امسال هم شبکه دو از تولید و عرضه لوازم‌التحریر پاک حمایت می‌کند و شورای حمایت از لوازم‌التحریر تشکیل شده و شامل سرمایه‌گذاران و فعالان عرصه لوازم‌التحریر و شبکه‌ها و مدیران گروه‌هاست. هدف از این اقدام ترویج یک کار فرهنگی مناسب است که می‌تواند روی بچه‌ها و خردسالان تاثیرات ویژه‌ای بگذارد.

محبوبه سمیعی‌زفرقندی، مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه تهران هم با اشاره به ویژه‌برنامه عید فطر به جام‌جم گفت: گروه کودک و نوجوان شبکه تهران برای عید فطر سه روز برنامه شاد و متنوع برای بچه‌ها پخش می‌کند تا اوقات فراغت خوبی برای بچه‌ها رقم بزنیم. جشن ویژه‌برنامه رنگین‌کمان برای کودکان از روز سه‌شنبه هفتم مرداد ماه آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این برنامه عروسک پنگول همراه دیگر شخصیت‌های طناز یک برنامه آموزشی، تفریحی و سرگرمی برای بچه‌ها تدارک دیدند. در این برنامه دایی (داوود منفرد)، خشایار (مهدی صارمی) و مهیار مجیب حضور دارند. آزاده آل‌ایوب و کیمیا گیلانی مجریان این برنامه هستند.

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه تهران با اشاره به برنامه به من بگو چرا؟ گفت: این برنامه هم به صورت ویژه از روز سه‌شنبه هفتم مرداد ماه به مدت سه روز پخش می‌شود. در این برنامه عروسک چرا همراه حسین اکبری مجری بازیگر، پاسخگوی سوالات بچه‌ها هستند. سمیعی‌زفرقندی با اشاره به برنامه جدید یک عصر طلایی گفت: اولین قسمت این برنامه یازدهم مرداد ماه پخش می‌شود. برنامه عصر طلایی سه روز در هفته و روزهای زوج به صورت زنده پخش می‌شود. قالب این برنامه ترکیبی است و شامل بخش‌های متنوع است، حتی برای تیتراژ هم سناریو نوشته شده است. در این برنامه مسائل مبتلابه نوجوانان در قالب نمایش پخش می‌شود. اجرای این برنامه را مهیا اسناوندی، زهرا بهروزمنش و میثم بیدقی به عهده دارد. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها