«ویندوز قرمز» از سال 91 منتظر تعیین برآورد است؛ سریالی که قرار است توانمندی‌های ناشناخته ایران در زمینه انرژی هسته‌ای را بر اساس واقعه ورود ویروس استاکس‌نت به تاسیسات هسته‌ای به نمایش بگذارد.
کد خبر: ۶۹۷۸۹۶
ساخت سریالی ایرانی درباره انرژی هسته‌ای

رسول لطفی تهیه‌کننده تلویزیون درباره ساخت سریال «ویندوز قرمز» گفت: از سال 91 منتظر برآورد بودجه این سریال هستیم که فیلمنامه آن در 13 قسمت نوشته شده و داستان آن درباره بحث انرژی هسته‌ای است.

سریالی اکشن با تم جاسوسی درباره ویروس استاکس نت

وی افزود: این سریال با تم جاسوسی و پلیسی ساخته می‌شود و به ویروس استاکس نت می‌پردازد که از سوی دشمنان برای عقب‌ انداختن فعالیت هسته‌ای به مدت 2 سال، به سازمان انرژی اتمی وارد شد. ما در این سریال چگونگی ورود ویروس و برخورد نیروهای امنیتی ایران را نشان می‌دهیم.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این که در متن سریال چقدر به اصل ماجرا پایبند هستند، اظهار کرد: ما برداشتی آزاد از یک اتفاق واقعی داریم و تخیل نویسنده هم در کار دخیل است. این سریال اکشن است و با حضور 10،‌12 شخصیت اصلی، داستان‌های مختلفی در آن رخ می‌دهد.

احتمال تصویربرداری در ارمنستان

لطفی مدت زمان مراحل تولید این سریال را هشت ماه پیش‌بینی کرد و یادآور شد: ممکن است بخش‌هایی از کار در خارج از کشور مثلا ارمنستان تصویربرداری شود و این بخش 20 درصد از کار را تشکیل خواهد داد.

وی درباره وضعیت فعلی این سریال که در نشست معرفی سریال‌های سال 93 سیما به عنوان یکی از سریال‌های شبکه سه معرفی شده بود، توضیح داد: فیلمنامه کامل و مصوب شده است. ما در این کار به بدلکار نیاز داریم و در کنار بحث‌های سایبری، تعقیب و گریز هم در «ویندوز قرمز» وجود دارد.

پرداختن به توانمندی‌های هسته‌ای شناخته‌نشده

تهیه‌کننده این سریال درباره لوکیشن‌های آن گفت: باید ببینیم آیا امکان تصویربرداری در نیروگاه هسته‌ای وجود دارد یا خیر. البته بخش‌هایی از کار قطعا باید در دکور ضبط شود. شهر و بخش‌های امنیتی و مقر پلیس از جمله مکان‌هایی است که در آنها ضبط خواهیم داشت و لوکیشن‌های این سریال تعدد دارند.

لطفی «ویندوز قرمز» را دارای موضوعی مستند و به‌روز دانست و تأکید کرد: بسیاری از توانمندی‌های ما ناشناخته است و به واسطه این سریال بخشی از توانمندی‌های هسته‌ای ایران منعکس می‌شود. استاکس‌نت ویروسی بود که برخی دولت‌ها با همکاری شرکت‌های معتبری مثل مایکروسافت آن را ساختند و مقابله با این ویروس کار بزرگی بود که دانشمندان جوان ایرانی در آن موفق شدند.

وی تصریح کرد: کدهای امنیتی این ویروس متعلق به خود مایکروسافت بود و نمی‌توانست بدون هماهنگی با این شرکت‌ها باشد. امضاهای معتبری روی این ویروس خورده و این‌ها بحث‌های تخصصی و سنگینی است که چند مستند درباره آن ساخته شده است.

به خاطر حساسیت موضوع از کسی نام نمی‌بریم

این تهیه‌کننده در پاسخ به اینکه آیا شخصیت شهدای هسته‌ای هم در این سریال وجود دارد یا خیر، ادامه داد: به دلیل حساسیت موضوع، اسمی از شخص خاصی برده نمی‌شود چرا که شاید ما نتوانیم حق مطلب را درباره یک شهید ادا کنیم اما دانشمندانی که ترور شده‌اند محور اصلی کار نیستند.

لطفی در پایان گفت: این سریال به یک موضوع روز و مورد نیاز جامعه می‌پردازد و بخشی از واقعیت‌هایی است که باید در قالب کار برنامه‌سازی و سریال‌سازی انجام شود. در کارهای نمایشی است که باید این اطلاع رسانی انجام شود. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها