تهیه کننده سریال «مدینه» معتقد است آثار هنری که فرزند زمان خود هستند و پا به پای شرایط اجتماعی پیش می‌روند، قطعا ارتباط پویا و پیوسته‌ای نیز با مخاطبان خود برقرار می‌کنند و ماندگاری آنها استمرار بیشتری خواهد داشت؛ «مدینه» نیز قصد دارد در همین مسیر گام بردارد و در قسمت‌های پایانی غافلگیرانه‌تر می‌شود.
کد خبر: ۶۹۶۵۷۰
«مدینه» غافلگیرانه‌تر می‌شود

زینب تقوایی تهیه‌کننده سریال «مدینه» اظهار کرد: «مدینه» در نگاه نخست و در لایه ظاهری، یک سریال نمایشی داستانگو است با کاراکترهایی پردازش شده که روایت و زندگی آنان برای بیننده کنجکاوی برانگیز است و طبعا پیگیر وضع و سرانجامشان هم می‌شود. این تمهید اما در اصل شیوه‌ای برای تزریق و طرح پیام‌هایی در راستای زندگی امروزی بهتر و آسیب شناسی شرایط حال حاضر است که به ذهن بیننده تلنگر می‌زند.

وی افزود: هدف اصلی ما از همان ایده اولیه فیلمنامه که سعید نعمت الله زحمت آن را کشیده و کارگردانی سیروس مقدم و سایر مراحل دقیقا همین بوده و نیت سازندگان، واکاوی معضلات امروزی در قالبی دراماتیک است. بر همین اساس باید بگویم مجموعه «مدینه» در عین سرگرم کنندگی، هشداردهنده نیز هست.

با نام‌های جعلی شکل متعارف و معقولی برای ربا ساخته‌اند

این تهیه کننده یادآور شد: ربا و نزول خواری آرام آرام حرکتی خزنده را در بخش‌هایی از جامعه ما آغاز کرده و متاسفانه کمتر در آثار نمایشی مورد مداقه قرار گرفته است؛ حال آنکه تبعات ناگوار این آسیب اجتماعی در صورت غفلت، کم از دیگر ناهنجاری‌های ملموس و همه گیر ندارد و حتی اغلب با نام‌های خودساخته و جعلی، شکل متعارف و معقول نیز برای آن ساخته‌اند.

تقوایی تصریح کرد: ما در لایه‌های زیرین سریال «مدینه» با تمرکز بر روشن گری درباره این مسئله، به بنیان خانواده و نقش آن در شکل گیری جامعه‌ای سالم و بهنجار نیز می‌پردازیم و تمام این موارد را از کانال درام و نمایش عبور داده‌ایم تا یک خوراک فرهنگی مخاطب پسند را تحویل آنتن پخش دهیم. در هر حال در مقیاس وسیعتر بی اغراق باید بگویم با توجه به تعبیر دهکده جهانی این گونه حرکت‌های فرهنگی و هنری می‌توانند موجی مثبت را از خود ساطع کنند و مخاطبان را در سطوح گسترده‌ای از لطمات جرم‌های پنهان و قبح از دست داده‌ای چون نزول، برحذر نگه دارند.

الگوسازی با نمایش پایدارتر است

تهیه‌کننده «دودکش»؛ سریال رمضانی سال گذشته افزود: البته نمی‌خواهم منکر تاثیرگذاری انتقال چنین مفاهیمی در سایر قالب‌های برنامه سازی شوم، اما بی شک کارکردی که نمایش و فیلم برای الگوسازی دارند، به مراتب مهمتر و پایدارتر است و سرمایه گذاری روی آن تاثیر عمیق‌تری روی مردم خواهد داشت.

وی ادامه داد: در همین رابطه، انتخاب کارگردانی در کلاس کاری مقدم نیز با صلاحدید مدیران تلویزیون قطعا برای افزایش بار هنری و لحاظ ریزه کاری‌های فنی در راستای هرچه جذاب‌تر شدن اثر صورت گرفت. مخاطب این نکته را در طراحی دکوپاژ و میزانسن‌های خاص مقدم می‌تواند ملاحظه کند و حتی بازیگران قدرتمندی نظیر پریوش نظریه، شبنم مقدمی، مهدی سلطانی، مجید صالحی، مهرداد صدیقیان و... نیز با تکیه بر همین هدف به پروژه پیوستند تا ویترین اثر شکیل و چشم نواز باشد.

«مدینه» غافلگیرانه‌تر می‌شود

تقوایی در پایان با بیان اینکه تصویربرداری سریال همچنان پا به پای پخش و با تکاپوی شبانه روزی گروه تولید پیش می‌رود، اظهار امیدواری کرد مخاطبان تا پایان با «مدینه» همراه باشند و قصه‌های آنرا در قسمت‌های باقیمانده از دست ندهند که ماجراهای آتی، غافلگیر کننده‌تر از قبل خواهند بود. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها