ماجراهای زوجی که پس از 22 سال به هم رسیدند

احسان علیخانی: هدفم رضایت گرفتن از پدر مقتول نبود

هیچ مهمانی را به خاطر اسپانسر به «ماه عسل» نیاورده ایم

دلخوری و تکذیب احسان علیخانی روی آنتن زنده

در حالی که بسیاری از روزنامه‌ها و سایت‌ها حضور سه مهمان در برنامه «ماه عسل» را که برنده جوایز قرعه‌کشی شرکت‌های تجاری شده بودند ناشی از تاثیر اسپانسر بر این برنامه دانسته اند، علیخانی این موضوع را تکذیب کرد.
کد خبر: ۶۹۴۷۸۲
دلخوری و تکذیب احسان علیخانی روی آنتن زنده

احسان علیخانی شب گذشته جمعه 20 تیر، به روال شب‌های گذشته به بخشی از انتقادات نسبت به برنامه پاسخ داد.

وی این موضوع که رسانه‌ها حضور سه مهمان برگزیده جوایز قرعه‌کشی شرکت‌های تجاری را ناشی از تأثیر و سفارش آن شرکت‌ها به عنوان اسپانسر برنامه دانسته بودند، باعث دلخوری عوامل برنامه دانست و این موضوع را قویا تکذیب کرد.

علیخانی در این باره گفت: من نه این شرکت‌ها را می‌شناسم، نه اجناسشان را خریداری می‌کنم. برنامه ما هم حامی مالی دارد و هرگز اینطور نیست که اسپانسر بخواهد مهمان مشخص کند. چنین روزی،‌ روز مرگ من است.

علیخانی یادآور شد: اصلا هم قرار نبود ما در آن قسمت، به شانس جنبه عرفانی بدهیم بلکه قرار بود حکمت خدا را نشان دهیم. ما مهمان چهارمی داشتیم که ورود این همه پول به زندگی‌اش برای او خوب نبود و زن و زندگی‌اش را از دست داده بود. اما این مهمان در دقیقه 90 ما را پیچاند و نیامد، چون می‌ترسید اوضاع زندگی‌اش بدتر شود بنابراین مخاطبان شاهد حضور سه مهمان بودند.

وی در پایان این توضیحات گفت: زیرنویس‌هایی که همزمان با حضور آن سه نفر در برنامه پخش می‌شد هم هیچ ربطی به ما ندارد و مربوط به بخش بازرگانی سازمان صدا و سیما است.

/Media/Image/1393/04/17/635404171902191386.jpg

مرد سرایداری از کرج برنده خودرو لکسوس 260 میلیون‌ تومانی، نوجوان اهل شهرستان سلماس در استان آذربایجان‌غربی برنده خودرو بنز 300 میلیون‌تومانی و نوجوان تبریزی که برنده 110 میلیون‌تومان جایزه نقدی شده بود، سه مهمان این قسمت مورد نقد «ماه عسل» را تشکیل می‌دادند و منتقدان که امسال چندان نظر مثبتی درباره این برنامه ندارند، نه احسان علیخانی بلکه حامیان مالی را میزبان این سه مهمان معرفی کرده بودند.

شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده آبمیوه، برنج و چای که مهمانان این قسمت برنامه افطار شبکه سه میزبان برندگان آن بود، در حالی در آن نقدها به عنوان عامل دعوت از مهمان‌ها در برنامه معرفی شده بودند که اجناسشان بارها هم به صورت مجزا و به عنوان آگهی‌های تبلیغاتی و هم به‌ صورت برنامه زنده در شبکه سوم سیما تبلیغ شده است.

جز این مورد، بهره‌برداری تبلیغاتی از این برنامه و تبدیل خوش‌شانسی برندگان به اسم «لطف و مرحمت خدا» چیزی بود که رسانه‌ها مورد نقد فراوان قرار داده بودند. به نحوی که گره‌خوردن اهداف تبلیغاتی برنامه «ماه‌عسل» برای سه شرکت فعال در حوزه موادغذایی با اعتقادات مذهبی مردم و تأکید علیخانی به فراموش کردن شانس و اعتقاد به حکمت در حالی که تبلیغات مرتبط با شرکت‌هایی که برندگانش در برنامه زنده حاضر بودند همزمان زیرنویس می‌شد هم موجی از اعتراض‌ها را نسبت به این برنامه ایجاد کرد.

یکی از روزنامه‌ها در گفتگو با یک کارشناس‌ارشد تبلیغات همچنین به تحلیل این موضوع پرداخته و آن را ناشی از مدیریت ذهن مخاطب و انتقال فرهنگ توسط تبلیغات نرم معرفی کرده بود.

«ماه عسل» همواره یکی از پربیننده‌ترین و انتقاد برانگیز‌ترین برنامه‌های معاونت سیما بوده و سال گذشته نیز هدیه کردن یک کودک بی‌سرپرست به زوجی که فرزندخوانده خود را پس از سال‌ها از دست داده بودند، انتقادات بی‌شماری را روانه برنامه کرد. حتی بیانیه‌ای با امضای بیش از 1050 نفر از مدافعان حقوق کودک منتشر شد که این برنامه را به «برخورد زننده و رفتار ضدانسانی» با کودکان متهم کردند و تذکر دادند که «کودکان اشیایی نیستند که دست‌به‌دست بچرخند»

یک نکته اینکه روزنامه منتقد به ویژه برنامه افطار شبکه سه،‌ با تأکید بر اینکه با وجود تلاش بسیار، موفق نشده با مجری و تهیه‌کننده «ماه عسل» گفتگویی داشته باشد، برای او نسبت به درج پاسخش به انتقادات در روزنامه حق قائل شده بود. با این حال علیخانی ترجیح داد این شبهه را روی آنتن زنده و روبروی مخاطبان میلیونی تلویزیون رفع کند. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
.......................
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
۰
۰
باسلام .ماه رمضان ماه نزول قران مبارك.جناب علیخانی باید از ماشینهای شخصی پیاده شویم ودرمیان جوانها راه رفته تا با صحبت های انها بهتر قضاوت كنیم. ما هم دختر داریم هم پسر متاسفانه با قانون گرفتن مهریه چه دامهایی برای پسرها گسترده اند .اگر پسری معتاد.فحاش .خلافكار.كلاهبردار.دوستباز.و...........باشه قبول .امابا گرفتن مهریه از وجودپسرها استفاده وبدنبال خوشگذرانی خودش بره ایا این انصاف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟باز هم میخواهید پسر ها از اینگونه دخترها عذرخواهی كنند.لطفا در برنامه ماه عسل به مسولین بگویید این قانون نیست كه پسرا ن سالم در گوشه زندان باشند ودختران بااموال زحمتكشی انها دورخیابان بادیگران .ماهتان عسل به امید باقانون حمایت ازمردا ن زندگیشان عسل.خدانگهدار
مهدی افشار
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
۰
۰
با عرض سلام به احسان كه خیلی دوستش دارم
احسان جان من یك تاجری هستم كه خدا انقدر به من لطف كرده است ،كه دیونه أش شدم دقیقا مثل یوسف مهمان روز ٢٠ ماه رمضونت
لطفا تلفن یوسف كه مهمان شب ٢٠ ماه رمضان بود را برام بفرست ممنونتم
مهدی افشار

نیازمندی ها