بازیگر نقش افلاطون در «مدینه»:

کراهت از سر و روی نقشم می‌بارد

مهران گفت: خواستم خلق و خوی آدم رباخوار را با تمام کراهتش نشان دهم.
کد خبر: ۶۹۴۴۱۸
کراهت از سر و روی نقشم می‌بارد

علیرضا مهران، بازیگر نقش «افلاطون» در سریال مدینه در رابطه با حضور خود در این سریال بیان کرد: «مدینه» چهارمین همکاری من با سیروس مقدم محسوب می شود، زمانی که از سوی سعید نعمت الله برای حضور در این سریال و در نقش افلاطون دعوت شدم تنها یک طرح دو خطی از این شخصیت در دست داشتیم اما در ادامه با مشورت هایی که با نویسنده و کارگردان صورت گرفت این نقش آنچنان که می بینید در سریال شکل گرفت.

* نقشم خاص و لبه تیغی است

وی ادامه داد: «افلاطون» شخصیتی خاص و لبه تیغی است و باید در نمایش این شخصیت احتیاط می کردیم زیرا از این جنس آدم ها در تلویزیون کم داشته ایم. سعی کردیم برای نشان دادن چهره این افراد نهایت دقت را انجام بدهیم.

این بازیگر تصریح کرد: در ابتدا قرار بود که شخصیت افلاطون در دل فیلمبرداری به بلوغ برسد و از قسمت دوم یا سوم وارد ماجرای سریال شده و در قسمت ششم نیز سرانجام وی مشخص شود اما طبق مشورت ها به این افلاطونی رسیدیم که در حال حاضر ببیندگان با آن روبه رو هستند.

مهران تصریح کرد: افلاطون در طول سریال دیالوگی ندارد، البته در اواخر داستان می بینیم که دیالوگ هایی را نیز بیان می کند، در مورد شکل ظاهری وی نیز باید بگویم که این شخصیت به جز میمیک خاصی که روی لب ها و فک خود دارد آدم بسیار شیک و تمیزی است.

/Media/Image/1393/04/19/635406158651154732.jpg

* سعی کردم چهره کریه بودن برخی آدمها را نشان دهم

وی افزود: در واقع من سعی کردم که با این حالت خاص بر روی لب های افلاطون کریه المنظر بودن این دست از انسان ها را نشان بدهم.

وی با بیان اینکه شخصیت افلاطون نمادی از ربا خواران است، ادامه داد: نمی توان گفت که همه رباخواران چهره ای کریه مانند افلاطون دارند اما در واقع چهره افلاطون نمادی از خلق و خو و نگرش این افراد است.

این بازیگر با بیان اینکه تاکنون سریالهای زیادی در رابطه با موضوع ربا تولید شده‌اند، در رابطه با تفاوت سریال «مدینه» با آنها بیان کرد: این تفاوت را می توان در قلم خوب سعید نعمت الله و دیالوگ های حساب شده اش و همچنین کارگردانی خوب سیروس مقدم و انتخاب درست بازیگران دانست. بطوری که همه این عوامل موجب شده تا «مدینه» بتواند برخلاف سریالهای دیگری که از قسمت های هفتم و هشتم به بعد دیده می شوند، از همان قسمت اول و دوم طرفداران خود را پیدا کند.

* بزرگترین مشکل سریال مناسبتی ناکافی بودن زمان مناسب برای تولید است

این بازیگر با بیان اینکه بزرگترین مشکل سریال های مناسبتی ناکافی بودن زمان مناسب برای تولید است، خاطرنشان کرد: متاسفانه "مدینه" هم مستثنی از باقی آثار مناسبتی از لحاظ کمبود وقت برای تولید نبود اما با وجود تعدد لوکیشنها و پروداکشن ها و دیگر مسائل، سیروس مقدم برای لحظه لحظه این سریال وقت و دقت گذاشته است و ماحصل آنچه است که می بینیم.

مهران در پایان بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات سریال های مناسبتی بودجه ای است که از سوی سازمان برای آن تعریف می شود، بنابراین دو عامل زمان و بودجه برکیفیت کارهای مناسبتی اثر گذاشته و موجب افت آن می شود. مسئولان باید با توجه به پرطرفدار بودن این نوع از سریال ها به این مسائل توجه بیشتری نشان بدهند. (خبرگزاری نسیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها