چند سال پیش به هر کدام از شبکه ها مسئولیتی سپرده و هر کدام، تخصصی شدند. در این تقسیم بندی شبکه 1؛ شبکه ملی، شبکه 2؛ شبکه کودک ، شبکه 3؛ شبکه ورزش و جوانان، شبکه 4؛ شبکه فرهیختگان و ...لقب گرفتند.
کد خبر: ۶۹۳۳۶۶
دفاع مدیر شبکه 2 از برنامه های تیم اعزامی به برزیل

پس از این تقسیم بندی، فعالیت ها متمرکز شد. مثلا پخش برنامه کودک از همه شبکه ها حذف و همه آنها در شبکه 2 جمع شد. پخش مسابقات ورزشی و سریال های اجتماعی به شبکه 3 سپرده شد تا اینکه حدود 2 سال پیش شبکه 2 در چرخشی غیر محسوس نام خود را از شبکه کودک به شبکه خانواده تغییر داد و در کنار پخش برنامه های کودکان، برنامه های خانوادگی را هم روی آنتن برد که با برخی برنامه های شبکه 3 تداخل پیدا می کرد.

یکی از اتفاقاتی که اخیرا با این موازی کاری را بیشتر نشان داده است پوشش مسابقات جام جهانی است. شبکه 3 به عنوان متولی اصلی پخش برنامه ها نتوانست گزارشگر خود را سر موقع به برزیل اعزام کند و فقط گزارش نیمه اول ایران - آرژانتین توسط مزدک میرزایی و آن هم به صورت موبایلی گزارش شد که شبکه 3 هم ترجیح داد به جای مزدک، عادل فردوسی پوراز تهران بازی را گزارش کند در حالیکه شبکه 2 با آسودگی خیال و آرامش، گروه «ورزش از نگاه 2» را با خرج اسپانسر روانه برزیل کرد و هر روز حول و حوش 6 بعد از ظهر از برزیل، برنامه زنده «جام از نگاه 2» را پخش می کردند. علی بخشی زاده، مدیر شبکه 2 در گفتگویی اختصاصی از این موازی کاری و دخالت شبکه تحت مدیریتش در حوزه های تخصصی دفاع کرد.

** مگرطبق سیاست ها و تقسیم بندی های سازمان، شبکه 2، شبکه کودک و خانواده نیست پس برای چی یک گروه کامل را برای پوشش مسابقات جام جهانی به برزیل فرستاده؟

- بله شبکه 2، شبکه کودک، نوجوان و خانواده است اما شما می توانید علاقه مندی نوجوانان و خانواده ها را به برنامه های ورزشی انکار کنید یا آن را نادیده بگیرید؟ قطعا نمی توانید.

**ولی پوشش برنامه های ورزشی وظیفه شبکه های 3 و ورزش است و خانواده ها و نوجوان می توانند برنامه های ورزشی را از آن شبکه ها دنبال کنند.

- بله درست می گوئید اما شبکه 2 هم کارهای بسیار بزرگی را انجام داده. طراحی و اجرای یک برنامه 10 ساعته وزین و بسیار خوب درباره جام جهانی از جمله این کارهاست. شبکه 2 به میزان توانایی اش، گامی را در این میان برداشت.

**یعنی به خاطر توجه به نیازمخاطبان شبکه که خانواده ها و کودکان و نوجوانانند، یک گروه را به برزیل اعزام کردید؟

- بالاخره ورزش در حوزه خانواده است. ورزش بخشی از فعالیت های خانواده است. برای سلامتی خانواده حتما ما باید ورزش را تبلیغ کنیم.

**اما به نظر می رسد تبلیغ ورزش با پرداختن به رویدادهای جام جهانی متفاوت باشد.

- ما که هیچ کدام از بازی ها را پخش نکردیم. به حواشی ایی را که احساس می کردیم برای مخاطبان مان جذاب است، پرداختیم. مسائلی که شبکه 3 به خاطر اشتغال فراوان و متمرکز شدنش روی پخش زنده مسابقات، به آن نپرداخت را پوشش دادیم.

**اما این موضوع فقط مربوط به برنامه های ورزشی نمی شود. شبکه 2 در مسائل دیگر مثل مسائل سیاسی هم ورود پیدا کرده و خبر 20:30 و گفتگوی ویژه خبری هم از این شبکه پخش می شود که اصلا ربطی به مخاطب کودک و نوجوان و خانواده ها ندارد.

- طبعا همین طور است. اگر با این دید به ماجرا نگاه کنید خیلی از برنامه های شبکه را می توانید نقد کنید. در حالی که شبکه 2، یشبکه سراسری است که 5 هزار فرستنده از آن پشتیبانی می کنند. شبکه 2یک شبکه ملی است و جز اهم وظایفش پرداخت به حوزه خانواده، کودک و نوجوان است. طبعا در تمامی ساختارهای برنامه سازی و تمامی موضوعاتی که به درد مخاطبین ما می خورد، شبکه موظف است که برنامه بسازد. (آرزو فیروزفر/ تماشاگران امروز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها