سریال «معمای شاه» پشتوانه تحقیقاتی محکمی دارد

گفتگو با نوکر و خلبان شخصی محمدرضا پهلوی

حدیث فولادوند در سریال «معمای شاه» که محمدرضا ورزی آن را کارگردانی می‌کند، نقش فوزیه همسر اول محمدرضا پهلوی را که اصالتی مصری دارد بازی می‌کند.
کد خبر: ۶۹۲۹۹۸
حدیث فولادوند: شباهت زیادی به «فوزیه» دارم

فولادوند درباره نقش فوزیه گفت: حدود دو سال قبل آقای ورزی با من تماس گرفت و گفت که برای نقش فوزیه مرا درنظر گرفته است. وقتی فیلمنامه را خواندم نوع روایت نقش فوزیه را پسندیدم و بازی در معمای شاه را پذیرفتم.

وی افزود: فیلمبرداری قسمت‌هایی که من در آن بازی دارم تقریبا تمام شده و فقط یکی دو سکانس از بازی من مانده است.

فولادوند ادامه داد: سریال با حضور فوزیه در ایران و ازدواج وی با شاه آغاز می‌شود. من در معمای شاه پنج سالی را که فوزیه در ایران بود روایت می‌کنم. فوزیه پس از پنج‌سال زندگی با محمدرضا پهلوی از ایران می‌رود و با خروج او از ایران بازی من هم در این سریال تمام می‌شود.

/Media/Image/1392/10/16/635246391521850783.jpg

وی خاطرنشان کرد: نقش فوزیه در ایران و حضورش در کشور ما در سریال معمای شاه بازگو می‌شود در این سریال به بعد و قبل زندگی این شخصیت پرداخته نمی‌شود و مشخص نیست وی پیش از ازدواج با شاه یا پس از جدایی او چه می‌کند.

فولادوند در پاسخ به این پرسش که آیا پیش از بازی در نقش فوزیه فیلم‌های مربوط به او را هم دیدید، توضیح داد: متاسفانه من هیچ فیلمی از آن زمان ندیدم و نمی‌دانم طرز رفتار واقعی فوزیه چگونه بوده اما برای شناخت او کتاب‌های تاریخی زیادی را مطالعه کردم.

فولادوند که در سریال‌های مختارنامه و معصومیت از دست رفته هم بازی کرده، در ادامه بیان کرد: آقای ورزی، کارگردان این سریال جزوه‌ای آماده کرده بود که برای هر نقش توضیحات کاملی داده شده بود و آن جزوه کمک زیادی به من کرد تا فوزیه را بیشتر بشناسم تا بتوانم نقش او را بهتر بازی کنم. این بازیگر تلویزیون درباره واقعی بودن شخصیت‌ها و داستان فیلم بیان کرد: تمام تلاش کارگردان و نویسنده سریال معمای شاه این است که همه چیز براساس واقعیت روایت شود چون داستان این سریال به دوران نه‌چندان دوری می‌پردازد و بسیاری از افرادی که این دوران را به چشم خود دیده‌اند هنوز زنده‌اند و نمی‌توان خلاف واقع را تصویر کرد.

فولادوند درباره گریم خود در این سریال توضیح داد: من شباهت زیادی به فوزیه دارم برای همین گریم چندان سنگینی در این سریال ندارم و فقط به پوشیدن لباس‌های متداول در آن زمان بسنده شد.

سریال معمای شاه را محمدرضا ورزی در گونه تاریخی کارگردانی می‌کند. این سریال داستان زندگی محمدرضا پهلوی را از زمان بازگشت وی از سوئیس در سال ۱۳۱۵ تا زمان مرگ به تصویر می‌کشد. در این مجموعه ۱۶۰۰ بازیگر و بیش از ۱۵۰ نفر از عوامل سینمای ایران حضور دارند. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها