به تازگی یکی از فیلمهای دهه هشتادی حامد بهداد به طور گسترده در شبکه نمایش خانگی عرضه شده؛ فیلمی به نام «پیشنهاد بی شرمانه به نقاش مرده»
کد خبر: ۶۹۰۲۴۰
توزیع فیلمی گمنام با بازی حامد بهداد

از چند روز پیش فیلم جدیدی وارد شبکه نمایش خانگی شده که پوستر آن حسابی جلب توجه کرده است؛ فیلمی به نام «پیشنهاد بی‌شرمانه به نقاش مرده.» روی پوستر این فیلم چهره دو بازیگر سرشناس حامد بهداد و رضا رویگری دیده می‌شود اما این فیلم گمنام و ناشناخته را محسن اورنگ بر اساس فیلمنامه‌ای از برادرش رضا اورنگ تهیه و کارگردانی کرده است. آنچه در خصوص این فیلم جالب است ناشناخته بودن کلیات آن است، هیچ خبری از تولید این فیلم وجود ندارد و تنها به ذکر تولید فیلم در سال 84 بسنده شده است. سالی که حامد بهداد در آن تازه به دوران اوجش نزدیک شده بود و در فیلم‌هایی چون «بوتیک»، «کافه ستاره» و «این زن حرف نمی‌زند» به ایفای نقش پرداخته بود.

برای این‌که به جزئیات بیشتری از فیلم برسیم محسن اورنگ را پیدا کردیم و در خصوص این‌که چرا فیلم بعد از نزدیک به یک دهه تازه وارد بازار عرضه شده گفتگو کردیم، اما نکته جالب اینجاست که به گفته اورنگ این فیلم قبلاً هم عرضه شده و این بار دوم است که وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود: «از آنجایی که به نظرم «پیشنهاد بی‌شرمانه به نقاش مرده» فیلم بسیار خوش ساختی است و از حضور چهره‌های سرشناسی مثل حامد بهداد، رضا رویگری و احمد نجفی بهره می‌برد و همچنین با پیشنهاداتی که از مؤسسات نمایش خانگی برای پخش دوباره این فیلم به من شد، تصمیم گرفتیم این تله فیلم را دوباره پخش کنیم

اما نطفه ساخت این تله فیلم چگونه بسته شد؟ اورنگ در خصوص چگونگی ساخت این تله فیلم به صبا می‌گوید: «این فیلم از اول با هزینه شخصی ساخته شد که پس از مدتی مدیر وقت شبکه اول سیما آقای جعفری جلوه درخواست کرد که این فیلم را می‌خواهد، با این پیشنهادی که به ما دادند برای پخش فیلم در نمایش خانگی دست نگه داشتیم ولی متأسفانه پس از مدتی و با ناملایمت‌هایی از سوی سازمان برخوردیم که تصمیم گرفتیم این فیلم را در شبکه نمایش خانگی توزیع کنیم اما تصمیم دوباره ما هم به نتیجه نرسید چون این تصمیم ما همزمان با انتخابات ریاست جمهوری شد و این مسئله لطمه زیادی به فیلمم وارد کرد

به گفته اورنگ پس از این‌که نمایش فیلم در شبکه نمایش خانگی منتفی شد دو تهیه‌کننده مطرح پیشنهاد داده‌اند که فیلم پروانه سینمایی بگیرد و آن را در سینماها اکران کنند که با توجه به محبوبیت بهداد در آن دوران می‌توانست اتفاق خوبی باشد اما اورنگ با این تصمیم مخالفت می‌کند. دلیل این مخالفت را از زبان خودش بخوانید: «ترجیح دادم این کار را انجام ندهم چرا که از اول «پیشنهاد بی‌شرمانه به نقاش مرده» قرار بود که به صورت تله ساخته شود و شرایط فیلم سینمایی با تله از لحاظ تولید به نظرم بسیار متفاوت است و برایم شعور مخاطب سینما بسیار حائز اهمیت بود و تصمیم گرفتم این فیلم فقط در شبکه نمایش خانگی به نمایش در آید.» این فیلم این روزها از طریق مؤسسه «هنر هشتم» وارد شبکه نمایش خانگی شده، فیلمی که به جز بهداد، رویگری و نجفی، از حضور لیلا منصوری و شهربانو موسوی بهره می‌برد. در خلاصه داستان فیلم هم آمده که فیلم، داستان نقاشی است که خودکشی کرده ولی نجات پیدا می‌کند. او در بیمارستان با شیادی آشنا می‌شود که زندگی او را عوض می‌کند.

سوتیهای عجیب و غریب

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خصوص این محصول تازه ارائه شده وجود دارد سوتی‌های عجیب و غریب این محصول است. همانگونه که در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید روی جلد این فیلم عکس بهداد و رویگری با گریم این فیلم وجود دارد اما در پشت پاکت این فیلم عکسی از حامد بهداد به چاپ رسیده که متعلق به فیلم «باغ فردوس ساعت 5 بعدازظهر» به کارگردانی سیامک شایقی است. فیلمی که بهداد در سال 84 آن را بازی کرده است و این‌که چرا عکس یک فیلم دیگر برای فیلم «پیشنهاد بی‌شرمانه به نقاش مرده» وجود دارد سؤالی مهم است. جالب است که کارگردان هم از طراحی جلد فیلمش خبر ندارد و وقتی این نکته را در میان می‌گذاریم می‌گوید: «طرح جلد «پیشنهاد بی‌شرمانه به نقاش مرده» را ندیده‌ام و از این اتفاق بسیار متأسفم و مطمئناً این مورد را پیگیری خواهم کرد.» نکته جالب دیگر این است که شما نمی‌توانید این فیلم را در دستگاه خودتان عقب و جلو بزنید! یعنی شما فیلم را از اول تا آخر باید یک نفس ببینید و اگر جایی از فیلم را از دست بدهید نمی‌توانید آن را به عقب بزنید یا اگر حوصله دیدنش را نداشته باشید و بخواهید خیلی زود بفهمید آخرش چه می‌شود باز هم کاری از دست‌تان بر نمی‌آید. قبلاً در دی‌وی‌دی‌های مختلف دیده بودیم که برای تبلیغات از چنین ترفندی استفاده شود ولی در خصوص خود فیلم این هم از عجایبی است که شاید فقط در ایران قابل مشاهده باشد. (روزنامه سینمایی صبا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها