برنامه «ورزش از رادیو تهران» علاقه‌مندان ورزش را در مسابقات داخلی و جهانی همراهی می‌کند

از میدان ارگ تهران تا برزیل

برنامه ورزش از رادیو تهران از برنامه‌هایی است که علاقه‌مندان ورزشی را چه در جام جهانی و چه در مسابقات داخلی کشور همراهی می‌کند و ضمن پخش مستقیم مسابقات جام جهانی، از بازیکنان، مربیان و مسئولان برای حضور در برنامه دعوت به‌عمل می‌آورد و با ارتباط‌های تلفنی با روسای فدراسیون‌ها، هیات‌های ورزشی و کارشناسان، مخاطبان ورزشی خود را راضی نگه می‌دارد.
کد خبر: ۶۸۹۶۹۱
از میدان ارگ تهران تا برزیل
ما هم با عوامل برنامه‌ساز ورزش از رادیو تهران همراه شدیم تا گزارشی از پشت‌صحنه این برنامه تقدیم دوستداران ورزشی کنیم.

ورزش از رادیو تهران با بیش از 20 سال قدمت

حمیدرضا حصارکی، علاوه بر این‌که مدیر گروه ورزش و سلامت رادیو تهران است، رئیس انجمن ملی ساواته است و سال‌هاست به‌عنوان کارشناس مجری برنامه‌های ورزشی در رادیو تهران فعالیت می‌کند.

او می‌گوید: ورزش از رادیو تهران با بیش از 20 سال قدمت همواره با تازه‌ترین و آخرین رویدادهای ورزشی هر روز جز جمعه‌ها، از ساعت 18 به مدت 55 دقیقه از موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز با شنوندگان همراه است.

این برنامه تنها برنامه تخصصی ورزشی رادیو تهران است که با بخش‌های مختلف فوتبال، ورزش بانوان، کشتی، فوتبال خارجی، بسکتبال و والیبال با شنوندگان این برنامه همراه است. با توجه به این‌که 50 هیات ورزشی در استان تهران داریم یکی از بخش‌های شاخص این برنامه، ورزش تهران است، در این برنامه شرایطی فراهم شده تا روزانه درباره تازه‌ترین اخبار و مسائل مربوط به ورزش تهران اطلاع‌رسانی شود.

مدیر گروه ورزش و سلامت رادیو تهران در ادامه به پوشش مسابقات جام جهانی اشاره می‌کند و می‌افزاید: برنامه ورزش از رادیو تهران با پخش مستقیم و همچنین برنامه‌های تحلیلی و کارشناسی جام جهانی در خدمت شنوندگان است و در تمامی لحظه‌های جام جهانی با مخاطبان خود همراهی می‌کند، یک ساعت قبل از شروع مسابقات کارشناسان ورزشی برنامه در استودیو حضور دارند و اطلاعات موردنیاز شنوندگان را ارائه می‌کنند.

پای خسروشاهی هم به جام جهانی باز شد

حالا آنونس و آرم ویژه برنامه جام جهانی پخش می‌شود که بسیار جذاب طراحی شده است؛ آنونس این برنامه را خسرو خسروشاهی دوبلور آثار آلن دلون، آمیتاب باچان و آل پاچینو اجرا کرده است که تلفیق آن با موسیقی‌های تند و ریتمیک شنیدنی شده است.

مجید احتشام‌زاده، کارشناس مجری برنامه با یاد و نام خدا برنامه را آغاز می‌کند: سلام خانم‌ها و آقایان، ورزشکاران و ورزش دوستان، تهرانیان عزیز! عصرتان بخیر باشد، به برنامه ورزش از رادیو تهران خوش آمدید. در این برنامه ما مهم‌ترین رویدادها و اخبار ورزشی را به اطلاع شنوندگان می‌رسانیم، با ما همراه باشید.

در اولین ارتباط تلفنی با دهقانی، کارشناس فوتبال کشور درباره مسائل جام جهانی صحبت می‌شود درخصوص بازی بازیکنان ایرانی و خارجی در مسابقه ایران و برزیل، ترکیب آنها و...

یکی از بخش‌های برنامه، معرفی یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی است. حالا همه نوع اطلاعات درباره تیم استرالیا به علاقه‌مندان ارائه می‌شود. در ادامه احتشام‌زاده ضمن اطلاع‌رسانی درخصوص خبرهای مربوط به والیبال، اخبار را با آب و تاب بیشتری به سمع شنوندگان می‌رساند.

از ارگ تهران تا ریودوژانیرو

دقایقی با «محمدهادی نه‌برادر» یکی از تهیه‌کننده‌های برنامه گفت‌وگو می‌کنیم، او می‌گوید: با توجه به بازار داغ جام جهانی، این برنامه این روزها بیشتر سمت و سوی مسابقات جام جهانی به خود گرفته است. علاوه بر پخش مستقیم مسابقات تیم ملی و مصاحبه با کارشناسان و مسئولان با مخاطبان برنامه نیز گفت‌وگو می‌شود، چرا که آنها مشارکت فعالی در این برنامه دارند و با مردم درخصوص مسابقات، رقابت‌ها، بازی تیم ملی و رضایتشان از عملکرد آن صحبت می‌شود.

این تهیه‌کننده معتقد است: یکی از شاخصه‌های ورزش از رادیو تهران این است که به ورزش تهران نگاه ویژه‌ای دارد و سعی می‌کند تا مشکلات و موانعی که پیش‌روی ورزش تهران است مطرح و آن را آسیب‌شناسی کند، همچنین رویدادهای ورزشی روزانه را از نگاه کارشناسان تحلیل و بررسی می‌کند، به‌طوری که یکی از مهم‌ترین اهداف این برنامه تشویق مردم به ورزش و توجه بیشتر آنها به سلامت جسمی و روحی آنهاست تا همیشه سالم و تندرست باشند. نه برادر یادآوری می‌کند: ملاک انتخاب بخش‌های مختلف برنامه براساس اهمیت رویدادهای ورزشی است و اولویت اول ما در انتخاب اخبار، بعد ملی بودن و تهرانی بودن آنهاست و مطالب را بدون حاشیه‌سازی مطرح می‌کنیم.

فرهنگ اصیل ایرانی و تماشاگران

ارتباط زنده تلفنی با محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال لیگ جهانی والیبال برقرار شده است. یکی از نکاتی که افشار دوست بر آن تأکید دارد این است که هواداران و تماشاگران باید فرهنگ اصیل ایرانی را حفظ کنند و در تشویق تیمشان گوشه‌ای از این فرهنگ را به نمایش بگذارند.

محمد میر، گزارشگر برنامه نیز گزارش‌هایی را از مسابقات و رویدادهای ورزشی و همایش‌ها و جشنواره‌های ورزشی تقدیم شنوندگان برنامه می‌کند.

بخشی از برنامه ورزش از رادیو تهران به اخبار ورزشی بانوان اختصاص یافته است، علاوه بر اطلاع‌رسانی حوزه‌های مختلف ورزش بانوان با مسئولان و مربیان نیز مصاحبه می‌شود، خانم رحیمی و خطیبی از ورزش بانوان و رویدادهای آن اخباری اعلام می‌کنند.

در ادامه آنونس میانی برنامه با عنوان خبر، تحلیل و گفت‌وگو، سلامت، نرمش و تندرستی در ورزش از رادیو تهران پخش می‌شود و شنونده‌ها اخبار فدراسیون هندبال و کاراته را می‌شنوند.

با افشین رضا‌پور، کارشناس بسکتبال نیز که در محل برگزاری رقابت‌های بسکتبال جام حذفی باشگاه‌های تهران حضور دارد گفت‌وگو می‌شود. از هیات‌های ورزشی استان تهران با مسعود معینی، سرپرست هیات تیراندازی استان تهران ارتباط تلفنی برقرار می‌شود و او از برنامه‌های پیش‌روی تیراندازی می‌گوید.

از آنجا که زمان برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال است به طور متوالی اخبار بازی‌های جام‌جهانی اطلاع‌رسانی می‌شود و با بیژن ذوالفقارنسب، مربی سابق تیم ملی و یکی از بهترین دفاع‌های ملی سابق، درباره تیم ملی ایران و آرژانتین و... نیز صحبت می‌شود.

با این حال از ورزش اول کشورمان، کشتی نیز غفلت نشده است، با اسماعیل خان‌بابایی نیز پیرامون مسابقات و رقابت‌های اخیر گفت‌وگویی صورت می‌گیرد.

نباید به حاشیه‌ها دامن بزنیم

در پایان برنامه مجید احتشام‌زاده درباره این‌که سوالات بر چه مبنایی پرسیده می‌شود، می‌گوید: من دوست ندارم که سوالات حاشیه‌ای از مسئولان و کارشناسان بپرسم و بیشتر تمایل دارم کل قضیه مشخص شود و واقعیت‌ها گرچه خوشایند هم نباشد، گفته شود. زمانی که شنونده واقعیت‌ها را بشنود برنامه را دوست خواهد داشت. اما نباید به حاشیه‌ها دامن بزنیم و این وظیفه مجری یا کارشناس مجری برنامه است که کنترل و هدایت را در دست داشته باشد و از حاشیه‌ها پرهیز کند و بیشتر به دنبال اصل مطلب باشد تا ابهامی نماند.

این کارشناس مجری برنامه در ادامه در پاسخ به این پرسش که به چه دلیل با مسئولان و کارشناسان متعدد در حوزه‌های مختلف ورزشی گفت‌وگو می‌شود، می‌گوید: ما تمام تلاشمان را کردیم تا ارتباطمان با کسانی باشد که حوزه تخصصی کارشناس و مسئول مهمانمان با موضوع برنامه مرتبط باشد، مثلا پخش اخبار ورزشی بانوان را گزارشگر خانم برنامه اعلام کردند، چون باورپذیرتر و منطقی‌تر است و شنونده بهتر می‌پذیرد. ما در این برنامه شاید بیش از ده ارتباط تلفنی با مسئولان و کارشناسان مختلف ورزشی داریم، تا رویدادها و اخبار به زبان خود اینها به اطلاع مردم برسد، ما به صورت مستند قصد داریم مسئول آن هیات ورزشی، آن کارشناس یا خود بازیکن درباره آن خبر یا رویداد و آنچه پیرامون آن رخ داده است توضیح دهد، چرا که مردم دوست دارند اگر درباره فوتبال خبری می‌شنوند، صدای یک فوتبالیست را هم بشنوند که مطمئنا برای آنها قابل قبول‌تر است.

وی می‌افزاید: ما قصد داریم مخاطبان بیشتری جذب کنیم و نشان دهیم کارمان را به نحو احسن انجام می‌دهیم، با اشخاصی کار می‌کنیم که مردم و آنها را قبول دارند. حتی ما در ارتباطات تلفنی سعی می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان بهترین سوالات و کلیدی‌ترین مباحث را مطرح کنیم و پرسش‌هایی را بپرسیم که به روز است و مردم پیگیر آن هستند و برای آنها مبهم است و دوست دارند که بشنوند.

محمدهادی نه‌برادر و حماد خزایی تهیه‌کننده، مجید احتشام‌زاده و محمد سیانکی کارشناس مجری و محمد میر گزارشگر، سایر عواملی هستند که با این برنامه همکاری دارند. (مریم کریمی/ ضمیمه قاب کوچک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها