گفتگو با بهترین بازیگر زن «جشن حافظ»

مهراوه شریفی‌نیا: خوش‌شانس نیستم، سختگیرم

مهراوه شریفی‌نیا که از چهاردهمین «جشن حافظ» جایزه بهترین بازیگر زن در بخش آثار تلویزیونی را برای بازی در سریال «خداحافظ بچه» از آن خود کرد، معتقد است در انتخاب نقش‌هایش خوش‌شانس نیست بلکه سختگیر است.
کد خبر: ۶۸۴۱۷۱
مهراوه شریفی‌نیا: خوش‌شانس نیستم، سختگیرم

شریفی‌نیا اکنون بازی در دو سریال مهم این روزهای صدا و سیما یعنی «معمای شاه» و «کیمیا» را تجربه می‌کند که در اولی نقش ثریا، دومین همسر شاه و در سریال کیمیا نقش اول را بازی می‌کند، سریالی که در صد قسمت تولید می‌‌شود.

شریفی‌نیا درباره جایزه جشن حافظ گفت: جشن حافظ و جایزه آن از دید من بسیار معتبر است بویژه این‌که آن را برای بازی در یک سریال خوب به نام «خداحافظ بچه» دریافت کردم.

وی افزود: من نمی‌دانستم که قرار است به من جایزه‌ای اهدا شود. صرفا فکر می‌کردم برای حضور در این برنامه دعوت شده‌ام ولی وقتی جایزه را دریافت کردم، خوشحال شدم اما می‌توانستند از قبل به من اطلاع دهند تا جایزه دلچسب‌تر شود. حافظ را دوست دارم و برایم بسیار لذتبخش است که تندیسی را بگیرم که به نام حافظ مزین است.

شریفی‌نیا درباره حضورش در سریال «خداحافظ بچه» توضیح داد: خداحافظ بچه کار بسیار سختی بود زیرا من هنوز ازدواج نکرده و مادر نشده‌ام، به همین خاطر نمی‌توانستم ارتباط واقعی مادر و بچه را درک کنم ولی با استفاده از متن خوبی که این اثر داشت، بازی در آن را قبول کردم.

/Media/Image/1393/03/23/635382674141139283.jpg

وی داشتن تیمی قوی و البته حضور شهرام حقیقت‌دوست را دلایل موفقیت سریال «خداحافظ بچه» دانست و گفت: اصولا کار کردن با نوزادان در یک مجموعه تلویزیونی بسیار سخت است؛ زیرا تمرکز بازیگر به سمت ایجاد رابطه با او می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: خداحافظ بچه سریالی بسیار خاص بود و نقش من در این مجموعه نیز ویژه و سخت. باید نقش مادری را بازی می‌کردم که در حسرت بچه‌دار شدن بود. البته علاقه و عشق یک زن به بچه حس غریبی نیست ولی مدل این عشق در این سریال بر خاص بودنش افزود.

شریفی‌نیا بازی در سریال «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی را به پایان رسانده است. وی درباره این سریال و نقشش گفت:‌ نقش من در سریال معمای شاه صرفا یک نوع حضور است. قصه اصلی معمای شاه در مورد زندگی و مسائل سیاسی محمدرضا پهلوی است و به زن‌های شاه بخصوص ثریا زیاد پرداخته نمی‌شود به همین دلیل در این مجموعه حضوری کوتاه دارم.

بازیگر نقش کودکی قطام در سریال امام علی (ع) ادامه داد: آقای ورزی دوست داشت نقش ثریا را به بازیگری بدهد که مردم چهره او را بشناسند ولی در کل زیاد به این شخصیت پرداخته نمی‌شود و کل بازی من در این مجموعه حدود 30 تا 40 سکانس است. من برای این‌که به این نقش نزدیک شوم و بتوانم آن را راحت بازی کنم، کتاب «خاطرات ثریا» را خواندم و چند فیلم کوتاه و مستند را که از وی وجود داشت نیز دیدم.

وی که اکنون در نقش کیمیا در سریالی به همین نام به کارگردانی جواد افشار بازی می‌کند، گفت: من اصولا بازی در چند سریال را همزمان با هم قبول نمی‌کنم؛ چون معتقدم بازی در یک سریال تمرکز زیادی می‌طلبد و نمی‌توان چند کار را به صورت همزمان انجام داد به همین دلیل وقتی معمای شاه تمام شد سراغ کیمیا رفتم.

شریفی‌نیا ادامه داد: کیمیا سریالی کاملا متفاوت است. چند قسمتش در مورد جنگ است و باقی داستان در مورد زندگی دختری است به همین نام که درگیر اتفاقات زیادی می‌شود. کیمیا نقش بسیار سختی است و من عاشقانه آن را دوست دارم و تمام سعی خودم را می‌کنم که آن را عالی اجرا کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خوش‌شانسی را در نقش‌هایی که به شما پیشنهاد شود دخیل می‌دانید، گفت: من خوش شانس نیستم بلکه سخت انتخاب می‌کنم. فیلمنامه‌های زیادی به دست من می‌رسد که آنها را رد می‌کنم تا به آنچه باید برسم. من از هشت سالگی وارد عرصه بازیگری شدم. در طول این سال‌هایی که بازی می‌کنم در محضر استادان بزرگی چون محمدرضا هنرمند، شهرام اسدی، رخشان بنی اعتماد و داوود میرباقری کار کردم و بازی در بسیاری از نقش‌ها را به نوعی کارآموزی می‌دانستم‌. این‌گونه نبوده که من امروز وارد بازیگری شده و فردا نقش اول کیمیا را به من بدهند. من سعی می‌کنم بشدت در انتخابم دقت کنم تا در کارم موفق شوم.

شریفی‌نیا در پایان گفت: بسیاری از نقش‌ها را قبول نمی‌کنم، زیرا در سلیقه من نیست و شاید مخاطب آنها را دوست نداشته باشد. من سعی می‌کنم بین کارهایی که پیشنهاد می‌شود، بهترین را برگزینم تا وجدانم که مهم‌ترین معیار من در بازی است، راحت باشد. خیلی هم کار نمی‌کنم و همیشه منتظر می‌مانم تا یک نقش خوب پیشنهاد شود که این را نمی‌توان به پای شانس گذاشت. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها