مهدی باقربیگی می گوید: در هفت هشت ماهی هم که در شورا بودیم، کاری که مردم نمود آن را در زندگی‌شان ببینند، صورت نگرفته است.
کد خبر: ۶۸۴۱۱۲
به خاطر شورای شهر از خواب و خوراک افتادم

مهدی باقر بیگی یا همان پسرک بازیگوش قصه‌های مجید، این روزها، مشغول بازی در سریالی تازه با عنوان «خاتون» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم و نویسندگی مجید شاکری است که قرار است ماه رمضان از یکی از شبکه‌های تلویزیونی پخش شود. باقر بیگی پس از سال‌ها حضور نداشتن در عرصه‌های هنری، سال 90 با بازی در سریال «در مسیر زاینده رود» دوباره به یک چهره تلویزیونی تبدیل شد و سال گذشته با انتخابش به عنوان دومین نفر محبوب اصفهانی‌ها در شورای شهر، باز هم مورد توجه مردم و رسانه‌ها قرار گرفت.

به نظر می‌رسید او با قبول این مسئولیت از بازیگری کناره‌گیری کند اما خبر بازی‌اش در سریال «خاتون» و همبازی شدن با بازیگرانی چون هوشنگ حریرچیان، شهرام قائدی، مجید یاسر، مارال و مونا فرجاد، حسن اکلیلی و مریم امیرجلالی، همه را غافلگیر کرد. خودش در این باره می‌گوید تمام هم و غمش نشاندن لبخند بر لبان مردم است، چه در کار بازیگری و چه در شورای شهر. حضور غافلگیرکننده عضور شورای شهر اصفهان در یک سریال تلویزیونی اتفاق نادر و جالبی در ایران است که همین مسئله بهانه‌ای شد تا به سراغ او برویم و در خصوص کار جدیدش و ارتباط بازیگری و شورای شهری بودن گپی کوتاه با او بزنیم.

مردم اصفهان می‌گویند به مهدی باقربیگی به این دلیل برای شورای شهر رأی داده‌اند که هنوز یادشان مانده در «قصه‌های مجید» جلوی آینه به خودش می‌گفت: «آقا مجید شوما ترقی می‌کونیندا... ترقی» و با رأی دادن به او خواسته‌اند نشان دهند که «ترقی» کرده است.

/Media/Image/1392/05/14/635112651147644962.jpg
در سریال «خاتون» هم مثل «در مسیر زاینده رود» نقش کوتاهی دارید یا از نقش‌های اصلی هستید؟
نه، نقشم یکی از نقش‌های اصلی است، البته در سریال «در مسیر زاینده رود» هم نقش اصلی را داشتم اما برخلاف آن این یکی از آن نقش اصلی‌هایی است که زود نمی‌میرد!

این شخصیت اصلی را کمی ‌بیشتر معرفی می‌کنید؟
نامم در این سریال مجید است و پسر آقای قلمکار هستم که نقش آن را هوشنگ حریرچیان بازی می‌کند. مجید پسری است که پدرش از همه چیز برایش مهم‌تر است.

موضوع سریال چیست؟
درباره مفاهیمی ‌مثل طمع به مال دنیا و جایگاه پدر و مادر و احترام به آن‌هاست.

در واقع منظورم این است که داستان سریال درباره چه مسائلی است؟
واقعاً نمی‌دانم چقدر از آن را باید لو بدهم!

در حد داستان یک یا دو خطی کافی است.
می‌توان داستان را این‌طور خلاصه کنم، اتفاقی در جوانی برای پدر این خانواده پیش می‌آید که باعث دور شدن او از زندگی و بچه‌هایش می‌شود، به همین دلیل بچه‌ها فکر می‌کنند که پدرشان آن‌ها را رها کرده است و دنبال زندگی خودش رفته، اما داستان که پیش می‌رود متوجه می‌شویم که نباید زود هنگام قضاوت کرد و مسئله اصلاً این‌طور نیست و در واقع روزگار یا شیطنت اطرافیان باعث شده است که این دو از هم جدا بیافتند.

شما دومین مرد محبوب اصفهانی‌ها در شورای شهر هم هستید، بازیگری در یک سریال با مسئولیت‌هایتان در این شورا تداخل ندارد؟
خب چرا، واقعاً چند وقتی است که به خاطر این موضوع تحت فشار هستم و از خواب و خوراک افتاده‌ام!

یعنی همزمان با بازی در این سریال به جلسات شورای شهر هم رفته‌اید؟ یا کار را تعطیل کرده‌اید؟
نه، وظایفم در شورای شهر برایم در اولویت هستند و اصلاً به این صورت نیست که نروم. البته، پیش آمده است که برخی جلسات را غیبت کنم اما فقط در جلساتی حاضر نشدم که نبودم ضرر چندانی نداشته است. این کار را هم به خاطر دوستی بیست ساله‌ام با مرتضی آتش زمزم شروع کرده‌ام، البته می‌توانم بگویم هفت هشت ماهی هم که در شورا بودیم، کاری که مردم نمود آن را در زندگی‌شان ببینند، صورت نگرفته است. در واقع دغدغه اصلی من مردم است و دلیل حضورم در این سریال هم این است که با خودم فکر کردم، حداقل با بازی‌ام، لبخندی بر لب یکی از هموطنانم بنشانم که همگی برای من عزیز هستند.

با توجه به جمله آخرتان، باید منتظر یک کار طنز باشیم؟ یا در نقشتان رگه‌هایی از طنز هست؟
نه اتفاقاً نقشم خیلی هم جدی است، اما در نقش‌هایی که شهرام قائدی و مجید یاسر بازی می‌کنند این رگه‌های طنز وجود دارد.

خودتان از بازی در این نقش راضی هستید؟
کمی‌ سعی کرده‌اند، پشیمانم کنند و حضورم در یک سریال تلویزیونی با بی‌مهری عده‌ای مواجه شده است. افراد خاصی شیطنت‌هایی می‌کنند که چرا من باید برای تلویزیون کار کنم و از این دست حرف‌ها، اما خودم اعتقاد دارم که قوی‌ترین رسانه برای رساندن حرف مردم تلویزیون است. البته این عده‌ای که می‌گویم کم هستند، اما به من چنین انتقاداتی وارد شده است. هنرمند کسی است که از خواب و زندگی و همه چیزش می‌زند و به دنبال عقیده‌اش می‌رود، من هم سعی کرده‌ام این طور رفتار کنم، چون فعلاً برای مردم کاری نکرده‌ام، سعی کردم با بازی در این سریال خدمتی به آن‌ها کرده باشم.

رابطه‌تان با عوامل سریال با توجه به این‌که عضو شورای شهر هستید، چگونه بود؟
خب وقتی در حال بازی هستم، مهدی باقر بیگی بازیگر هستم و وقتی از صحنه خارج می‌شوم، مهدی باقر بیگی عضو شورای شهر.

اعضای شورای شهر چطور؟ در این باره با شما شوخی نمی‌کنند؟ به هرحال شما مجید سال‌های کودکی‌های ما هستید.
چرا این اتفاق گاه گداری می‌افتد، البته به همه نشان داده‌ام که من همان مجید قصه‌های مجید، هستم اما این مدت هم بیکار ننشسته‌ام و اطلاعاتم در حدی هست که بتوانم با آن‌ها همکلام شوم و به لطف خدا تصمیماتی که گرفته‌ام و حرف‌هایی که زده‌ام این را نشان می‌دهد.

از برنامه‌هایتان در شورای شهر برای مردم اصفهان بگویید.
من از اول قولی به مردم اصفهان داده‌ام و نزد وجدانم هم راضی‌ام که تاکنون سر این قول بوده‌ام، به آن‌ها گفتم اگر نتوانسم کاری برایشان بکنم صادقانه به آن‌ها می‌گویم، تا به حال هم سعی خودم را کرده‌ام که بتوانم مفید باشم و تصمیمات درستی بگیرم، ان‌شاءا... خدا هم کمکم کند و از این به بعد هم این‌طور باشم. (روزنامه صبا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها