امروزه در میان ابزار‌های ارتباطی که فرهنگسازی می‌کنند و در ارتقای معارف دینی اثربخش هستند، تلویزیون تأثیرگذاری و فراگیری بیشتری دارد.
کد خبر: ۶۸۳۵۴۷
این شب ها: پاسخگویی به پرسش‌های اجتماعی در حوزه دین

رسانه‌ای مانند تلویزیون می‌تواند به این پرسش‌ها پاسخ دهد که آیا می‌توان بدون دین زندگی کرد؟ آیا بهترین شیوه زندگی، زندگی دینی است؟ و... اینها موضوعاتی است که برنامه‌سازان رسانه ملی باید در قالب و ساختارهای مختلف به آن بپردازند.

برنامه‌های دینی می‌تواند با رویکرد اعتقادی، تفسیری، اخلاقی و تاریخی تولید و پخش شوند. اگر برنامه‌های دینی و مذهبی رسانه موضوعات مختلف را در قالب‌های جذاب و آموزشی ارائه کنند مخاطبان آنها هم روز به روز بیشتر می‌شود.

صراحت در طرح سوال و صداقت در پاسخ از ویژگی‌ برنامه‌های دینی است که می‌تواند مخاطب را پای تلویزیون نگه دارد. اینها همه مواردی است که سازندگان برنامه «این شب‌ها» رعایت می‌کنند.

در واقع این برنامه با انتخاب یک زبان خوب و درست به بهترین شکل پاسخگوی مسائل اجتماعی در حوزه دین است و مردم می‌توانند با دیدن این برنامه پاسخ بسیاری از شبهاتشان را دریافت کنند.

گرچه ساختار این برنامه گفت‌وگو‌محور است، اما انتخاب درست موضوعات و کارشناسان باعث شده این برنامه حال و هوای خاصی برای مخاطبان داشته باشد.

یکی از محاسن‌ این برنامه بیان شیرین کارشناسان است که کمک زیادی در تفهیم مسائل کرده و در کنار اجرای خوب علی درستکار به برنامه‌ای پرمخاطب تبدیل شده است.

در طول روز برنامه‌های متنوع معارفی از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود، اما گاهی کارشناسان برنامه بیان شیوایی ندارند و بدون تردید باید برای تربیت کارشناسان دینی در رسانه ملی برنامه‌ریزی شود تا بهترین کارشناسان در زمان‌های خوب در تلویزیون حضور یابند و پاسخگوی سوالات مردم باشند.

کارشناسان دینی در رسانه ملی باید قبل و بعد از تولید برنامه‌ها، مطالعه داشته باشند و در برنامه با اطلاعات کافی و کامل حضور یابند.

همه این مسائل در برنامه این شب‌ها طراحی شده و دلایل موفقیت آن در میان مخاطبان، رعایت همین مسائل است. ضمن این‌که مجری برنامه بموقع وارد مباحث می‌شود و بی‌دلیل حرف کارشناس برنامه را قطع نمی‌کند.

در واقع این برنامه به یک کلاس اخلاق می‌ماند و مردم می‌توانند بهترین جواب‌ها را از این برنامه دریافت کنند.

با این‌که برنامه این شب‌ها سال‌هاست پخش می‌شود، اما به تکرار نیفتاده است و این مساله هم به انتخاب درست موضوعات، کارشناسان، نوع اجرای مجری و... برمی‌گردد.

علاوه بر آن، فضای دکور این برنامه به‌گونه‌ای طراحی شده که به مخاطب آرامش می‌دهد و او می‌تواند به دور از تظاهر و تصنع در دکور شاهد یک برنامه خوب در حوزه دین باشد که از شبکه یک پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها