تولید مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» حدود پنج سال پیش با حضور راما قویدل و چند کارگردان دیگر شروع شد. ابتدا 13 قسمت ساخته شد و بعد از آن احمد معظمی همکاری‌اش را با اکبر تحویلیان، تهیه‌کننده مجموعه آغاز و بیش از صد اپیزود این سریال را کارگردانی کرد.
کد خبر: ۶۸۳۵۳۷
معارف دینی در قالب سریال

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، یکی از مجموعه‌های پرمخاطب با رویکرد دینی و اخلاقی شبکه تهران است که سال‌های گذشته در مناسبت‌های ویژه همچون اعیاد، رمضان، محرم، صفر و در بقیه ایام سال تولید و پخش شده است.

شاید ابتدا کسی تصور نمی‌کرد این مجموعه بتواند میان مخاطبان جایی پیدا کند و تولید چند سری از آن ادامه یابد، چون در فصل اول این مجموعه ناپختگی‌هایی دیده می‌شد، اما به مرور زمان کارگردانان این مجموعه با ساخت اپیزودهای متنوع از این سریال صاحب تجربه شدند و بتدریج این مجموعه به سمت سوژه‌های خوب، بازی‌های شسته رفته و کارگردانی مناسب پیش رفت.

امسال هم قرار شده سری جدید این مجموعه با رویکرد امیدبخشی تولید و پخش شود. در تولید سری جدید این مجموعه، صد کارشناس حوزه علمیه قم به سازندگان مشاوره می‌دهند تا خرافه یا ساده‌انگاری به مفاهیم اعتقادی در مجموعه وارد نشود.

تعدادی از داستان‌های مجموعه شاید برای شما هم اتفاق بیفتد برای ماه رمضان امسال آماده می‌شود تا همچون سال‌های قبل از شبکه تهران پخش شود.

می‌توان گفت شاید برای شما هم اتفاق بیفتد یک کار پر زحمت، کم هزینه و با گستره سوژه‌های متنوع است که به مرور زمان، تصویری‌تر و جذاب‌تر شد.

در تولید این مجموعه آنچه اهمیت دارد این است که سازندگان مجموعه تلاش کردند از زاویه تازه و بکر به موضوعات دینی بپردازند، زاویه‌ای که نه تنها برای مخاطبان جذاب باشد، بلکه بعد از تماشای هر قسمت از این مجموعه کمی فکر کنند که آیا آنها هم از این اشتباهات در زندگی انجام می‌دهند یا خیر؟ یا این‌که نحوه برخورد آنها با فردی که اذیتشان کرده، چگونه است و... . در سری اول نشان داده ‌شد، آدم‌هایی که نیت خیر ندارند به کیفر کارهایشان می‌رسند و اگر نیتشان خیر باشد، خداوند هم به آنها کمک می‌کند تا در زندگی مشکلات‌شان را پشت سر بگذارند. در مجموع اپیزودهای سری اول مجموعه شاید برای شما هم اتفاق بیفتد نکات پندآموزی برای مخاطبان داشت و هشدار می‌داد آدم‌ باید مراقب اعمالش باشد.

به مرور زمان، روند فیلمنامه‌های این مجموعه به لحاظ محتوایی تغییر کرد و روایتگر آدم‌هایی شد که به کارهای اشتباه‌شان پی می‌برند و فرصت دوباره به آنها داده می‌شود تا خطاها را جبران کنند. در مجموع اگر نگاهی اجمالی به فیلمنامه‌های مجموعه شاید برای شما هم اتفاق بیفتد داشته باشیم، متوجه می‌شویم سازندگان این مجموعه تلاش کرده‌اند آموزه‌ها و معارف دینی را در قالب داستان‌های پرماجرا روایت کنند.

در ضمن هر کارگردانی با توجه به نگاه خودش تعدادی از اپیزودهای این سریال را ساخته است. شاید به لحاظ فرم تفاوت‌هایی در هریک از اپیزودهای این مجموعه دیده شود، اما به لحاظ محتوا یکدست است و یک رویکرد را دنبال می‌کند. درواقع قصه‌ها روایت یک خطی دارد تا ذهن بیننده هنگام تماشای این سریال، خیلی درگیر قصه پیچیده نشود.

توجه به روزی حلال، عواقب اذیت کردن همسر، توجه به مال یتیم، عاقبت به رخ کشیدن عیب و ایراد دیگران، زیاده‌خواهی، رعایت نکردن حقوق مالی و معنوی دیگران، احترام به والدین، عواقب تهدید و گرفتن باج، عاقبت چشم داشتن به ناموس دیگران و... از موضوعاتی است که تاکنون در مجموعه شاید برای شما هم اتفاق بیفتد به آنها توجه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها