مدیر شبکه سه به نوآوری‌های این شبکه در حوزه فنی اشاره کرد، از پخش برنامه «2014» با کیفیت و شفافیت بیشتر نام برد و از تصویربرداری و پخش مسابقه والیبال ایران و برزیل با فرمت اچ دی خبر داد.
کد خبر: ۶۸۲۸۴۲
والیبال ایران برزیل با فرمت «اچ دی» پخش می شود

مجید زین‌العابدین مدیر شبکه سه روز گذشته سه‌شنبه 20 خرداد در حاشیه مراسم رونمایی از مجموعه «هم آوا با جام جهانی» به خبرنگاران اعلام کرد: برنامه «2014» که از 19 خرداد در شبکه سه آغاز شد، برای اولین بار با فرمت تلویزیونی 16 به 9 روی آنتن رفت. پخش شبکه‌های تلویزیونی با فرمت 4 به 3 در کشور انجام می‌شود و مردم برنامه‌های تلویزیونی را در شبکه‌های مختلف با این فرمت دریافت می‌کنند اما ما برنامه ویژه جام جهانی را با امکانات فنی که در سازمان مهیا کردیم با فرمت 16 به 9 روی آنتن فرستادیم.

وی افزود: در تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای دی که در دسترس بیشتر مردم قرار دارد، فرمت 16 به 9 قابل تنظیم به صورت اتوماتیک است و تلویزیون‌های قدیمی‌تر هم با منویی که روی کنترل تلویزیون است، می‌توانند این فرمت را تنظیم کنند.

مدیر شبکه سه تأکید کرد: حسن این فرمت بالا بودن آن از نظر کیفیت و شفافیت تصویر است که در اکثر شبکه‌های تلویزیونی دنیا استفاده می‌شود. این اتفاق ویژه فنی بود که در ویژه‌برنامه جام‌جهانی 2014 از 19 خرداد رخ داد. در تلاش هستیم نوآوری‌های فنی دیگری هم در حوزه پخش مسابقات جام جهانی و هم در حوزه پخش مسابقات لیگ جهانی والیبال داشته باشیم که اگر موفقیت آمیز بود حتما خبر آن را اعلام خواهیم کرد.

زین العابدین ادامه داد: همچنین برای اولین بار تصویربرداری و کارگردانی مسابقات والیبال لیگ جهانی را با 10 دوربین در ورزشگاه آزادی برای بازی روز جمعه ایران و برزیل خواهیم داشت که برای اولین بار به صورت اچ دی پخش خواهد شد.

مدیر شبکه سه تصریح کرد: از همین رو واحد سیار در استادیوم مستقر شده و امروز و فردا همکاران ما بازی تستی را برگزار و ضبط می‌کنند و جمعه مسابقات را با فرمت اچ دی تصویربرداری خواهیم کرد. همچنین در حال برنامه ریزی هستیم تا پخش این بازی را هم، در داخل کشور برای اولین بار با فرمت اچ دی داشته باشیم. اگر این موضوع میسر شد حتما درباره آن اطلاع رسانی خواهد شد.

زین العابدین در پایان اعلام کرد با پایان مراسم رونمایی از نماهنگ‌های جام جهانی در «جلسه هماهنگی گزارشگران ورزشی در جام جهانی» حضور پیدا می کند. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها