شبکه جهانی صدای آشنا، با برنامه جدید "انرژی مثبت"، به معرفی خیّرین ایرانی در داخل و خارج از کشور می‌پردازد.
کد خبر: ۶۸۱۹۹۵
رادیو صدای آشنا به مخاطبان خود «انرژی مثبت» می‌دهد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی و امورمخاطبان شبکه جهانی صدای آشنا، "انرژی مثبت" به صورت ویژه و مفصل با هدف معرفی خیّرین ایرانی، به این مباحث می پردازد.

معرفی خیرین مدرسه ساز، مسکن ساز، درمانگاه، و ...
معرفی خادمان پیشتاز در عرصه فرهنگ، هنر، صنعت، و ...
معرفی پژوهشگران حوزه های مختلف علوم
معرفی برگزیدگان گردهمائی های بزرگ ملی و بین المللی
معرفی امکان تاریخی و گردشگری و تفریحی

برنامه "انرژی مثبت" در نخستین برنامه خود میزبان دکتر محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، بود. وی درباره مشارکت ایرانیان خارج از کشور در مدرسه‎سازی گفت: ما هزار خیر در خارج از کشور داریم. بطور مثال یکی هموطنان‎مان به نام خیامی که ساکن انگلستان است، تاکنون بیش از 80 میلیارد تومان در این امر سرمایه گذاری کرده؛ مثلا در شهر مشهد فضای آموزش ایجاد کرده است. مهندس موفقیان که در کانادا زندگی می کند، بیش از 75 میلیارد تومان فضاهای آموزشی احداث کرده است. مرحوم خسروشاهی تا زمان حیات شان، 428 مدرسه در ایران احداث و مدارس را به نام ائمه اطهار نامگذاری کرد. وی در ادامه درباره مدرسه سازی مفاخر علمی ایرانی همچون پروفسور رضا گفت: چند سال قبل، پروفسور رضا که در کانادا سکونت دارد، به همراه دخترشان به ایران آمدند و طی سفر خود به زادگاهش استان گیلان، مدرسه ای با نام ایشان در آنجا افتتاح شد. پروفسور سمیعی نیز طی سفر به ایران، پیشنهاد داد که آموزش کودکان از سنین پائین تر صورت بگیرد.

وی همچنین از خیر دیگری به نام اکبر ابراهیمی یاد کرد و افزود: این فرد 11 سال قبل، 3 مدرسه را طی سه سال متوالی ساخت. سپس به مکه مکرمه مشرف شد و عهد کرد 12 مدرسه دیگر بسازد و این کار را ظرف 3 سال انجام داد. وی بعد از آن با خود پیمان بست به نیت تعداد شهدای کربلا، 72 مدرسه احداث و افتتاح کرد. پس از آن هم تعداد مدارس ساخته شده توسط خود را به 110 مدرسه رساند. اکبر ابراهیمی همچنان در حال تلاش برای مدرسه سازی است و قصد دارد تا زمان حیات خود هزار و صد مدرسه احداث کند.

دکتر محمدرضا حافظی که 85 سال سن دارد، درباره خود گفت: با از دست دادن پسر جوانم، زندگی ام دچار طوفان و دگرگونی شد تا آنکه بعد از ان واقعه تلخ تصمیم گرفتم هزینه هایی که قرار بود برای زندگی پسرم صرف کنم، در راه احداث و افتتاح یک مدرسه با 1200 دانش آموز خرج کردم. سپس جامعه خیرین را بنیاد نهادیم و اکنون در 550 شهرستان و 31 استان، این حرکت مردمی را ادامه دادیم.

وی گفت: در این سن احساس پیری و خستگی نکرده‎ام و ساهلی مدرسه سازی را بهترین سالهای عمر خود می دانم. من هر روز و هر ماه برای انجام امور خیریه به شهرهای مختلف سفر می کنم، چرا که مدرسه‎سازی کار لذت بخشی است. هنگام افتتاح یک مدرسه، وقتی بچه ها با شاخه های گل به استقبال خیرین می آیند، تصور زندگی در بهشت موعود را برای ما به عینیت درمی آورد.

رویا ولی زاده تهیه کننده، مریم سرمدی کارشناس مجری، آصف نظری گزارشگر، در این برنامه مخاطبان خود را همراهی می کنند.این برنامه حاصل تلاش گروه فرهنگ و تمدن است.

"انرژی مثبت" را روزهای شنبه و یکشنبه ساعت 20:100 به وقت تهران برابر با ساعت 15:30 به وقت گرینویچ از کانال اروپای شبکه جهانی صدای آشنا بشنوید.

نشانی وب سایت شبکه جهانی صدای آشنا: www.sedayeashna.ir

شماره تماس روابط عمومی: 22164131 ، 22652327

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
۰
۰
اینگونه برنامه ها به رادیووتلویزیون چهره ی فرهنگی تری می دهد وباعث اعتمادمردم به این رسانه می شود . به مدیرشبكه ومعاون صدا تبریك می گویم كه باهوشمندی عمل كرده اند .

نیازمندی ها