مروری بر جدیدترین آثار سریالی و کارنامه سازندگانش

کارگردانان تلویزیون مشغول کارند

اعلام فصلی اسامی سریال‌های در حال تولید و آماده پخش و پس از آن انتشار خبر نزدیکی پخش آنها در قالب‌های خبری، رویه معمول صدا و سیماست که اخیرا شکل منظم‌تری نیز گرفته است.
کد خبر: ۶۸۱۴۶۷
کارگردانان تلویزیون مشغول کارند

سوی دیگر ماجرا نیز نیمه‌کاره رها شدن ساخت و البته خبر روی آنتن رفتن و پخش نشدن سریال‌ها بوده که تلویزیون در سال‌های اخیر کم به خود ندیده است.

اما اقدام اخیر تلویزیون در اعلام اسامی سریال‌های سالانه‌اش آن هم به شکلی زمان‌بندی شده، حکایت از برنامه‌ریزی منظم‌تر برای عقب‌نماندن از کورس رقابت‌های رسانه‌ای دارد و در نوع خود حرکتی تازه و مثبت بود که در صورت تحقق نیافتن دقیق هم می‌تواند گامی رو به جلو تلقی‌اش کرد.

اما مطلب حاضر سعی بر این دارد که این آثار وعده داده شده را از منظر چیستی و چگونگی کارنامه تولیدکنندگانش مروری اجمالی کند تا شاید انتظار شکلی تازه به خود بگیرد.

پرده نشین و قصه‌های درگوشی کارگردان: بهروز شعیبی

نوجوان حقیقت جوی آژانس شیشه‌ای و طلبه اخلاقگرای طلا و مس، دستیار کارگردانی را توامان با بازیگری تجربه کرد تا عرصه کارگردانی را به شکل جدی‌تری بیازماید. بهروز شعیبی گام‌هایش را محکم و آهسته برداشت. تله‌فیلم‌های جامانده و بال‌های خوشبختی را در باب چگونگی پیوند دنیای کودکان و بزرگسالان تجربه کرد و پیش خواهد آمد را هم به عنوان یکی از مورد توجه‌ترین و به عبارتی موفق‌ترین آثار کارنامه تله‌فیلمسازی‌اش، در فضایی اجتماعی و دینی کارگردانی کرد. دهلیز به‌عنوان اولین اثر سینمایی عصاره همه آن تجربه‌های اجتماعی و دینی و ترکیبش با دنیای کودکانه پررنگ آثارش بود و حالا هم خبر ساخت دو سریال، یکی برای محرم و دیگری با زمان پخشی نامشخص.

/Media/Image/1393/03/16/635376917527649557.jpg

پرده نشین اولین سریال شعیبی با همراهی محمود رضوی در مقام تهیه‌کننده خواهد بود که محصول آخرین همکاری‌شان با عنوان روزهای آخر اسفند نوروز امسال از تلویزیون پخش شد. قصه‌های در گوشی نیز دیگر همکاری این کارگردان و تهیه‌کننده برای سیما فیلم خواهد بود. نشانه‌ها حکایت از ساخت آثاری مقبول دارد، این که محصول نهایی هم مطابق با پیش‌بینی‌ها می‌شود باید تا زمان پخش صبر کرد. البته گویی پرده‌نشین نام تغییر یافته نافذان دل خواهد بود که این نامگذاری‌ها تا‌زمان تولید طبیعی خواهد بود.

خانه امن کارگردان: فریدون جیرانی

ماه‌ها پیش از شنیده‌شدن زمزمه‌های رفتن جیرانی از برنامه هفت، خبر ساخت سریال فصل بی‌پروایی به کارگردانی‌اش برای شبکه یک اعلام شده بود. خبرهای تولید سریال در روزهای پس از جدایی بیشتر از پیش نیز شنیده می‌شد، اما فصل بی‌پروایی به دلیل مشکلاتی که در صدرش مشکلات مالی عنوان شده بود، هیچگاه به مرحله تولید نرسید و پس از آن خبرهای تولیدات سینمایی جیرانی بود که شنیده می‌شد و نهایتا قطعیت یافت. پس از مدتی حالا نه تولید فصل بی‌پروایی که سریالی با عنوان خانه امن به کارگردانی فریدون جیرانی در فضایی سیاسی در خبرها آمده که پیرامون موضوع شهدای هسته‌ای تولید خواهد شد. جیرانی که در مرگ تدریجی یک رویا، موضوع مهاجرت را با نیم نگاهی سیاسی به تصویر درآورده بود حالا به نظر در خانه امن گویا قصد دارد به شکل مستقیم‌تری نیز به حوزه سیاست ورود کند. هر چند به سرانجام نرسیدن فصل بی‌پروایی موجب شده تا نشود با قطعیت از تولید این یکی هم صحبت به میان آورد، اما اعلام زمان پخش، سبب می‌شود تا به ساختش نگاه خوشبینانه‌تری داشته باشیم.

مدینه و میکائیل کارگردان: سیروس مقدم

با اتمام سریال نوروزی پایتخت بود که خبر ساخت سریال ماه رمضانی مدینه به کارگردانی سیروس مقدم و نویسندگی سعید نعمت‌الله اعلام شد. سریال دیوار به عنوان آخرین همکاری مقدم و نعمت‌الله اثری پلیسی و حادثه‌ای بود که مورد اقبال هم واقع شد. حالا پس از یک‌سال حاصل همکاری این دو در قالب سریال مدینه قرار است سفره رمضانی تلویزیون را رنگین‌تر کند. باید تا زمانی که خیلی دور هم نیست منتظر ماند و دید دستپخت تازه مقدم که موضوع آن به نظر بی‌شباهت به رستگارانش نیست، خواهد توانست رضایت مخاطبان را جلب کند یا نه. المان‌ها که همگی خوشبین‌کننده است.

میکائیل هم دیگر اثر وعده داده شده‌ای که از همکاری مقدم و نعمت‌الله است؛ بازهم اثری پلیسی است البته با زمان تولید و پخش نامعین.

هفت سنگ، کارگردان: علیرضا بذرافشان

در حالی که تجربیاتش در مقام نویسنده آثار جدی‌ای چون داستان یک شهر، خط قرمز و راه بی‌پایان موفق‌تر از کمدی‌هایی چون نقطه چین و چارخونه در آمده، اما اصولا جدی‌ترین آثارش هم از حضور موقعیت‌های کمیک بی‌بهره نبوده. معمولا هم قهرمانان بهترین آثارش، از مسیر به‌دست آوردن سرمایه‌ای هنگفت و نامشروع، قدم در راه رستگاری می‌گذارند که خط قرمز، تب سرد، زیر زمین و آخرینش نابرده رنج می‌تواند شاهدانی خوب بر‌این ادعا باشند. چنان که لرزش زندگی به عنوان یکی از تله‌فیلم‌های مهمی که او عهده‌دار کارگردانی‌اش بود، هم چنین سرنوشتی برای شخصیت اصلی‌اش در نظر گرفته بود. نویسنده موفق سال‌های دورتر تلویزیون و کارگردان اثر مقبول افتاده نابرده رنج، به نظر در دومین سریال تلویزیونی‌اش، منظری تازه از زندگی ارائه خواهد داد. برای تماشای حاصل تلاش گروه ساخت هفت سنگ، خیلی منتظر نخواهیم ماند. بنا به اخبار اعلام شده اگر حضور دو بازیگر اصلی مشترک میان این سریال و مدینه مانع نشود، ماه رمضان موعد نمایش هفت سنگ خواهد بود.

/Media/Image/1393/02/06/635341498363974476.jpg

شمعدونی و پژمان 2، کارگردان: سروش صحت

تجربه نویسندگی آثار مهمی چون زیرآسمان شهر، شب‌های برره و ترش وشیرین را پشت سرگذاشت. چارخونه در اولین تجربه کارگردانی، توفیق‌آمیز نبود، اما ساختمان پزشکان و پژمان با همراهی پیمان قاسمخانی توفیق همراه با ستایش را برایش به همراه آورد.

سیروس مقدم نوروز 91 فیلمنامه صحت و ایمان صفایی را تبدیل به اثر موفق چک برگشتی کرد و حالا صحت در شمعدونی خود عهده‌دار کارگردانی متنی شده که با کمک صفایی نوشته. از حیث حضور نداشتن پیمان قاسمخانی، می‌تواند فرصتی بسیار مهم برای صحت در اثبات توانایی‌هایش در عرصه ساخت آثار طنز باشد. با توجه به نارضایتی چگینی از همزمانی پخشش با مسابقات جام‌جهانی در ماه رمضان، امکان دارد سرنوشت دیگری برای نمایش سریال رقم بزند.

ساخت پژمان 2 با فیلمنامه صحت و صفایی خبر دیگری بود که به نظر تا مرحله تولید می‌تواند تغییرات دیگری هم داشته باشد. نکته مهم این سری اما حضور نداشتن پیمان قاسمخانی است که پس از توفیق مرد هزارچهره هم، عهده‌دار نویسندگی مرد دوهزار چهره نشد و در خبرها آمده در حال نگارش نسخه سینمایی نویسندگی پژمان است.

سروش صحت در سال پرکارش، قرار است «مربع، مثلث، دایره» را به تهیه‌کنندگی رضا جودی کارگردانی‌کند.

جاده قدیم، کارگردان: بهرام بهرامیان

دستیار کارگردان فیلم‌های غوغا و دنیای وارونه، زود در مسیر کارگردانی آن هم از نوع سریالی‌اش افتاد. مشق عشق نام این تجربه، در قالب اجتماعی و خانوادگی با گروه بازیگران خوب و مضمونی غیرملتهب بود. ساعت شنی در دومین گام، نشانی از نوگرایی بهرامیان در انتخاب سوژه‌های متفاوت داشت که البته پس از اولین اثر سینمایی‌اش آل، گریبان پریناز و آینه شمعدون را گرفت. سقوط یک فرشته به عنوان سومین سریال، که علایق کارگردان آل را می‌شد در آن یافت، در واقع راه نیاکان رمضانی‌اش، او یک فرشته بود و اغماء در جسمیت بخشیدن شیطان را تکرار کرد و گویا بیشتر حکم عبور از بحران را داشت. بهرامیان حالا پس از چند اثر سینمایی با سرانجام نامشخص و همچنین گمانه زنی برای کارگردانی چند سریال از جمله انقلاب زیبا، نهایتا جاده قدیم را برای بازگشت به تلویزیون در ماه رمضان انتخاب کرده است. کارگردانی فیلمنامه‌ای به نویسندگی امید سهرابی و امیررضا طلاچیان که سال قبل مهرآباد را نوشته‌اند توسط کسی که تجربیاتش نه خیلی پرشمار اما پرسروصدا بوده، کنجکاو برانگیز هم خواهد بود.

سالار، کارگردان: مهدی کرم‌پور

سال پیش بود که خبر ساختش به کارگردانی مهدی کرم‌پور اعلام شده بود. بنا بر آنچه در خبرها آمده، محرم امسال زمان قطعی پخش سالار است و کرم‌پور آن را به نویسندگی خسرو نقیبی به عنوان دومین سریال تلویزیونی‌اش پس از یه‌ تیکه زمین خواهد ساخت. تجربه نه‌چندان موفق یه تیکه زمین، در واقع ادامه و روایت دوباره داستان کینه‌ای بود که در آثاری چون زیرتیغ، مثل هیچ‌کس و فرات به حد کمال به آن پرداخته شده بود. باید منتظر ماند و دید حاصل همکاری دوباره کرم‌پور و نقیبی پس از پل چوبی که از حیث نام یادآور پدرسالار است و تهیه‌کنندگی‌اش را محمدعلی اسلامی عهده‌دار شده، به چه نتیجه‌ای ختم خواهد شد.

گاهی به پشت سر نگاه کن، کارگردان: مازیار میری

میری در سال‌های اخیر سینما و تلویزیون را یکی در میان تجربه کرده. گاوصندوق به عنوان اولین سریالش، طنزی اجتماعی و خوش ساخت بود. در دومین کار تلویزیونی‌اش فرات، در مسیری افتاد که بعدها کرم‌پور در یه تیکه زمین نیز تجربه‌اش کرد. میری و کرم‌پور در واقع نسخه تضعیف‌شده زیرتیغ و مثل هیچ‌کس را در قالبی دیگر تجربه کردند چنان که کارگردانی درست هم نتوانست حفره‌های روایتشان را بپوشاند. میری حالا در گاهی به پشت سر نگاه کن فیلمنامه محمد محمود سلطانی را کارگردانی خواهد کرد که پیش از این سابقه نویسندگی سریال‌های تکیه بر باد و سایه روشن را داشته‌است.

انقلاب زیبا، کارگردان: بهرنگ توفیقی

قدم اول توفیقی در مسیر انحرافی در عین متفاوت بودن دلچسب درنیامد و حالا در دومین تجربه سریال‌سازی، انقلاب زیبا را کلید زد که ابتدا وعده ساختش برای دهه فجر سال پیش به کارگردانی بهرام بهرامیان داده شده بود. گروه بازیگران خوب، تهیه‌کنندگی رامین عباسی‌زاده و همچنین فیلمنامه‌ای که به قلم حامد عنقا به نگارش درآمده
می‌تواند خوشبینی فراوانی نسبت به حاصل اثری مرتبط با فضای انقلاب ایجاد کند.

دولت مخفی، کارگردان: حسن برزیده، راما قویدل

دولت مخفی از آن دست تولیدات پرسروصدایی بود که خبر توقف تولیدش به دلیل مشکلات مالی، در خبرها فراوان شنیده می‌شد. نهایتا برزیده، پس از وقفه‌های زیاد با نارضایتی از ادامه ساخت انصراف داد تا راما قویدل که کارنامه پرسریالی در تلویزیون دارد، کار را به انتها برساند؛ اثری با مضمون دفاع مقدس که به گفته برزیده 70 درصد ساختش از سوی او انجام شده بزودی روی آنتن خواهد رفت و آنگاه توفیق یا شکست بخش‌های مختلف اثر است که عیان می‌کند عیار کارگردان با‌سابقه سینمای دفاع مقدس را در برابر کارگردان جوانی که دولت مخفی را به تجربه‌های دیگر کارگردانی‌اش افزوده. شب می‌گذرد را اگر کنار بگذاریم، روح‌الله، رویای گنجشک‌ها، یک لحظه دیرتر و گمشده تجربه‌های چندان موفقی در کارنامه سریال‌سازی قویدل محسوب نمی‌شوند و باید دید این‌بار او از این فرصت، فرصت خواهد ساخت یا نه.

بن بست و کربلایی کاظم، کارگردان: محمد حسین لطیفی

دو تجربه مناسبتی لطیفی در سال 92 تجربه‌هایی متفاوت بود. دودکش از بهترین‌های سال بود و زمانی برای عاشقی در زمره سریال‌هایی ضعیف، که او کم در کارنامه دارد. بنابر آنچه در خبرها آمده لطیفی بن‌بست را به عنوان اثری تاریخی کارگردانی خواهد کرد و کربلایی کاظم را به عنوان اثری مناسبتی ویژه محرم برای شبکه قرآن. قرار گرفتن نام لطیفی و شبکه قرآن در کنار هم از دو نظر می‌تواند حائز نکته باشد؛ یکی توجه ویژه به‌امر سریال‌سازی در شبکه قرآن در سال جدید و دیگری این که صاحبدلان به عنوان یکی از بهترین‌های کارنامه لطیفی، در حوزه آموزه‌های قرآنی ساخته شده است. و بن‌بست که به عنوان اثری تاریخی بعد از تجربه نه خیلی موفق نردبام آسمان برای لطیفی حتما اهمیت‌ویژه‌ای خواهد داشت.

شکوه زندگی، کارگردان: داریوش یاری

مخاطب همیشگی تلویزیون هم که نباشید تله‌فیلم حبیب با بازی حمید فرخ‌نژاد را به‌دلیل پخش چندباره‌اش دیده‌اید. یاری در این اثر موفق روایتگر مرد مجرمی می‌شود که قرآن او را از بند اسارت نفس رها می‌کند. کارگردان تجربه کمتر دیده شده خانه‌ای روی تپه، در سال جدید قرار است شکوه یک زندگی را در فضایی انقلابی تصویر کند. بنابر آنچه در خبرها آمده یاری رخصت را هم برای ایام محرم شبکه قرآن کارگردانی خواهد کرد.

تلخ و شیرین، کارگردان: مسعود شا محمدی

سازنده خداوند عشق را آفرید و عبور از پاییز، که خرده ستمگرانش با تاخیر و غریبانه محرم سال قبل روی آنتن رفت، تصمیم دارد امسال تلخ و شیرین را در فضایی خانوادگی کارگردانی کند. شامحمدی که معمولا روایت حسی آثارش را منقش به نگاهی شاعرانه و زمین‌های باران خورده می‌کند، تلخ و شیرین را در بستری خانوادگی به تصویر درخواهد آورد.

یادداشت‌های یک زن خانه‌دار کارگردان: مسعود کرامتی

مخاطبان کمی قدیمی‌تر یا حتی اخیر تلویزیون مطمئنا سریال خوش ساخت خانه ما را که در زمانه خودش تجربه‌ای نو بود، به یاد دارند. مسعود کرامتی، کارگردان این مجموعه پس از جدایی همراه با نارضایتی از سریال شرکت که بعدها با نام میلیاردر و به کارگردانی علیرضا امینی به سرانجام رسید، حالا در جدیدترین سریالش قصد دارد یادداشت‌های یک زن خانه‌دار را به تصویر درآورد. نگاه متفاوت شبکه چهار به سریال‌سازی و حضور اسماعیل عفیفه به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان باسابقه در کنار مسعود کرامتی همگی از عناصری است که انتظار فرا‌رسیدن زمان پخش سریال را بیشتر می‌کند.

گذر از رنج‌ها، کارگردان: فریدون حسن‌پور

علاقه‌مندان سریال از یاد رفته بزودی شاهد تازه‌ترین اثر کارگردانش در مجموعه گذر از رنج‌ها خواهند بود. حسن‌پور که در از یاد رفته اثری بشدت درگیرکننده به‌لحاظ حسی را کارگردانی کرده بود، به نظر اینجا هم راوی داستان اتفاقاتی در دهه 20 بوده که روی یک خط حسی جلو خواهد رفت. اعتراض بابک حمیدیان به شرایط تولید و انصراف بیژن امکانیان از ادامه کار در این اواخر نشان از تنگناهای مالی تولید گذر از رنج‌ها داشته که میزان تاثیرگذاری مشکلاتی از این دست، در نتیجه کار را تنها پخش اثر است که مشخص خواهد کرد.

سه جلد، کارگردان: سامان مقدم

تجربه موفق شمس‌العماره، شاید موجب شده مقدم در بازگشتش به تلویزیون دوباره سراغ طنز اجتماعی سه‌جلد برود. پیمان عباسی پس از تجربه نویسندگی سریال بچه‌های نسبتا بد به کارگردانی سیروس مقدم، حالا عهده‌دار نوشتن فیلمنامه سه جلد شده، تا این بار سامان مقدم آن را به تصویر درآورد. پریدخت و شمس‌العماره نشان داده که سامان مقدم اهمیت فراوانی به حضور بازیگران سرشناس در آثارش می‌دهد و به نظر سه جلد هم از این باب، بی‌بهره نباشد.

معمای شاه، کارگردان: محمدرضا ورزی

عمارت فرنگی، سال‌های مشروطه و تبریز در مه، نتیجه تجربیات محمدرضا ورزی در چند سال اخیر در نمایش تاریخ معاصر ایران بوده. معمای شاه به عنوان جدیدترین تجربه ‌ورزی در این حوزه در مقایسه با دیگر آثارش از نظر مدت زمان تولید، طولانی‌تر و به لحاظ مالی، پرهزینه‌تر نیز بوده. بر اساس اخبار اعلام شده، معمای‌شاه به تهیه‌کنندگی علی لدنی، پس از یک دوره طولانی ساخت بالاخره بزودی روی آنتن خواهد رفت.

/Media/Image/1392/12/21/635302214289440670.jpg

کیمیا، کارگردان: جواد افشار

اتمام ماه رمضان سال قبل بود که خبر تولید کیمیا آن هم در قالبی صد قسمتی به کارگردانی جواد افشار و نویسندگی مسعود بهبهانی‌نیا اعلام شد. همکاری کارگردان مادرانه و نویسنده نرگس و ترانه مادری در ساخت کیمیا که در ابتدا از آن به عنوان اوشین ایرانی یاد شد، وقتی پای گروه بازیگران خوب هم در میان باشد، مطمئنا انتظار کشیدنی خواهد بود.

آسمان من، کارگردان: محمدرضا آهنج

راستش را بگو به عنوان اثری در ستایش راستگویی و نهی دروغگویی از جمله آثار متفاوت و واکنش برانگیز تلویزیون به کارگردانی محمدرضا آهنج در سال 91 بود. سازنده سایه آفتاب و به دنیا بگویید بایستد در جدیدترین تجربه‌اش باز هم اثری متفاوت به نام آسمان من را در دست ساخت دارد که بنابر آنچه در خبرها نقل شده، اثری دارای تولید سخت و بازیگران بسیار است. آهنج اینجا فیلمنامه هومان فاضل که در فضایی مرتبط با پرواز و امنیت است کارگردانی خواهد کرد که به نظر همچون راستش را بگو، نگاهی سیاسی اینجا نیز چاشنی اثر خواهد بود. شواهد امر که نشان از اثری جذاب و پربیننده دارد.

آمین، کارگردان: منوچهر هادی

بعد از اثر سینمایی قرنطینه، تله فیلمسازی عرصه توفیق‌آمیزی بود که هادی، توانایی‌هایش را فراوان در آن آزمود. تله‌فیلم‌هایی عمدتا در باب مصائب اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه و در جهت نمایش گونه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی از جمله رویکردهایی بود که در آثار موفقی چون ضامن، غافل و برای دومین بار نمود یافته بود. بعد از سربلندی از آزمون‌های فراوان ساخت تله‌فیلم، گمان می‌رفت اولین سریال‌اش نیز ادامه‌ای باشد بر تجربه‌های جدی و اجتماعی قبلی، اما او در خداحافظ بچه سعی کرد تا حدودی از منظری کمیک روایتگر مشکلات اجتماعی باشد. خوب، بد، زشت که نوروز امسال روی آنتن رفت نیز طنزی اجتماعی بود و حالا به نظر هادی در سومین سریالش در پی کارگردانی سریالی پلیسی به نویسندگی زامیاد سعدوندیان است که پیشتر فیلمنامه سریال پلیسی سقوط آزاد را نیز نوشته بود. نتیجه همکاری منوچهر هادی و نویسنده آثاری چون مسیر انحرافی، دختران حوا و میلیاردر را براساس گفته‌ها در هفته پلیس شاهد خواهیم بود.

دردسرهای عظیم، کارگردان: برزو نیک‌نژاد

نیک‌نژاد پس از گذراندن تجربه موفقیت‌آمیز دودکش در مقام نویسنده، با ناخواسته به عنوان اولین اثر سینمایی‌اش در قالب کارگردان، در جشنواره فیلم فجر سال قبل هم حضور داشت. روزهای بد به‌در عید امسال به کارگردانی سعیدآقاخانی و فیلمنامه‌ای از نیک‌نژاد روی آنتن رفت و حالا خبرها حکایت از آن دارد که اولین مجموعه تلویزیونی‌اش در مقام کارگردان، کمدی دردسرهای عظیم با بازی مهدی هاشمی است که از سوی علیرضا کاظمی‌پور و سعید جلالی به نگارش درآمده. دو اثر پرمخاطب زمانه و آوای باران و مجموعه‌های طنز موفقی چون خوش‌نشین‌ها، زن بابا و سه پنج دو که همگی از حضور کاظمی‌پور و جلالی به‌عنوان نویسنده بهره برده‌اند، می‌تواند نشانه‌های بسیار خوبی برای انتظار اثری گیرا باشد.

معراجی‌ها، کارگردان: مسعود ده‌نمکی

پس از اکران نسخه سینمایی و پرفروشش، نسخه سریالی معراجی‌های ده‌نمکی هم در انتظار پخش به‌سر می‌برد. بنابر آنچه در خبرها آمده سریال آماده شده و بزودی دومین سریال ده‌نمکی پس از مجموعه نه‌چندان موفق دارا و ندار به مرحله پخش خواهد رسید. بازخوردهای سریال حین پخش مطمئنا قابل‌توجه خواهد بود.

رنگ شک، کارگردان: فریبرز عرب‌نیا

پس از گذشت یک دوران کاری مهم در مقام بازیگر از مختارنامه تا چ، تماشای رنگ شک که عرب‌نیا در آن بازیگری و کارگردانی را همزمان تجربه کرده خالی از لطف نخواهد بود. سوی دیگر ماجرا رویارویی عرب‌نیا و آرش مجیدی به عنوان قطب مثبت و منفی داستان است که پیشتر نقش دو برادر را در اثر سینمایی شوکران ایفا کرده بودند. بهروز خوش‌رزم عهده‌دار تهیه‌کنندگی رنگ شک با مشارکت سیما فیلم است که پیشتر یک مشت پرعقاب و یلدا را نیز تهیه کرده بود.

انقلاب دوم، کارگردان: جواد شمقدری

پس از پشت سر گذاشتن یک دوره مدیریتی قصد دارد به عالم فیلمسازی بازگردد و سریال انقلاب دوم انتخابش برای این بازگشت است که به نظر در حال‌و‌هوایی انقلابی روایت خواهد شد. شمقدری البته در حوزه سریال‌سازی بی‌تجربه نیست و سریال تاریخی فرستاده با بازی حسین یاری در نقش اصلی را در کارنامه دارد. باید منتظر بود و دید نتیجه کار چه خواهد بود؟

جاده چالوس، کارگردان: احمد معظمی

معظمی که سابقه کارگردانی بسیاری از اپیزودهای سریال شاید برای شما اتفاق بیفتد را دارد، اثر تصویری تازه‌اش اثری خانوادگی با نام جاده چالوس است که مراحل تولید را می‌گذراند. بنابر خبرهای اعلام شده مخاطب شبکه 5 تابستان امسال می‌تواند جاده چالوس را به تماشا بنشیند.

فاخته، کارگردان: محمود معظمی

اثر تازه سازنده سریال تکیه بر باد، سریالی خانوادگی و در فضایی نوجوانانه است که به نظر التهاب مضمونی مجموعه پیشینش را ندارد. نگاه قالب اثر دینی و به‌نویسندگی علی‌اکبر محلوجیان است که بنا به خبرها ماه رمضان اولین نمایش آن خواهد بود.

زخم، کارگردان: مسعود آب‌پرور

زخم تجربه تازه مسعود آب‌پرور پس از تجربه‌های موفق سری‌های مختلف هوش سیاه اثری پلیسی خواهد بود. اصغر هاشمی و محمدمهدی عسگرپور از کسانی بودند که نامشان پیشتر از آب‌پرور، برای کارگردانی زخم با نام ابتدایی سوداگر اعلام شد و نهایتا سازنده بسیاری از آثار موفق پلیسی ساختش را عهده‌دار شد. (حسن حق‌حقیقی/ ضمیمه قاب کوچک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها