درستکار: آیت‌الله کنی معلم اخلاق است

عیادت مجری تلویزیون از آیت الله مهدوی کنی

علی درستکار مجری تلویزیون در حاشیه عیادت از آیت الله مهدوی کنی در بیمارستان بهمن از سجایای
کد خبر: ۶۸۰۸۳۲
عیادت مجری تلویزیون از آیت الله مهدوی کنی

علی درستکار که برای عیادت با آیت الله مهدوی کنی در بیمارستان بهمن حاضر شده بود گفت: من افتخار هم‌نشینی 28 ساله را با آقای آیت الله مهدوی کنی دارم. آقای کنی یک عالم به راستی عامل و یک معلم اخلاق است که اگر پای درس اخلاق ایشان حضور پیدا کنید همزمان و بلافاصله تجلی همان گفتار را در عمل وی می‌بینید.

/Media/Image/1393/01/01/635310112987371540.jpg

این مجری تصریح کرد: پیش سلامی، فروتنی محسوس ایشان، عادت پسندیده برای گوش دادن به حرف دیگران حتی جوانانی که پرشور، هیجان زده و احساسی بودند در کنار تسلیم ایشان در برابر حق حتی اگر از سوی کوچکتر از خودشان مطرح می شد از جمله ویژگی های بارز اخلاقی آیت الله مهدوی کنی است.

درستکار ادامه داد: دقت برای اجرای امور دین و وسواس برای تربیت دانشجویان جوان، انصاف در نگاه به رویدادها اعم از سیاسی و اجتماعی، هوشمندی، تیزهوشی، حق مداری، دوراندیشی و آینده‌بینی از ویژگی های خوب آیت الله مهدوی کنی است که طی این سالها به دانشجویان می آموختند.

مجری برنامه «این شبها» بیان کرد: از نمونه های بارز هوشمندی و خردمندی آیت الله مهدوی کنی تاسیس دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان نهادی که دین اسلام را به پهنای جهان معرفی کرد، است.

درستکار به جامعیت وجود آیت الله مهدوی کنی بین طیف‌های مختلف سیاسی اشاره و بیان کرد: یادم هست در چند سال پیش که اصلاح طلبان در حوزه اجرایی کشور حضور داشتند آقای ابطحی بر این باور بود که کشور ایران باید قدر آیت الله مهدوی کنی را بداند و برخلاف اینکه عده ای بر این باورند دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) همگی سیاسی هستند او تاکید داشت که این گونه نیست.

وی در پایان عنوان کرد: در زهد ایشان همین بس که به دنبال تاسیس دانشگاه امام صادق (ع)، امام (ره) خطاب به ایشان فرمودند من به آیت الله مهدوی کنی ارادت دارم، داشتم و خواهم داشت که این جمله نیز حتی باعث نشد که آیت الله کنی از امتیاز ویژه ای پیرامون این فرموده حضرت امام (ره) استفاده کند. ایشان حتی از این امتیاز برای دانشجویان و فرزند خودشان هم استفاده نکردند و اجازه ندادند که فرزندش به کارهای سیاسی ورود پیدا کند در عین اینکه خود ایشان همواره به عنوان یک فعال سیاسی باقی ماند و تا آخرین ساعاتی که به همین بیمارستان منتقل شد نیز به راه خود ادامه داد. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها