بازیگر سریال ستایش می گوید: اظهارنظرهای متفاوت درباره سریال «ستایش» یک نکته مثبت است و نشان می دهد بیننده تمام جوانب سریال از جمله گریم، بازی وکارگردانی را دیده و تحلیل کرده است.
کد خبر: ۶۸۰۷۸۹
رامسین کبریتی: از بازی در «ستایش» پشیمان نیستم

«رامسین کبریتی» بازیگر نقش «صابر» را که می شناسید؟ صابر سریال «ستایش2» را می گویم که در سری نخست این سریال، نقش شخصیتی مطیع و فرمانبردار را به گونه ای باور پذیر ایفا کرد؟صابر در سری دوم این سریال به لحاظ خلق و خوی بسیار تغییر شخصیت داد. با کبریتی که تماس می گیرم مانند همیشه خوش خلق است و با صابری که در سریال می بینیم فرق دارد و خودش هم به این مسئله اشاره می کند. با او درباره شخصیت صابر و انتقادهای وارده به این سریال گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

اگر به خاطر بیاورید در سری نخست سریال صابر شخصیتی فرمانبردار و مطیع بود اما در سری جدید تغییر شخصیت داده است.از تحولات این شخصیت بگویید.

20 سال از زندگی صابر گذشته و یک سری خود مختاری هایی به دست آورده است و دارای یک سری قدرت هایی شده که از نظر پدر می تواند کارها را انجام دهد. طبیعی است که آدم ها در طول مسیر زندگی تغییر می کنند یعنی اگر صابر 20 سال پیش شخصیت آرامی داشته طبیعی است در طول زمان شخصیت او به مرور تغییراتی داشته و برای خود جایگاهی به دست آورده باشد که زیر سلطه پدر نباشد و خود مختاری هایی داشته باشد.

این خود مختاری و تغییر شخصیت در متن بود یا این که در حین کار شخصیت جهت گرفت و پرداخت بداهه داشتید؟

پرداخت بداهه نداشتم چون فیلم نامه به اندازه ای کامل بود که بر اساس آن پیش می رفتیم و باید از «سعید مطلبی» فیلم نامه نویس این سریال تشکر کرد زیرا شخصیت ها به طور کامل مشخص شده بود. معتقدم صابر شخصیتی دارد که باز هم به دلیل سادگی اش دچار یک سری فریب هایی می شود تا آن طمع و چیزی که نسبت به زندگی اش همیشه می خواسته به دست بیاورد. اکنون نیز از طریق «پری سیما» دوباره یک سری کارها را انجام می دهد و این کارها در طول قصه مشخص می‌شود.

برای مخاطب عجیب است که صابر برای رسیدن به ثروت و قدرت با همکاری پری سیما دست به کارهایی ناپسند بزند.

در هر صورت صابر این خصلت ها و زمینه را در درون خود داشت یعنی همیشه این حس را داشت که روزی جای پدر بنشیند و قدرت را به دست آورد، ولی هیچ وقت جرأت و شهامت این کار را نداشت. شاید پری سیما انگیزه ای به او داد تا تصمیم به این کار بگیرد.

اگر خودتان موقعیتی شبیه صابر داشتید چه می کردید؟

هیچ وقت نمی توانم صابر باشم. من خیلی با شخصیت او فاصله دارم و از من دور است.

/Media/Image/1393/02/25/635357870680654280.jpg

در حین کار چه طور فکر کردید کار خوبی از آب درمی آید و دغدغه های موضوع داستان فهمیده می شود؟

یکی از بخش های اصلی هر کاری فیلم نامه اش است یعنی اگر فیلم نامه دارای قدرت و شروعش مشخص باشد که چه اقدامی انجام می دهد و شخصیت ها چه ویژگی هایی دارند، بازیگر راحت تر می تواند دست به اقدام بزند و ایفای نقش کند. البته می گویم یکی از نقاط مثبت این سریال نویسنده کار بود و سپس کارگردانی و هدایت خوب «سعید سلطانی» است. من نیز این شانس را آوردم تا با «داریوش ارجمند»، «سیما تیر انداز» و دیگر دوستان همکاری کنم و این فرصت به من داده شده بود تا بهتر کار کنم.

نظرتان درباره انتقادها نسبت به سریال چیست؟ برخی می گویند ریتم کند و کش دار است و عده ای به گریم ستایش انتقاد دارند و هم چنین شنیده شده «حدیث میر امینی»چندی پیش از بازی در این سریال ابراز پشیمانی کرده بود.

من از بازی در سریال پشیمان نیستم بلکه بسیار خوشحال هم هستم که بازی کردم چون تیم این مجموعه را دوست دارم و برایشان احترام زیادی قائل هستم. یکی از شانس های من بود که در کنار آن ها کار کردم. هر فردی نظر خودش برایش محترم است و من نمی توانم در این باره سخنی بگویم. معتقدم همه برای تولید این سریال زحمت کشیدند. وقتی اثری مورد انتقاد قرار می گیرد و نقد می شود نشان می دهد که روی بیننده تاثیر گذاشته است و بیننده توانسته فکر کند این کار خوب است یا خیر.به نظرم اظهارنظرهای متفاوت درباره سریال یکی از نکات مثبت است و نشان می دهد بیننده تمام جوانب سریال از جمله گریم، بازی وکارگردانی را دیده و تحلیل کرده است.

در کارهایی که به شما پیشنهاد می شود، چقدر حق انتخاب دارید؟

هر بازیگری حق انتخاب دارد. امسال تصمیم گرفته ام قراردادها و کارهای رفاقتی انجام ندهم و ترجیح می دهم اگر اثری شرایط خاصی دارد، نپذیرم چون درد سر ها و عواقبش را بارها دیده ام وترجیح می دهم بازی در کار خوب را انتخاب کنم یا اگر برای اثری انتخابم می کنند کارگردان، فیلم نامه و عوامل آن مشخص و خوب باشند، البته تاکنون خوش شانس بوده ام و با کارگردان های خوب کار کرده ام و از خدا می خواهم از این به بعد هم این گونه باشد.

بازیگری چقدر از آرزوهایتان را برآورده کرده‌است؟

بازیگری شغل من است، ابتدای شروع فعالیتم با عشق کار می کردم و هنوز هم این عشق را دارم چون هر زمان در اثری بازی می کنم شب تا صبح بیدارم و استرس دارم و نگرانم تا بازی ام را به طور مطلوب انجام دهم و دغدغه ذهنی ام است و من با کارم زندگی می کنم.

تعریفی که از خودتان در بازیگری ارائه می‌دهید چیست؟

زندگی کردن در شرایط تخیلی!

چرا تخیلی؟!

چون بازیگری زندگی واقعی نیست بلکه شرایطی را فراهم می کنی که واقعی باشدبنابراین سعی می کنی که زندگی کنی.

و حرفی که فکر می کنید گفتنش در پایان این گفت و گو نیاز است.

برای همه آرزوی سلامتی و آرامش دارم. (مریم ضیغمی/ خراسان شمالی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها