بازیگر سریال سربه‌راه از زندگی متفاوتش می گوید

الناز حبیبی: می‌خواستند مرا از ایران ببرند!

عده‌ای هنوز دستمزدشان را نگرفته‌اند

اعتراض تند بازیگران «دودکش» پس از یک سال سکوت

در پی گفت‌گوی اخیر تهیه‌کننده‌ی سریال رمضانی «دودکش» و اظهارات وی درباره اینکه تمام حق و حقوق عوامل این سریال پرداخت شده است، بازیگران آن سریال اعتراض کردند.
کد خبر: ۶۸۰۶۰۷
اعتراض تند بازیگران «دودکش» پس از یک سال سکوت

هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، امیرحسین رستمی، الناز حبیبی و برزو نیک‌نژاد (نویسنده و دستیار کارگردان) از جمله معترضان به اظهارات تهیه‌کننده «دودکش» هستند که با نگارش یادداشتی ، نکات زیر را متذکر شده‌اند:

«به نام خدا »

الصدق طمنینه و الکذب ریبه

راستگویی مایه آرامش و دروغگویی مایه تشویش است. (نهج الفصاحه، ح 1864)

خانم تقوایی، شاید مسلمانی از یادمان رفته است که حقوق دیگران و ندادن حق قانونی و شرعی آنها به این راحتی تحت لوای خبری در یک نشریه‌ عمومی به چاپ می‌رسد.

چطور می‌شود حق مسلم گروهی دلسوخته و متعهد که با تمام وجود نه برای کار شما بلکه برای تمام کارهایی که به آنها متحول شده به این راحتی نادیده گرفته شود.

خانم عزیز نکند منظورتان از دادن تمامی حقوق عواملتان مربوط به کار دیگری است و نه سریال «دودکش» که یک سال از اتمام پخش آن می‌گذرد و عده‌ای نه تنها حقشان را نگرفته‌اند بلکه برای تماس با شما می‌بایست از پس ده‌ها نفر عبور کنند و با جواب‌هایی نظیر همین چند روز آینده، در همین هفته‌ی جاری و به زودی مواجه شوند.

خانم بزرگوار، با چه اندیشه و چه فکر و پیش‌زمینه‌ای تصمیم به انتشار خبری گرفته‌اید که حتی سطری از آن قابل دفاع نیست؛ مگر آنکه طلبکاران پروژه‌تان را انسان‌هایی کر و کور و نادان فرض کرده باشید.

خانم باانصاف، هیچوقت از عوامل دست راستی‌تان پرسیده‌اید که آیا در این مدت کسی برای گرفتن حقش تماس گرفته است یا نه؟ یا نه فکر می‌کنید حق همه را داده‌اید یا مثلا همان عوامل یاد شده حق عوامل‌تان را داده‌اند.

پس خانم محترم خوب بخوانید، یک سال از اتمام پروژه‌ی «دودکش» می‌گذرد و طلبکاران پروژه حضرت‌عالی بالغ بر 300 تماس موجود با شما و همان عوامل دست راستی‌تان گرفته‌اند و حتی یک بار با یک جواب منطقی و قانع‌کننده روبه‌رو نشده‌اند

خانم محترم، این متن را با چه منطق اسلامی و شرعی به چاپ رسانده‌اید، در صورتی که بخشی از طلبکاران شما برای خرج و مخارج خود، طلای زنشان را فروخته‌اند. می‌دانیم شاید بگویید در دسترس بوده‌اید و پیگیر و اگر اینگونه بوده است چطور به انتشار متنی که هیج جایش بویی از معرفت نبرده است دست زده‌اید.

خدا ما را نبخشد اگر بخواهیم ذره‌ای بی‌حرمتی به شما کرده باشیم. متن چاپ شده شما به قدری ناباورانه بود که گمان بردیم متن از طرف شما نیست و شاید پروژه‌ی دیگری مد نظرتان بوده است.

اما خاطر مبارکتان باید عرض کنیم که تسویه حق قانونی عواملتان که هر کدام با شما قرارداد رسمی و حقوقی دارند از وظایف هر تهیه‌کننده‌ای از جمله شماست.

خانم تهیه‌کننده، سکوت و نگهداری حرمت عواملتان را که با عشق برای شما کار کرده‌اند، به حساب نادانی و کم عقلی‌شان نگذارید که هر کدامشان جزو کسانی هستند که نامشان برای مخاطبان بیگانه نیست.

آیا این رسم نگهداری حرمت انسان‌هایی است، که چند ماه تلاش کردند تا در ماه رمضان، مردم لحظاتی شاد را در کنار خانوادهایشان داشته باشند و در عوض یک‌ سال را با تلخی و دویدن به دنبال حق قانونی خودشان سپری کنند، این واقعا چه انصاف و منطقی‌ است که در پیش گرفته‌اید.

سرکار خانم عزیز، نه فقط حدیث بالا بلکه دین ما به دفعات مکرر از دادن حق و حقوق دیگران صحبت کرده و ندادن حق دیگران و انکار آن را دشمنی با خدا دانسته است.

خانم هنردوست، صرفا جهت اصلاع حضرت‌عالی به ناچار نام‌هایمان را در زیر برایتان نوشته‌ایم چراکه فکر کردیم شما تصورتان بر این است که حق ما را داده‌اید اما ... .

تیم بازیگران:

هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، امیرحسین رستمی و الناز حبیبی.

برزو نیک‌نژاد (نویسنده و دستیار کارگردان) (خبرگزاری برنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها