بهترین زمان شروع برای استفاده از واژه های فارسی

نشست مشترک مدیران سیما با اعضای فرهنگستان زبان و ادب فارسی

نشستی با حضور تعدادی از مدیران، مجریان و گزارشگران ورزشی سیما با اعضای فرهنگستان ادب و زبان فارسی، به ریاست دکتر حداد عادل، با هدف هم اندیشی برای جایگزینی کلمات و واژه های فارسی به جای کلمات خارجی برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۰۵۳۸
نشست مشترک مدیران سیما با اعضای فرهنگستان زبان و ادب فارسی

در این نشست دکتر رستم وندی مدیر شبکه چهار و رئیس شورای زبان و ادبیات فارسی سیما، فعالیت های شورای زبان و ادبیات فارسی را تشریح کرد و افزود: اساسنامه ای نیز در خصوص ماموریت و وظایف این شورا تدوین شده است.

رئیس شورای زبان و ادبیات فارسی افزود: با همکاری و مساعدت اعضای این شورا، در گامهای اول چند اقدام مهم شده است، که بر اساس این مصوبه ها شبکه های 5 گانه و اصلی سیما، یک ویراستار ارشد را در اختیار دارند تا متن گفتارها و متون نمایشی را ارزیابی کنند وکلمات و نکاتی که نباید بیان شود، اصلاح نمایند.

/Media/Image/1393/03/13/635374282987222158.jpg

رستم وندی همچنین از طراحی شبکه پیامکی خبر داد و گفت: این سامانه با هدف ارسال معادل فارسی واژه های خارجی راه اندازی شده است و هر نوبت تعدادی از این واژه ها برای مدیران، برنامه سازان، و دست اندرکارن تصمیم گیر و تأثیر گذار در سیما ارسال می شود.

در ادامه مدیر شبکه چهار سیما استفاده از ظرفیت های زیرنویس در شبکه ها را ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد تا این قبیل نشستها با سایر همکاران و برنامه سازان در حوزهای مختلف بخصوص حوزه علمی، برگزار شود.

وی در پایان جام جهانی فوتبال را بهترین زمان شروع برای استفاده از واژه های فارسی جایگزین دانست. (روابط عمومی شبکه چهار)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها