مدیر شبکه سه در نشستی خبری با اهالی رسانه، بر پخش بدون مشکل 64 مسابقه فوتبال جام‌جهانی تأکید کرد.
کد خبر: ۶۷۹۷۷۷
حداکثر تاخیر در پخش مسابقات جام‌جهانی 7 ثانیه است

***پخش بازی‌های جام‌جهانی بدون مشکل و مطابق با ضوابط اخلاقی

مجید زین‌العابدین مسئول اعلام برنامه‌های تابستانی تلویزیون در نشستی با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های شبکه‌های سیما در تابستان 93 و تداخل آن با بازی‌های جام‌جهانی و همچنین اعلام برنامه‌های ماه رمضان سیما پرداخت.

زین‌العابدین درخصوص خرید حق پخش بازی‌های جام‌جهانی توضیحاتی را ارائه داد و گفت: در حال حاضر تفاهم لازم برای خرید رایت پخش باز‌ی‌های جام‌جهانی انجام شده است و این بازی‌ها بدون مشکل پخش می‌شوند.

البته زین‌العابدین به رقم قرارداد خرید بازی‌های جام‌جهانی اشاره‌ای نکرد و گفت: با خرید حق پخش مسابقات جام جهانی و پخش از شبکه سه، مردم در سراسر کشور امکان تماشای مسابقات را دارند.

مسئول اعلام برنامه‌های تابستانی و ویژه برنامه‌های جام‌جهانی در پاسخ به اینکه تلویزیون برای رعایت مباحث مربوط به اصول منشوری، در پخش بازی‌های جام‌جهانی تأخیر خواهد داشت؟ توضیح داد: نه تنها مسابقات جام‌جهانی بلکه سایر مسابقات نیز شاید تأخیر چند ثانیه‌ای داشته باشند که حداکثر آن هفت ثانیه است. در بازی‌های جام‌جهانی نیز بیش از این نخواهد بود و به طور کلی پخش مسابقات ورزشی بدون مشکل و مطابق با ضوابط اخلاقی خواهد بود.

وی درخصوص ساعت پخش بازی‌های جام‌جهانی توضیح داد: اولین ساعت پخش بازی‌های جام‌جهانی ساعت 20 و 30 دقیقه،‌ دومین ساعت، ساعت 23 و 30 دقیقه و سومین ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد از شبکه‌های سه سیما و شبکه ورزش برنامه‌ریزی شده است.

*** تلویزیون سه رویداد بزرگ ورزشی را پوشش زنده خواهد داد

مجید زین‌العابدین در بخش دیگری از نشست برنامه‌های تابستانی تلویزیون، بر پخش بازی‌های جام‌جهانی لیگ جهانی والیبال و پوشش آنها از سوی تلویزیون تاکید کرد و گفت: ایران در لیگ جهانی والیبال 12 بازی خواهد داشت که هر 12 بازی را از شبکه سه سیما پوشش می‌دهیم. چهار بازی مربوط به قبل از بازی‌های جام جهانی است و هشت بازی دیگر نیز همزمان با پخش جام جهانی خواهد بود. رویداد بزرگ دیگر پوشش بازی‌های جام جهانی است که از شامگاه 22 خرداد ماه آغاز می‌شود و تا 22 تیر ماه ادامه خواهد داشت. همچنین در نگاه سوم با آغاز بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی، این رویداد ورزشی را نیز پوشش خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه تلاش تلویزیون این است که به نحوه مطلوب این رویدادها و بازی‌ها را به خوبی پیش ببریم، گفت: حمایت از تیم ملی شعار شبکه‌های سیما و راهبرد تلویزیون است؛ پیش از این شعار شبکه‌های سیما یار دوازدهم تیم ملی بود، اما اکنون این شعار، حمایت از تیم ملی خواهد بود.

مجید زین‌العابدین در ادامه تاکید کرد: همه بازی‌های عنوان شده پخش زنده خواهند شد و این برنامه‌ریزی صورت گرفته است که هر 64 مسابقه جام‌جهانی پخش زنده داشته باشند.

مدیر شبکه سه سیما همچنین به این نکته اشاره کرد که تلویزیون برنامه‌ریزی مفصلی برای پخش بازی‌های جام جهانی ترتیب داده است و این برنامه‌ریزی در مقایسه با برخی از کشورها قابل توجه است.

وی همچنین اشاره کرد: 53 مسابقه جام‌جهانی را شبکه سه و 11 مسابقه را نیز شبکه ورزش سیما پخش زنده خواهند داشت.

زین‌العابدین به ویژه‌برنامه‌هایی که برای جام‌جهانی ترتیب داده شده است نیز اشاره کرد و گفت: پخش مستند داستانی «یک صعود» در حال حاضر از شبکه سه سیما آغاز شده است. شبکه ورزش نیز با ترتیب دادن برنامه «بارازوکا» به معرفی و انعکاس اخبار و رویدادهای جام‌جهانی می‌پردازد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها