کارگردان پیشکسوت سینمای ایران می‌گوید در مصاحبه جدید خود نه تاریخ را تحریف کرده، نه به کسی بی حرمتی کرده و نه کسی را زیر سئوال برده است.
کد خبر: ۶۷۹۶۴۷
مسعود کیمیایی: تاریخ را تحریف نکرده‌ام

گفت‌وگوی هفته پیش مسعود کیمیایی با روزنامه شرق و اظهاراتش درباره موضوعات و شخصیت‌های مختلف از جمله صادق هدایت، فروغ فرخزاد، محمود دولت‌آبادی و بهروز وثوقی با واکنش‌های متفاوت روبرو شد.

بیشترین واکنش‌ها به صحبت‌های کیمیایی درباره نحوه غسل دادن فرخزاد است. در صریح‌ترین اظهار نظر، پوران فرخزاد خواهر بزرگ فروغ فرخزاد، گفته‌های کیمیایی را تکذیب کرد و گفت او حتی در نزدیکی محل غسل فروغ نیز حضور نداشته است.

در حالی که واکنش‌ها به صحبت‌های کیمیایی همچنان ادامه دارد، او در مصاحبه‌ای که شنبه منتشر شد گفت: «متاسفانه بعد از انتشار مصاحبه‌ام در یکی از روزنامه‌ها که بیشتر در آن خودم و اتفاقاتی که بر من رفته را توضیح دادم، بسیاری موضع گرفتند و گفتند حرف‌های من کذب و تحریف تاریخ است

کیمیایی که این روزها فیلم «متروپل» را روی پرده سینماها دارد، ادامه داد: «من نه تاریخ را تحریف کردم، نه به کسی بی‌حرمتی کردم و نه کسی را زیر سئوال بردم، فقط خاطرات و اتفاقاتی که برای شخص مسعود کیمیایی پیش آمده توصیف کردم

کیمیایی گفت کسانی که اندک علاقه‌ای به نوشته‌ها و فیلم‌هایش داشته باشند می‌دانند او اهل تحریف نیست و فقط و فقط روایت خودش از اتفاقات مهم تاریخی را روایت کرده است.

او در ادامه گفت: «از اینکه شنیدم پس از انتشار مصاحبه‌ام، آدم‌ها دو دسته شده‌اند و دو دیدگاه مطرح می‌کنند، دلم شکست. من قصد ندارم با حرف‌هایم آدم‌ها را به جان هم بیندازم. تمام حرف من در نوشته‌ها و فیلم‌هایم درباره راه و رسم نزدیکی آدم‌ها و انسانیت است و سعی می‌کنم بگویم چه اتفاقاتی باعث دورنگی میان آدم‌ها می‌شود. پس بنابراین لزومی نمی‌بینم با یک مصاحبه خودم باعث دورنگی شوم

کیمیایی با بیان اینکه همواره دغدغه‌اش انسانیت و راه‌های رسیدن به زندگی درست و انسانی بوده است، گفت: «من همواره در نوشته‌ها و آثارم سعی می‌کنم انسان‌ها را با وجوه واقعی خود روبرو کنم و هرگز نان به نرخ روز خور نبوده‌ام و نیستم.»

(برنا و خبرآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها