مریم امیرجلالی این روزها در اصفهان به‌سر می‌برد و همراه با دیگران تلاش می‌کند تا سریال طنز «خاتون» را به آنتن ماه رمضان شبکه «شما» برساند. چند سالی است که این بازیگر را در نقش‌های فرعی و حاشیه‌ای دیده‌ایم؛ اما او در سریال جدیدش ایفاگر نقش اصلی بوده و حتی نام سریال هم بر مبنای شخصیت او انتخاب شده است.
کد خبر: ۶۷۹۳۰۰
امیرجلالی با «خاتون» در راه است

او ایفای نقش خاتون را در این سریال به‌عهده دارد؛ خاتون پیرزنی مهربان و ساده‌دل است که فریب دامادهایش را می‌خورد و خانه و کاشانه‌اش را از دست می‌دهد. نقش دو داماد او را مجید یاسر و شهرام قائدی بازی می‌کنند؛ این دو نفر از تهران و شیراز به اصفهان می‌آیند تا سر خاتون کلاه بگذارند و خانه‌اش را تصاحب کنند. خاتون ساده‌دل به امید خانه‌دار شدن دخترانش اجازه می‌دهد که دامادها خانه را بکوبند؛ اما این وسط خودش بی‌سرپناه می‌ماند و راهی خانه سالمندان می‌شود.

این خلاصه داستان نشان می‌دهد که مریم امیرجلالی در سریال «خاتون» در موقعیت‌های داستانی مختلفی قرار می‌گیرد. جالب است بدانید در ادامه داستان او صاحب پول و ثروتی بادآورده می‌شود و همین مساله داستان را به سمت و سوی دیگری سوق می‌دهد. مریم امیرجلالی بازیگر ثابت بسیاری از سریال‌های تلویزیونی است و در تمام طول سال در یکی از شبکه‌ها حضور دارد. آخرین بار او را در سریال نوروزی «روزهای بد به‌در» دیدیم. بی‌قرار و اولین انتخاب دیگر سریال‌هایی است که در چند ماه گذشته از این بازیگر روانه آنتن شده است.

مریم امیرجلالی با 18 سریال در صدر جدول پرکارترین بازیگران زن تلویزیون قرار می‌گیرد. نکته جالب درباره این بازیگر این است که او بازیگری را بسیار دیر شروع کرد و در مدت زمانی کمتر از 20 سال از رقیبانش جلو افتاد. او در چهل و هفت سالگی بازیگری را آغاز و ثابت کرد ضرب‌المثل «ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است» واقعیت دارد. او پیش‌از بازیگری کارمند وزارت بازرگانی بود و مدتی هم در انتشارات خوارزمی به‌عنوان مدیرمالی مشغول به‌کار شد. ورودش به حرفه بازیگری از طریق همکارش مینا جعفرزاده اتفاق افتاد که او را به بهمن زرین‌پور برای سریال «زیر گنبد کبود» معرفی کرد.

با سریال‌های خانه به‌دوش و ترش و شیرین و بازی در نقش یک مادر غرغرو بین مردم محبوب شد. او زود جوش می‌آورد و از دست خرابکاری بچه‌هایش ناراحت می‌شد و همین عصبانیت ایجاد موقعیت‌های طنز می‌کرد. امیرجلالی بعدها بارها و بارها این نقش را تکرار کرد تا جایی که خودش هم از تکرار آن خسته شد. البته او سعی کرده که نقش‌های متفاوتی را هم بپذیرد. مثلا در تله‌فیلم «دم صبح» نقش مادری را بازی کرد که فرزندش را می‌خواستند اعدام کنند. از این نقش‌های جدی چند مورد انگشت‌شمار در کارنامه امیرجلالی پیدا می‌شود اما وجه غالب بازی‌هایش همان زن عصبانی و پرسر و صدای سریال‌های کمدی است.

آخرین سریالی که از او دیدیم «آخرین انتخاب» ساخته صباغ‌زاده بود که نقش عمه خانم را بازی می‌کرد. او بعد از بازی در این سریال اعتراف کرد که وقتی به گروه پیوسته فیلمنامه آماده نبوده و به این خاطر بازی‌اش خوب از آب درنیامده است. او در این باره گفت: «دیگر تعارف نخواهم داشت و تا فیلمنامه آماده نباشد کار را نخواهم پذیرفت».

این اعتراف نشان می‌دهد که امیرجلالی در پذیرش نقش‌هایش گاهی با تهیه‌کننده تعارف می‌کند و با لحاظ کردن دوستی و رفاقت مجبور به حضور در یک سریال می‌شود؛ البته بتازگی فعالیت‌های خوانندگی این بازیگر هم زیادتر شده و ممکن است او به همین خاطر تمایل کمتری به حضور در سریال‌های تلویزیونی داشته باشد.

در سریال‌های رضا عطاران، مریم امیرجلالی و حمید لولایی به‌عنوان زن و شوهر در هنگام بازی بده و بستان خوبی داشتند و هر دو نفر خود را در نقش‌شان تثبیت کردند. حالا دیگر عادت کرده‌ایم که در سریال‌های طنز وقتی حمید لولایی را می‌بینیم سر و کله زوج هنری‌اش یعنی مریم امیرجلالی هم پیدا شود.

هتل، نوعروس، خودروی تهران‌11، پشت‌کنکوری‌ها، خانه به‌دوش، کارآگاه شمسی و مادام، دیوانه‌ای در شهر، ترش و شیرین، چهار چرخ، چاردیواری، چارخونه، رسم شیدایی و متهم گریخت دیگر سریال‌هایی است که این بازیگر در آنها نقش‌آفرینی کرده است.

باید منتظر بمانیم و ببینیم مریم امیرجلالی در ماه رمضان در یک نقش محوری چگونه ظاهر می‌شود. سریال‌های شبکه شما از چند شبکه استانی پخش می‌شود و مخاطبان پرشماری را پای جعبه جادو می‌نشاند. (ضمیمه قاب کوچک)

احسان رحیم‌زاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها