معرفی برنامه های شبکه جدید از 12 خرداد

جدیدترین خبرهای ضرغامی از فعالیت شبکه «افق»

رییس رسانه ملی از ارائه بسته جدیدی از تولیدات شبکه تازه تاسیس «افق» در تاریخ 12 خرداد و از خرید محصولات تصویری رسانه های جهان اسلام برای پخش در شبکه های تلویزیون ایران خبر داد.
کد خبر: ۶۷۸۲۳۳
جدیدترین خبرهای ضرغامی از فعالیت شبکه «افق»

عزت الله ضرغامی رییس رسانه ملی در هفتمین اجلاس بین المللی رادیو و تلویزیون های اسلامی که شامگاه سه شنبه 6 خرداد ماه در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی به شکر خدا با قوت بسیاری برگزار شد و در طول برگزاری اجلاس تجربیات ارزشمندی بین مدیران رسانه ای رد و بدل شد و اصحاب رسانه با بستری که مهیا شد تجربیات یکدیگر را دریافت کردند.

وی ادامه داد: هدف این اتحادیه این است که کارهای خوبی معرفی شود و نگاه اسلامی و اخلاقی در آثار رسانه های اسلامی جریان داشته باشد و رسانه ها پیام اسلام را به همه جهانیان بدهند. هم اکنون اخوتی که بین این برادران در اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی وجود دارد در بین دیگر اتحادیه ها وجود ندارد که این امر بسیار ارزشمند است.

رییس رسانه ملی با اشاره به رسانه هایی که به موضوع مقاومت می پردازند، گفت: شبکه های مقاومت و تمام شبکه های اسلامی که امروز بحث مقاومت برای حفظ ارزش ها و حفظ مسایل اسلامی و انقلابی برایشان ارزش دارد نمادی برای همه انسان های آزادیخواه و همه عدالتخواهان دنیا هستند که دور آنها جمع شده اند. شاید به این دلیل که در گذشته رسانه ها تا این حد گسترده نبودند حقیقت مخدوش می شد و گم می شد اما امروز همین میزان از رسانه ها هم که وجود دارند باعث شده تا اینها اگر شمع هم باشند و همه تاریکی ها هم اگر جمع شوند نمی توانند این شمع را خاموش کنند. رسانه های اسلامی مثل شمع هستند نور آنها تاثیرگذار است. نور آنها نافذ است و سیاهی ها و پلیدی ها محکوم به نابودی هستند. امیدواریم نه تنها رسانه های مقاومت بلکه همه رسانه هایی که برای انسانیت و اعتلای انسانی تلاش می کنند همه آنها مقوم خوبی برای ملت مظلوم فلسطین باشند.

ضرغامی با اشاره به تاثیرگذاری رسانه ملی در جهان اسلام گفت: رسانه ملی در خدمت ملت ایران است و همیشه تلاش کرده فارغ از فضاهای گروهی و حزبی عمل کند و تلاش داشته رسانه را در خط مستقیم انقلاب و اسلام و رهنمودهای رهبری جلو ببرد و بزرگترین شاخصه و دستاورد رسانه ملی استقلال آن است که شاید خیلی ها تلاش داشته باشند که استقلال رسانه را از بین ببرند اما رسانه نگاه ملی خود را در خط انقلاب همیشه حفظ کرده است و شاید حرکت در جهت این شاخص ها با علایق حزبی بعضی در تضاد بوده باشد.

رییس رسانه ملی درباره هدفگذاری در اجلاس آینده گفت: اجلاس هفتم نسبت به اجلاس قبلی پیشرفت زیاد و تاثیر بسیاری داشته است و این کاملا محسوس است. بخصوص در حوزه بیداری اسلامی که پدیده بسیار مهمی در سطح جهانی داشته است نقش رسانه ها اهمیت فراوانی داشت. برای حفظ این دستاورد، تداوم آن و جلوگیری از انحرافاتی که برای رسانه ها پیش می آید نقش رسانه ها بسیار تعیین کننده است. هر روز هم جریان امپراطوری استکبار سعی می کند با توسل به شیوه های جدید رسانه ای چه نرم افزاری و چه سخت افزاری این نگاه سالم و قدرتمند اسلامی را در رسانه ها از بین ببرد بنابراین هرچقدر رسانه های استکبار احساس خطر می کنند اهمیت این شبکه ها و رشد رسانه های اسلامی بیشتر می شود من امیدوارم این شبکه به لحاظ کمی و به لحاظ کیفی با قدرت بیشتری پیش بروند.

ضرغامی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه سحر برای امکان دسترسی بیشتر مخاطبان داخلی به این شبکه گفت: مخاطبان شبکه سحر در واقع کشورها و شبکه های خارجی هستند که به زبان خودشان تکلم می کنند اما به دلایلی در داخل کشور هم این شبکه مخاطبان قابل توجهی دارد و بسیاری از ما درخواست کرده اند که کانال های مختلفی که روی شبکه سحر هست به نوعی در احتیار مردم قرار بگیرد. ما فعلا به لحاظ فنی برای اجرای این امر روی سیستم های دیجیتال محدودیت داریم ولی ممکن است در آینده نزدیک به شبکه ای ماموریت دهیم که در ساعت مشخصی گلچینی از برنامه های این شبکه را روی سیستم دیجیتال نشان دهد.

وی همچنین در ادامه درباره شبکه افق عنوان کرد: شبکه افق که روی کانال 22 تهران قرار گرفته اعلام موجودیت کرده و 12 خرداد هم بسته دیگری از این شبکه دیده خواهد شد و سعی می کنیم برنامه های این شبکه را معرفی کنیم. امیدوارم از نیمه دوم سال به بعد این شبکه به طور طبیعی به رشد لازم برسد و برنامه های خود را در جدولی اعلام کند تا مخاطبان خود را پیدا کند.

ضرغامی در پاسخ به سوال دیگری درباره تاثیر آی آر آی بی در سطح جهانی گفت: آی آر آی بی به دلیل تاثیرگذاری که در سطح جهانی داشته همیشه در معرض انواع تهدیدات بوده است چه به لحاظ محتوایی و چه به لحاظ سخت افزاری و قطع ماهواره های ما از شبکه های جهانی به دلیل همین تاثیرگذار بودن است. همین که دشمن با قطع کردن سعی دارد که پیام این شبکه به جهان نرسد اما دیگر شبکه های اسلامی وظیفه دارند این توطئه را برملا کرده و روشنگری کنند که دشمن علی رغم همه شعارهایی که در باب آزادیخواهی می دهد اینقدر سختگیری می کند که حرف حقی از شبکه های آی آر آی بی پخش نشود.

وی در پاسخ به سوالی درباره تعامل با مدیران شبکه های اسلامی و بهره برداری آنها از برنامه های تولیدی ایران گفت: جمهوری اسلامی و رسانه ملی فوق العاده قدرتمند است و قابل مقایسه با اکثر رسانه های غربی نیست. سطح تولیدات ما بسیار بالاست و تلاش ما این است که این تولیدات را در اختیار رسانه های اسلامی و اتحادیه قرار دهیم و اگر دیگر رسانه های اسلامی اتحادیه هم در این حوزه برنامه های خوبی داشته باشند ما حتما از آنها استفاده می کنیم و حتی رایت آنها را می خریم و سعی می کنیم آنها را تشویق کنیم و حمایت کنیم که رشد کنند و تولیداتشان را پخش کنیم. کما اینکه این کار تاکنون انجام شده و از شبکه آی فیلم پخش شده است. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها