مدیر شبکه‌ی دو سیما گفت: چرخ تولید برنامه‌های نمایشی و ترکیبی این شبکه با آرامش و طمأنینه در حال گردش است و اکنون بالغ بر 250 قسمت سریال برای پخش و نمایش در این شبکه آماده شده است.
کد خبر: ۶۷۵۸۳۵
مدیر شبکه دو: چرخ تولید سریال در حال گردش است

علی بخشی‌زاده با اشاره به سریال‌های مناسبتی شبکه‌ی دو، اظهار کرد: در حوزه‌ی ساخت سریال‌های مناسبتی تلاش کردیم با کارگردان‌ها و افراد مطرح حوزه‌ی هنر کشور، آثار خوبی را تولید کنیم؛ به جرأت می‌توانم بگویم که در حال حاضر بالغ بر 250 قسمت سریال در شبکه‌ی دو در حال آماده‌سازی است.

او ادامه داد: یکی از آثار نمایشی در حال ساخت شبکه‌ی دو، مجموعه‌ی 100 قسمتی «کیمیا» است، سریالی که درباره‌ی خانواده‌ی ایرانی، بخصوص قدرت زن ایرانی ساخته شده و تدبیر یک مادر در برخورد با ناملایمات را برای حفاظت از خانواده در دوره‌های تاریخی پیش و حین انقلاب اسلامی و قبل از جنگ و بعد از آن به تصویر می‌کشد. این کار به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی جواد افشار در حال تولید است و تصویربرداری 40 درصد این سریال در خرمشهر انجام شده و گروه برای ادامه‌ی کار تولید اکنون در تهران مستقر است.

«شکوه زندگی» سریال دهه فجر شبکه دو

بخشی‌زاده همچنین «شکوه یک زندگی» را از دیگر سریال‌های در حال ساخت این شبکه دانست و گفت: این سریال برای پخش در دهه‌ی فجر امسال در نظر گرفته شده است و براساس زندگی واقعی همسر شهید یعقوبی ساخته خواهد شد.

وی در عین حال اعلام کرد که از دیگر آثار در دست تولید شبکه‌ی دو می‌توان به سریال «سالار» به تهیه‌کنندگی محمدعلی اسلامی و کارگردانی مهدی کرم‌پور اشاره کرد. این سریال برای پخش در نیمه‌ی دوم محرم در نظر گرفته شده است و فیلمنامه‌ی آن را آرش خوشخو و خسرو نقیبی نوشته‌اند. ابتدا قرار بود در 25 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید شود، اما با توجه به ظرفیت قصه، قرار است به 30 قسمت تبدیل شود.

/Media/Image/1393/02/27/635359135436975151.jpg

برای نوروز هنوز آماده نیستیم

مدیر شبکه‌ی دو در بخشی دیگر از گفته‌هایش به سریال‌های نوروز سال آینده اشاره کرد و گفت: چند طرح در شبکه‌ی دو برای نوروز آینده وجود دارند، اما هنوز ساخت هیچ‌کدام از آن‌ها قطعی نشده‌ است.

وی سپس به سریال در حال تولید «فاخته» اشاره و یاد‌آوری کرد: سریال «فاخته» که به تهیه‌کنندگی داوود قچاق و کارگردانی محمود معظمی در حال ساخت است و قرار است ماه مبارک رمضان امسال از شبکه‌ی دو روی آنتن برود.

بخشی‌زاده همچنین درباره‌ی تغییر نام سریال «فاخته» توضیح داد: درباره‌ی نام این سریال هنوز به قطعیت کامل نرسیده‌ایم؛ اما آنچه در این کار مهم است، این است که این مجموعه کست (انتخاب بازیگر) بسیار خوبی دارد و برای نوجوانان تولید خواهد شد.

آثار شبکه دو چطور انتخاب می‌شوند؟

مدیر شبکه‌ی دو درباره‌ی این‌که انتخاب آثار در این شبکه چطور صورت می‌گیرد؟ پاسخ داد: بیش از 50 فیلمنامه‌ی خوب در شبکه وجود داشت که بعد از یک مرحله پالایش، به 32 اثر رسیدیم و در نهایت، هشت اثر به تولید رسیدند. در واقع، با توجه به وضعیت بودجه‌ای تلاش کردیم نهایت دقت را در انتخاب سوژه‌ها و سریال‌های‌مان داشته باشیم و اکنون باید بگویم، ادعا نمی‌کنم که انتخاب‌های‌مان در حد اعلا بوده، اما تلاش کردیم بهترین‌ها را انتخاب کنیم.

او در عین حال تصریح کرد: خوشبختانه چرخ تولید در شبکه‌ی دو با آرامش در حال چرخش است و تهیه‌کننده‌های بسیاری با شبکه‌ی دو در حال همکاری هستند و با درایت مقام‌های ارشد صداوسیما، با بیشتر تهیه‌کنندگان تسویه‌حساب کرده‌ایم.

/Media/Image/1392/09/17/635220595045545957.jpg

چرا «روز از نو» قطع شد؟

بخشی‌زاده در پایان از ایجاد تغییرات تازه در برنامه‌های صبحگاهی این شبکه سخن گفت و افزود: مدتی پیش، دکتر دارابی از مشابهت و یکنواختی برنامه‌های صبحگاهی شبکه‌ها انتقاد کردند. در همین راستا، ما برنامه‌ی صبحگاهی «روز از نو» این شبکه را تعطیل کردیم تا ان‌شاءالله در آینده‌ی بسیار نزدیک، برنامه‌ای را تقدیم مخاطبان خواهیم کرد که متفاوت‌تر از برنامه‌های صبحگاهی دیگر شبکه‌هاست. این برنامه درباره‌ی کودکان ساخته می‌شود و برای اولین‌بار در تولید آن، دو گروه خانواده و کودک شبکه‌ی دو همکاری دارند. در حال حاضر پیش‌تولید این برنامه آغاز شده و دوست داریم آن را تا اوایل خرداد روی آنتن ببریم. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها