کمک‌مان را به فدراسیون فوتبال قطع نمی‌کنیم

ضرغامی: شبکه فرهنگی «افق» در راه است

رئیس رسانه ملی درباره توافق با فدراسیون فوتبال برای پخش مسابقات لیگ‌های داخلی گفت: رسانه ملی ده‌ها میلیارد تومان و ده‌ها میلیون دلار به فدراسیون فوتبال پول داده است، سعی می‌کنیم همکاری‌مان را ادامه دهیم و کمک‌مان را به فوتبال قطع نکنیم.
کد خبر: ۶۷۳۰۹۰
ضرغامی: شبکه فرهنگی «افق» در راه است

«سید عزت الله ضرغامی» در حاشیه اختتامیه سیزدهمین جشنواره جام جم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر انحصاری شدن تبلیغات بازرگانی در صداوسیما و لطمه ای که شرکت های خصوصی از این تصمیم می خورند، گفت: من جزئیات آن را نمی دانم. اگر از آقای تقدس نژاد سوال کنید، بهتر است ولی قاعدتا رسانه های دیگر همکار ما هستند و در بحث تبلیغاتی باید نگاه همکاری رسانه ای داشته باشیم ولو تیراژشان کم باشد یا آگهی هایی که می دهند، محدود باشد.

وی افزود: من این موضوع را در برخی رسانه ها دیدم و از آقای تقدس نژاد سوال می کنم و اگر ببینم نکته ای باشد که به آن توجه نشده، مشکلش را حل می کنیم.

ضرغامی همچین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر داشتن ماهواره مستقل و همچنین بودجه آن توضیح داد: بودجه مستقل به مبلغ 250 میلیون دلار در طول سال های گذشته تصویب شده البته مشکلی در ارتباط با دولت و مجلس بود که به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت، آنجا تائید کردند، الان چنین اعتباری در اختیار ما هست، مطالعات زیادی انجام گرفته و کشورهای سازنده مختلفی بررسی شده اند و بخشی از کار هم جلو رفته و امیدوارم که در شرایطی که هستیم پروژه ساخت و پرتاب را در نقطه انحصاری ایران قرار بدهیم. الان ما ماهواره عرب ست را به صورت مشترک در نقطه 26 داریم و هزینه اش هم سازمان داده است و تمام شبکه هایی که روی عرب ست هست و در دریافت کننده های ماهواره ای به نام بدر شناخته می شود، متعلق به خود جمهوری اسلامی است که همه شبکه های ملی و استانی روی آن قرار دارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل استعفای تهیه کننده برنامه سمت خدا و خداحافظی مجری برنامه روی آنتن زنده نیز گفت: مساله تهیه کننده با رئیس گروه است. رئیس گروه در هر شبکه ای وظیفه دارد که تهیه کننده، مجری و عوامل دیگر را انتخاب کند. اگر تولیدی است که قاعدتا باید تهیه کننده را انتخاب کند.

وی در پاسخ به این سوال که عنوان می شود دلیل تغییر تهیه کننده این برنامه به خاطر نامه انتقادی بوده که توسط حجت الاسلام ماندگاری خطاب به شما قرائت شده است، تصریح کرد: خیر. اینها هیچ ارتباطی ندارد. در مورد آن نامه ای که آقای ماندگاری نوشتند، من بعدا از ایشان تشکر کردم و ایشان هم پاسخ تشکر من را داد. هرچند که در آن نامه نکته ای باشد که به لحاظ کارشناسی احتیاج به توضیح داشته باشد.

وی درباره اینکه آیا شما تحمل نقد صداوسیما را دارید؟ در پاسخ به فارس گفت: ولی کلا ما از هرگونه نقد استفاده می کنیم. بسیاری از کسانی که به رادیو و تلویزیون می آیند، منتقد حرفه ای صداوسیما هستند ولی هیچ مشکلی نیست. در این باره هم که من اظهار نظری واقعا درباره تهیه کننده برنامه نمی کنم، رئیس گروه باید تصمیم بگیرد. اما همان گونه که مجری برنامه رئیس جمهور را هم مدیر گروه انتخاب می کند و کسی نمی تواند در کارش دخالت کند، تهیه کننده هم به عهده مدیر گروه است. الان ما 1200 برنامه رادیویی داریم که به همین میزان تهیه کننده دارد. اینها باید با توجه به وضعیتی که در هر مقطعی دارند توسط مدیر گروه ها انتخاب شوند.

رئیس رسانه ملی در پاسخ به سوال فارس درباره پخش مسابقات جام جهانی نیز گفت: انشاءالله همه 64 مسابقه را پخش خواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر با موضوع حق پخشی که فدراسیون فوتبال برای پخش مسابقات لیگ های داخلی درخواست کرده نیز گفت: هر چند وقت یکبار گفت و گوهایی توسط معاون اداری مالی با فدراسیون فوتبال انجام می شود و با هم به تفاهم هایی می رسند. مشکل خاصی نیست. تا اینجا رسانه ملی ده ها میلیارد تومان و ده ها میلیون دلار به فدراسیون فوتبال پول داده است درحالی که به لحاظ قانونی سوابق این مساله با توجه به اینکه صداوسیما دولتی است، پیچیدگی های دیگری دارد، ما اصولا علاقه مند به همکاری هستیم و باید کمک کنیم به فوتبال. در هر شرایطی این کار را کرده ایم و الان هم که وضعیت مالی سازمان خوب نیست، سعی می کنیم همکاریمان را ادامه دهیم و کمکمان را به فوتبال قطع نکنیم.

وی درباره بیست و دومین شبکه ای که راه اندازی خواهد شد نیز گفت: این شبکه یک شبکه فرهنگی خواهد بود که شاید در چند روز آینده با لوگوی پخش آزمایشی در تهران راه اندازی شود. پیشنهاد من نیز برای اسم آن نیز افق است و شاید با همین نام فعالیت خود را آغاز کند.

ضرغامی درباره اینکه رادیو را بیشتر دوست دارد یا تلویزیون نیز اعلام کرد فعلا که در جمع رادیویی ها هستیم، رادیو را تا ببینیم بعدا چه می شود. (خبرگزاری فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
France
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
۰
۰
جناب آقای ضرغامی ! واقعا" لازم نیست در پی ایجاد كانال های جدید باشیم . پركردن این همه شبكه چه قدر انرژی و منابع مالی می طلبد ؟ بهتر است به همین مقدار كانال اكتفا كنیم و محتوای آنها را غنی و به دردبخور دین و دنیامان بكنیم .

نیازمندی ها