کمک‌مان را به فدراسیون فوتبال قطع نمی‌کنیم

ضرغامی: شبکه فرهنگی «افق» در راه است

پخش برنامه‌های جدید از شنبه آغاز می‌شود

نسیم شادی از کردستان وزید

شبکه نسیم که قرار است شادی را ترویج و امید را در قلب مردم تقویت کند، دیروز و در هفدهمین روز اردیبهشت که هوا بسیار لطیف بود، در کنار دریاچه زیبا و بی‌نظیر زریوار و با حضور گسترده مردمی که سرشار از شور و امید بودند، به صورت رسمی افتتاح شد.
کد خبر: ۶۷۱۶۴۶
نسیم شادی از کردستان وزید

حضور گسترده مردم در این مراسم را باید در اعتماد و رابطه عمیق آنها با رسانه ملی جستجو کرد.

به گزارش جام‌جم، دریاچه زریوار علاوه بر زیبایی‌های همیشگی و هوای لطیف، خاطرات زیادی را در خود جای داده است. دوران دفاع مقدس و مبارزات مردم این بخش از کشور برای همیشه در خاطر مردم ایران خواهد ماند و عصر روز گذشته، خاطره‌ای دیگر برای این دریاچه رقم خورد.

/Media/Image/1393/02/17/635350887629209496.jpg

شاید به دلیل همه این حماسه‌ها بود که شبکه نسیم با سخنان رهبر معظم انقلاب که در دو مقطع سال‌های 60 و 88 درباره کردستان بیان فرموده بودند، آغاز شد. سخنان رهبری روی تصاویر زیبای دریاچه زریوار و مردم مریوان پخش شد. ایشان در سخنانی به روزهای سخت و سختی‌هایی که بر ‌ردم کردستان و شهرستان مریوان گذشته اشاره کردند و به دیدارهای خودشان و اطلاعاتشان از این شهر اشاره فرمودند.

در ادامه فیلم‌هایی از حضور رهبر معظم‌ انقلاب در جبهه‌های دفاع مقدس مربوط به سال 1360 در شهر مریوان پخش شد که ایشان بر سلحشوری‌های مردم کردستان و بخصوص شهر مریوان و مرزبانان غرب کشور تاکید کردند.

بعد از پخش این سخنان و دف‌نوازی گروه «چهل دف» به سرپرستی مسعود مرادی، عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان به رئیس سازمان صداوسیما و مردمی که برای افتتاح شبکه نسیم به شهر مریوان ‌آمده بودند، خوشامد گفت.

وی در سخنانی کوتاه به زیبایی‌های استان کردستان اشاره کرد و گفت: کردستان امروز با کوه‌های بلند، رودهای خروشان و آب و هوایی عالی، میزبان دیدگان همه مردم ایران است.

زاهدی که در حین سخنرانی‌اش تصاویری زیبا از حضور مردم مریوان در مراسم افتتاحیه شبکه نسیم پخش می‌شد، بیان کرد: کردستان سرزمینی است که اصیل‌ترین قوم ایرانی را در خود جای داده است که با دلاوری‌ها و سلحشوری‌های زیاد خود، سالیان است که از مرزهای کشور مراقبت کرده و می‌کند.

وی در پایان سخنان خود گفت: مردم کردستان که با شعر، دف و نی شور می‌آفرینند، امروز شاهد افتتاح یک شبکه ملی هستند و ما میزبان دیدگان همه مردم کشور خواهیم بود.

رئیس سازمان صداو سیما هم که در مراسم افتتاح شبکه نسیم حضور داشت در سخنان کوتاهی اعلام کرد: شبکه نسیم، اولین شبکه‌ سراسری و ملی جمهوری اسلامی ایران است که در یک استان افتتاح می‌شود. کردستان را برای این مراسم انتخاب کردیم؛ چون مردم کردستان دلاور و فرهنگی هستند و برای این مراسم چه شهری بهتر از شهر زیبای مریوان.

به گزارش روابط عمومی تلویزیون، ‌رئیس سازمان صداوسیما که در مسیر شهر سنندج مریوان از دهستان نوگل و قرآن تاریخی این روستا بازدید کرده بود، هنگام ورود به شهر مریوان در کنار یادمان شهدای دریاچه زریوار برای روح شهدا فاتحه قرائت کرد.

ضرغامی همچنین در بازدید از رادیو مریوان از فعالیت مجموعه کارکنان صداوسیما برای برگزاری مراسم افتتاح شبکه قدردانی و تشکر کرد. وی در بازدید از دریاچه زریوار همزمان از غرفه موجود در محل دریاچه که مشتمل بر صنایع دستی منطقه بود، بازدید کرد و به ظرفیت‌های دریاچه زریوار برای جذب گردشگر و رونق اقتصادی منطقه اشاره کرد.

رئیس رسانه ملی همچنین در بازدید از واحد سیار تلویزیونی و قدردانی از تلاش و فعالیت مجموعه همکاران خاطرنشان کرد: با شور و اشتیاق فراوان در ثبت و انعکاس تصاویر زیبا و متنوع، خلاقیت‌های خود را برای بهره‌مندی هرچه بیشتر مخاطبان به منصه ظهور بگذارید.

قدردانی از خانواده شهداو هنرمندان

در مراسم افتتاح شبکه نسیم با حضور رئیس رسانه ملی، ماموستا مصطفی شیرزادی امام‌جمعه مریوان، استاندار مریوان، امید کریمیان نماینده مردم مریوان در مجلس، فرماندار مریوان، علی‌نژاد مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان، فرمانده سپاه پاسداران کردستان از افراد شاخص و برجسته شهر مریوان قدردانی شد. یکی از این افراد ماهان، ‌دانش‌‌آموز مریوانی بود که مبتلا به بیماری است. همچنین از معلم او محمدعلی محمدیان نیز قدردانی شد.

دیگر افرادی که در این مراسم از آنها قدردانی به عمل آمد، ‌عبارتند از: خانواده شهید جلال بارنامه، هنرمند خوشنویس: لقمان احمدی، محقق و پژوهشگر: دکتر حامد قادرزاده، ‌استاد و محقق: عباس کوندی، سالم صلواتی و کیوان مجیدی: فیلمساز، میرزا اورامانی: نویسنده، شاعر، مترجم و نویسنده: عمر صالحی صاحب.

در ادامه مراسم به قید قرعه به تعدادی از مردم حاضر در مراسم هم جوایزی اهدا شد.همچنین از طرف استاندار کردستان به رئیس سازمان صدا و سیما یک دست لباس کردی اهدا شد.

در این مراسم چند گروه موسیقی کردستان به اجرای زنده موسیقی اصیل کردی پرداختند، یک گروه نمایش، نمایشی کوتاه و طنز اجرا کردند و شعبده‌بازان بنام کرد هم برای مردم برنامه‌های دیدنی اجرا کردند.

شبکه نسیم دیروز از صبح تا زمان مراسم افتتاح رسمی این شبکه برنامه‌هایی را پخش کرد که در صداوسیمای مرکز کردستان تهیه شده بودند.

مراسم افتتاح شبکه نسیم از شبکه‌های 3، جام‌جم و نسیم به شکل مستقیم پخش شد.

خنده، موسیقی، سرگرمی

برنامه‌های تولیدی شبکه نسیم از روز شنبه در این شبکه به نمایش در می‌آید. ساعت پخش برنامه‌های شبکه نسیم سه ساعت و از ساعت 8 شب تا ساعت 11 خواهد بود که به مرور به چهار ساعت افزایش خواهد یافت.برنامه‌های این شبکه از ساعت 11 به بعد به صورت بازپخش خواهد بود.

شبکه نسیم چند ماهی است تولید برنامه برای پخش را آغاز کرده و برنامه‌هایی مانند خندوانه، عینک آفتابی، مزه، بادبادک، شب کوک و هاونگ را برای پخش تدارک دیده است که پخش‌شان از روز شنبه آغاز می‌شود.هاشم رضایت، قائم‌مقام شبکه نسیم درباره برنامه «خندوانه» گفت: خندوانه کاری شاد از رامبد جوان است که نام آن ترکیبی از کلمات هندوانه و خنده است.

وی افزود: رامبد جوان در این برنامه تلاش می‌کند نگاه بینندگان را به زندگی تغییر دهد. از آستانه تحمل خواهد گفت و لبخند را به عنوان کلیدی‌ترین عنصر روابط اجتماعی معرفی می‌کند؛ عنصری که در هیچ جای جهان نیازمند ترجمه نیست.

رضایت درباره برنامه «عینک آفتابی» گفت: رضا رشیدپور در شبکه نسیم اجرا و تهیه عینک آفتابی را به‌عهده دارد. رشیدپور در این برنامه سعی می‌کند مفهومی از ثروت و ثروتمندان جامعه ارائه دهد. ثروت چیست و ثروتمند کیست؟ تعریف این دو واژه اغواگر، رسالت اصلی برنامه عینک آفتابی است.

وی با اشاره به حضور چهره‌های موفق عرصه طنز در شبکه نسیم اضافه کرد: بهنوش بختیاری با برنامه «آبرنگ» از این پس حضوری پررنگ در میان خانواده‌ها خواهد داشت. در این برنامه از بینندگان خواسته می‌شود در طول هفته بهترین لطیفه‌ و خاطره خود را در سایت شبکه نسیم به‌اشتراک بگذارند. در پایان هر هفته به بهترین لطیفه یا خاطره جوایزی اهدا خواهد شد.

وی افزود: همچنین در بخش دیگری از برنامه آبرنگ، مخاطبان می‌توانند تصاویر بهترین لحظات زندگی خود را با دیگر بینندگان به اشتراک بگذارند. از آنجا که تولد فرزند زیباترین و به‌یادماندنی‌ترین لحظه زندگی هر انسان است و کودکان شادی‌بخش‌ترین موجودات برای والدین خود هستند؛ از مخاطبان برنامه خواسته شده تا تصاویر کودکان کمتر از دو سال خود را برای برنامه ارسال کنند.

بهنوش بختیاری هر هفته به عنوان گزارشگر نیز به میان مردم می‌رود و از نزدیک لطیفه‌ها و خاطرات آنها را می‌شنود.

رضایت در ادامه گفت: برنامه «مزه» را منصور ضابطیان برای شبکه نسیم تهیه می‌کند. در این برنامه به غذاهایی همچون کله‌پاچه، انواع نان‌ها، خورشت‌ها و تنقلات مورد علاقه مردم ایران پرداخته می‌شود.

به گفته رضایت، موسیقی از مهم‌ترین موضوعاتی است که شبکه نسیم به آن می‌پردازد، به همین دلیل برنامه «شب کوک» برای پخش از این شبکه تدارک دیده شده است؛ برنامه‌ای ترکیبی با بخش‌های متنوع که مخاطبان در آن حضوری پررنگ خواهند داشت. پخش دو آهنگ درخواستی و گزارش‌های مردمی نمونه‌هایی از مشارکت بینندگان است. سیر در فضای مجازی و پخش بهترین تصاویر شبکه‌های مجازی از دیگر برنامه‌های شبکه نسیم است. رضایت درباره این برنامه توضیح داد: اکنون تصاویر دیدنی و جالبی در شبکه‌های مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود که تماشای آن خالی از لطف نیست. برنامه «هاونگ» پخش این تصاویر را در دستور کار دارد.

قائم مقام شبکه نسیم در ادامه با تاکید بر رویکرد تعاملی شبکه نسیم درباره برنامه بادبادک اظهار کرد: تاکنون 30 هزار خانواده برای شرکت در مسابقه «بادبادک» ثبت‌نام کرده‌اند.

/Media/Image/1393/02/17/635350738431317774.jpg

وی افزود: کشف استعدادهای خاص کودکان زیر هشت سال انگیزه‌ای برای تولید مسابقه بادبادک است. علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند تا نیمه خردادماه با مراجعه به سایت شبکه و ثبت‌نام در این مسابقه شرکت کنند.رضایت با اشاره به این نکته که «شوخ‌طبعی» برنامه دیگر شبکه نسیم است، گفت: از تمام افراد مستعد در لطیفه‌گویی و طنازی دعوت شده تا در مسابقه شوخ‌طبعی شرکت کنند. تاکنون قریب به 28 هزار نفر در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند. این مسابقه نیز در مراحل تولید ضبط و پخش می‌شود و امیدواریم مرحله نهایی آن برای نورز 94 آماده و پخش شود.

مجله رادیویی و تصویری «پاتوق» هم با موضوع تکریم و صیانت از زبان فارسی و آشنایی با شیوایی سخن در شبکه نسیم تولید می‌شود.

با پخش برنامه‌های تولیدی شبکه نسیم، پخش برنامه‌های تامینی محدودتر خواهد شد، اما نسیم دیدنی‌ها، نسیم آرامش، نسیم لحظه‌ها، نسیم آوا، نسیم مهارت، نسیم رادیو و نسیم شما با برنامه‌های متنوعی تقدیم علاقه‌مندان خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
۰
۰
افتتاح شد اما سراسری نشد ؟

نیازمندی ها