دردسرهای عظیم، پژمان و ستایش در صف انتظار

سریال‌هایی که سال بعد دنباله‌دار می‌شوند

گویا یخ دنباله سریال محبوب دیروز قصد آب شدن ندارد و هر چه از داستان می‌گذرد، کمتر نامی از آن در گفت‌وگوهای روزمره مردم کوچه و خیابان به میان می‌آید.
کد خبر: ۶۶۷۴۷۳
علت ضعف سری دوم ستایش

حالا ستاره‌ها و بازیگران «ستایش» به میدان آمده‌اند تا بلکه وعده آنها کارساز شود و سریال به‌اصطلاح بگیرد. کمتر کسی فکر می‌کرد چند سال انتظار هواداران برای دیدن دنباله قصه ستایش به اینجا ختم شود که جمعه‌شب‌ها را به باکس بی‌روح شبکه 3تبدیل کند.‌

/Media/Image/1392/06/22/635146732386414289.jpg

ستایش، پس از باران

ستایش به‌نظر نمی‌رسید بتواند رکورد تماشای سریال‌های ایرانی را جابه‌جا کند اما بعد از چند قسمت جای خود را در دل جماعت ایرانی باز کرد. کار خیلی زود به سری دوم کشید و از همان زمان اما و اگرها درباره ادامه سریال شروع شد. سلطانی که گویا برای تضمین موفقیت سری جدید نگران بود، اول سراغ شمال رفت تا داستان زندگی ستایش و فرزندانش را 22سال بعد از آن فرار از دست پدرشوهر جبار در آنجا بازگو کند. موضوع دیگر که تا پیش از آغاز تولید ستایش 2محل اختلاف و شایعه بسیار بود، مربوط می‌شد به‌خود ستایش؛ نقشی که نرگس محمدی گمنام را به ستاره‌ای یکشبه در تلویزیون بدل کرد و حالا برای روایت زندگی‌اش در 2دهه بعد زیادی جوان به‌نظر می‌رسید. فهرست اسامی برای ایفای نقش ستایش از لعیا زنگنه تا ماه‌چهره خلیلی و مریلا زارعی در حال تغییر بود اما بالاخره سلطانی تصمیم گرفت نقش را دوباره به محمدی بسپرد. حالا منتقدان گریم چهره او را از عوامل پس زدن نقش ستایش از سوی مخاطب می‌دانند.

هفته خوبی که نمی‌آید

«پخش سری دوم مجموعه تلویزیونی ستایش در 26قسمت 45دقیقه‌ای از جمعه 27دی از شبکه 3آغاز شد.» همین خبر کوتاه کافی بود تا علاقه‌مندان دوباره برای گذراندن شب‌هایی سرخوش از دیدن سریال محبوب دلخوش شوند اما متأسفانه آنچه در نهایت روی آنتن رفت نتیجه هراس‌های کارگردان و سازندگان برای حفظ محبوبیت سری اول بود که به محصولی کشدار با قصه‌ای آبکی تبدیل شد و صدای بسیاری از طرفداران پر و پا قرص ستایش را هم درآورد.

هر چند سلطانی در روزهای اول پخش خبر از قصه‌ای جذاب و درگیرکننده در ستایش 2داد ولی نظر مخاطبان این نبود. کار به جایی رسید که محمدی به‌عنوان ستاره سریال در روزهای پایانی سال گذشته به میدان آمد تا از ستایش دفاع و بهتر شدن سریال را به پخش چند قسمت دیگر موکول کند. او گفت: من فکر می‌کنم داستان سری دوم ستایش چیزی از سری اول کم ندارد اما شاید لازم بود جذابیت‌های بیشتری داشته باشد.

سیما تیرانداز بازیگر نقش انیس، رامسین کبریتی بازیگر نقش پسر بزرگ حشمت فردوس و حدیث میرامینی بازیگر نقش دختر ستایش هم هر یک به نوعی مخاطب را به داشتن صبر و تحمل بیشتر و دنبال کردن قصه جذاب مجموعه دعوت کردند اما هفته‌ها و قسمت‌های موعود انگار قصد ندارند از راه برسند. در این میان میرامینی از کمرنگ بودن نقش خود در ستایش 2هم با لحنی که به کسی برنخورد، انتقاد کرد.‌

/Media/Image/1392/12/01/635284545102767301.jpg

کوچه فرعی به جای خیابان اصلی

رضا درستکار، منتقد سینما و تلویزیون درباره مشکلات تولید دنباله‌های تلویزیونی در ایران می‌گوید: علت ضعف سری دوم ستایش تنها به سازندگان مربوط نمی‌شود و بخشی از مشکل به تلویزیون برمی‌گردد که ذاتا با ستاره‌سازی و پدیده شدن محصولات خودش مخالف است. ناموفق بودن ستایش 2را باید در برخورد با سریال‌سازان، بازیگران و حتی مجریانی جست‌وجو کرد که در تلویزیون محبوب شدند اما خیلی زود به حاشیه رفتند. به همین دلیل، سازندگان ستایش در سری دوم یا مجبور شده یا ترجیح داده‌اند به جای ادامه فضای داستانی سرشار از ویژگی‌های پدرسالارانه و مبارزه یک زن در این شرایط، قصه‌ای کم‌دردسر را روایت کنند. داستان ستایش 2 نه در خیابان اصلی‌که در کوچه‌ای فرعی می‌گذرد. (همشهری آنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها