شب عزت‌الله انتظامی برگزار شد

ناگفته‌هایی از عزت‌الله انتظامی

عزت الله انتظامی: آروزمندِ آرزوهای شما هستم

بهاریه های انتظامی، مشایخی، رویگری و ...

هنرمندانی چون عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، رضا رویگری، قطب الدین صادقی، بهروز غریب پور، محمود عزیزی، فرشید ابراهیمیان و پری صابری ضمن تبریک سال نو آروزهای خود را برای شکوفایی هر چه بیشتر تئاتر ایران مطرح کردند.
کد خبر: ۶۵۸۴۷۰
بهاریه های انتظامی، مشایخی، رویگری و ...

اساتید و پیشکسوتان عرصه هنرهای نمایشی کشور همزمان با فرارسیدن سال 1393 هجری شمسی، علاوه بر تبریک این سال به ملت شریف ایران از آروزها، دغدغه ها و امیدواری هلای شان در سال جدید برای شکوفایی و تعالی تئاتر ایران گفتند.

در همین راستا هنرمندانی چون عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، رضا رویگری، قطب الدین صادقی، بهروز غریب پور، محمود عزیزی، فرشید ابراهیمیان و پری صابری یادداشت هایی را در اختیار خبرنگار ایرنا قرار داده اند که در ادامه از خاطر شما می گذرد.



**
عزت الله انتظامی: آروزمندِ آرزوهای شما هستم



بهار، بهار، بهار، واژه و کلمه قشنگی است. عید نوروز باستانی را به همه ملت ایران و به ویژه به زحمت کشان عرصه تئاتر کشور تبریک می گویم. به عنوان عضو کوچکی از خانواده هنر ایران عزیز و پهناور، آرزومندِ آرزوهای شما هستم و از صمیم قلب امیدوارم اگر آرزوهای خوب در سر دارید به بهانه همین بهار و فرارسیدن عید نوروز، تک تک آنها برآورده شود و از همه مهم تر سلامتی همه ایرانی ها، هنرمندان و به خصوص خانواده تئاتر را از خداوند منان استدعا دارم.



**
جمشید مشایخی: هنرمند ، آیینه بازتاب آسیب های جامعه



جشن و عید نوروز را به حضور ملت ایران و به ویژه هنرمندان عزیز کشورم تبریک می گویم. یکی از مسائل مهم در عرصه هنرهای نمایشی این است که مسئولان به چشم بیگانه به هنرمندان نگاه نکنند چرا که این عزیزان عاشق ایران و هموطنان خود هستند.

هنرمند اگر اجازه نقد نداشته باشد دیگر هنرمند نیست، تا امروز یا حتی فرداهای دور هیچ جامعه ای و یا فردی نمی تواند ادعای رسیدن به تکامل را داشته باشد، چرا که کمال مطلق خداوند است و انسان این سعی و کوشش را به کار می بندد تا خطاها و اشتباهاتش را جبران کند و اینجاست که هنرمندان تئاتر مانند آیینه، این خطاها را را بازتاب می دهند تا مردم جامعه در رفع آنها بکوشند.

هنرمند عاشق است که انتقاد می کند اماوقتی تیغ سانسور بخواهد تیزتر از شرایط منطقی عمل کند دیگر ما تئاتری نخواهیم داشت؛ پس امیدوارم در شکوفایی بهار طبیعت شاهد شکوفایی دوباره تئاتر ایران باشیم.



**
بهروز غریب پور: آرزویم تعالی تئاتر در تمام کشور است

ضمن تبریک فرارسیدن نوروز باستانی به هوطنان و ایرانیان تمام جهان و علی الخصوص کشورم ایران زمین. امیدوارم که سال 1393 سالی پربار و پرکیفیت برای تئاتر ایران و به ویژه هنرمندان تئاتر آن باشد و شاهد گسترش و ساخت و ساز سالن های نمایشی در سراسر کشور باشیم.

همچنین آرزو می کنم که تئاتر در شهرستان ها نه به صورت جشنواره و یا نگاه مقطعی بلکه به صورت یک جریان مداوم و مستمر ادامه داشته باشد وانشاء الله خانواده تئاتر ایران بتواند در سال جدید با همدلی و همراهی بیشتر در کنار هم به کسب تجربه های جدید و ناب دست بزنند.

همچنین علی رغم دشواری هایی که وجود داشته و دارد، از سرگذراندن جشنواره بزرگ دیگری چون تئاتر فجر را به خانواده تئاتر تبریک می گویم چرا که طی شش ماهه دوم سال 1392 و با تغییر دولت رونق هنر به خصوص تئاتر را دیدم و امیدوارم این شکوه و رونق در سال جدید رنگ و بوی بیشتری به خود گیرد.



**
پری صابری: به امید نوشدن تئاتر



بهار، صحنه نو به نو شدن طبیعت و جشن شکوفایی مجدد حیات طبیعت پس از گذراندن خواب و مرگ زمستانی است. امیدوارم ما و جامعه تئاتری نیز همپای طبیعت برای نو شدن تلاش کنیم تا بهار را به بهترین شکل آن برای مردم کشورمان ترسیم کنیم.

مدت هاست که با تمام تلخی این واقعیت مشهود است که تئاتر در جایگاه اصلی خود در ایران قرار نداشته است و امیدوارم در این بهار طبیعت شاهد شانیت و جایگاه واقعی تئاتر در ایران باشیم.



**
محمود عزیزی: به امید شناخته شدن تئاتر به عنوان یک شغل


در سال جدید برای تمام اعضای خانواده بزرگ هنر کشورم به خصوص خانواده تئاتر آرزوی خوشبختی و سلامتی دارم و امیدوارم در کنار ملت بزرگ ایران، رسالت همیشگی خود را فراموش نکنند و همپا و همراه نیازهای جامعه حرکت کنند و برای برطرف سازی آنها تلاش کنند.

همچچنین آروزمندم که مسئولان فرهنگی نیز برای تقویت این امر از هیچ کوششی فروگذار نباشند و فضای کار مناسب را برای هنرمندان ایجاد کنند و موقعیتی فراهم کنند که تئاتر به عنوان یک شغل به رسمیت شناخته و تعریف شود و شاهد چند شغله شدن تئاتری ها برای حل مشکلات اقتصادی شان نباشیم.



**
قطب الدین صادقی: شکوفایی لحظه به لحظه هنر ایران را آرزومندم


امیدوارم هر روز ملت ایران نوروز و خجسته باشد و از صمیم قلب آرزومندم که مسئولان امکانات کار و بروز خلاقیت های فردی و جمعی را در اختیار هنرمندان قرار دهند و عدالت، امنیت، آزادی و رفاه همواره قرین حال ملت ایران باشد. این بزرگترین آروزی زندگی من است و بدون این چهار عنصر توانایی درک هیچ انسانی را در جامعه ندارم.

برای تئاتر کشور نیز در سال 1393 شکوفایی لحظه به لحظه، سعه صدر و خلاقیت را آرزو می کنم.



**
رضا رویگری: سال 93، سال مدیرن تئاتر


ضمن تبریک این ایام فرخنده و نوروز همیشه پیروز ایرانی، امیدوارم هوطنانم سرشار از سلامتی و خوشبختی این سال را آغاز و با موفقیت و سربلندی به پایان برسانند.

امیدوارم سالی که طی چند ماه گذشته آن شاهد تغییر مدیران تئاتری بودیم، این مسئولان و دست اندرکاران جدید علاوه بر آنکه بیشتر قدردان این هنر و هنرمندان باشند دلشان با این هنر بتپد.

در سفرهایی که به برخی شهرستان ها داشتم هنرمندانی را دیدم که بغضم را شکستند، چرا که چنان در نبود امکانات عرق می ریختند و کار می کردند که دلم شکست. تئاتر ایران امروز به مدیرانی نیاز دارد که قدر زحمات و هنرمدان شهرستان ها را بدانند چرا که همین ها آینده داران این هنر زنده و پویا هستند و همچنین برای این سرزمین پاک آروزی عزت، سربلندی و افتخار جاویدان دارم.

ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها