برنامه‌های شاد نوروزی تلویزیون برای بچه‌ها

امشب هشدار کلاه قرمزی برای چهارشنبه‌سوری را ببینید

در ویژه‌برنامه‌های نوروزی تلویزیون برای کودکان از جمله کلاه قرمزی 93، فیتیله، بچه‌ها بیان تماشا، چرا و رنگین‌کمان در ایام نوروز تغییراتی رخ می‌دهد و این برنامه‌ها علاوه بر ایجاد لحظات شاد و پرنشاط، درباره مسائل نوروز و تعطیلات به‌بچه‌ها آموزش می‌دهند.
کد خبر: ۶۵۶۸۷۱
امشب هشدار کلاه قرمزی برای چهارشنبه‌سوری را ببینید

پخش برنامه کلاه قرمزی 93 به کارگردانی ایرج طهماسب امشب از شبکه دو آغاز می‌شود و در این برنامه کلاه قرمزی همراه با عروسک‌های جدید سوانح چهارشنبه‌سوری را هشدار خواهند‌داد.

علی زارعان، مدیر گروه خردسال و کودک شبکه دو درباره پخش برنامه کلاه‌قرمزی به جام‌جم گفت: اولین قسمت کلاه قرمزی امشب ساعت 21 از شبکه دو پخش می‌شود و از فردا شب تا پایان تعطیلات این برنامه ساعت 20 به علاقه‌مندان ارائه می‌شود. در اولین قسمت از این برنامه، کلاه قرمزی و دیگر عروسک‌ها خودشان را برای فرا رسیدن ایام نوروز آماده می‌کنند و درباره آسیب‌های چهارشنبه‌سوری هم نمایش‌هایی اجرا‌خواهند کرد.

وی ادامه داد: شخصیت‌های عروسکی جدیدی به برنامه کلاه قرمزی 93 اضافه خواهند شد. تلاش می‌کنیم چند بازیگر مطرح هم مهمان برنامه کلاه قرمزی باشند.

کلاه قرمزی 93 به تهیه‌کنندگی حمید مدرسی از آثار پر طرفدار تلویزیون است که چند سال پیاپی خانواده‌های ایرانی را در اعیاد و ایام نوروز پای تلویزیون نشانده است. در این مجموعه عروسک‌های کلاه قرمزی و پسرخاله، پسر عمه‌زا، دختر همسایه، همساده، گابی، جیگر، فامیل دور و ببعی در کنار آقای مجری با بازی ایرج طهماسب لحظات شادی خلق می‌کنند.

حذف بچه‌ها و مجری در فیتیله‌ای‌ها

عموهای فیتیله‌ای در ایام نوروز با نمایش‌های تازه و در فضایی متفاوت مهمان بچه‌ها می‌شوند. محمد مسلمی، کارگردان و بازیگر برنامه فیتیله به جام‌جم گفت: پخش ویژه‌برنامه نوروزی فیتیله از اول فروردین ماه سال 93 هر روز ساعت 10 صبح شروع می‌شود. ساختار برنامه نوروز امسال نسبت به دیگر سال‌ها تفاوت دارد و ما با بهره بردن از تجربه ده دوازده ساله‌مان تلاش کرده‌ایم

ساختار جدیدی برای برنامه تعریف کنیم تا مورد توجه بچه‌ها قرار بگیرد. وی با اشاره به این‌که بچه‌ها دیگر در استودیوی برنامه فیتیله حضور ندارند، گفت: با توجه به این‌که بچه‌ها در بیشتر برنامه‌های کودک حضور دارند، ما تصمیم گرفتیم حضور بچه‌ها را در استودیو حذف کنیم تا برنامه نگاه تکراری نداشته باشد. همچنین برنامه از این پس مجری هم نخواهد داشت.

این کارگردان و بازیگر ادامه داد: برای برنامه بخش‌های جدیدی را طراحی کردیم که برای اولین بار در نوروز پخش می‌شود. شخصیت عمو نوروز با بازی علی فروتن اطلاعات نوروزی همچون آیین و سنن در شهرهای مختلف را در اختیار بچه‌ها قرار می‌دهد. در برنامه امسال دو شخصیت جدید با نام‌‌های تازه شم و ناز دونه داریم که خودم و حمید گلی آن را بازی می‌کنیم. این دو شخصیت در فواصل مختلف برنامه فیتیله حضور دارند.

مسلمی درباره پخش نمایش‌های متنوع در این برنامه گفت: در ایام نوروز 75 نمایش جدید پخش می‌کنیم که تا به‌حال نمونه‌اش را در برنامه نداشتیم. دید و بازدید، پرخوری، سر زدن به سالمندان و عیدی گرفتن از موضوعات این برنامه است. همچنین ترانه‌های مختلف هم در فضای بهاری ضبط کردیم که ایام نوروز با ساختار جدید پخش خواهیم کرد.

وی اشاره کرد: یکی دیگر از بخش‌های برنامه، نوروزی‌خوانی در شیرخوارگاه‌های مختلف است. امیدوارم برنامه متفاوت امسال فیتیله‌ای‌ها مورد توجه بچه‌ها و خانواده‌ها قرار بگیرد.

محبوبه سمیعی‌زفرقندی، مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه تهران درباره برنامه‌های نوروزی این گروه به جام‌جم گفت: برای خردسالان برنامه بچه‌ها بیان تماشا را در نظر گرفتیم که هر روز صبح ساعت 9 و 30 دقیقه پخش می‌شود. در این برنامه عروسک چرا همراه با شخصیت‌های طنز حضور دارند و اجرای برنامه به عهده حسین سیفی است.وی ادامه داد: این برنامه با صداپیشگی آزاده مویدی‌فر، نویسندگی و کارگردانی شیوا درویش و تهیه‌کنندگی فاطمه شیرازی‌مقدم پخش می‌شود. در این برنامه به بچه‌ها آموزش می‌دهیم چگونه از معلولیت‌های جسمی در ایام نوروز پیشگیری کنند. به‌عنوان مثال وقتی بیرون می‌روند چگونه مراقب خودشان باشند تا دچار سانحه نشوند یا زمانی که والدینشان رانندگی می‌کنند نکات ایمنی را به آنها هشدار بدهند تا اتفاقی برایشان نیفتد.

زفرقندی با اشاره به این‌که تم برنامه بچه‌ها بیان تماشا طنز و موزیکال است، افزود: ما در این برنامه نکات آموزشی را در قالب طنز بیان می‌کنیم تا برای بچه‌ها جذابیت و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. برنامه رنگین‌کمان هم با مشارکت راهور هر روز برای کودکان پخش می‌شود.

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه تهران عنوان کرد: در این برنامه عروسک پنگول در کنار چند عروسک طناز دیگر که به برنامه اضافه می‌شوند برای بچه‌ها بخش‌های مفرح و شیرینی را اجرا می‌کنند.

ساکنان برنامه رنگین‌کمان در ایام نوروز برنامه‌ریزی می‌کنند که به سفر بروند، اما هر بار اتفاقی رخ می‌دهد و سفر آنها به تاخیر می‌افتد. در این برنامه نکات لازم درباره مسافرت‌های نوروزی و قوانین صحیح راهنمایی و رانندگی را با زبان طنز و شیرین به بچه‌ها آموزش می‌دهیم تا در آنها نهادینه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها