در نشست معرفی ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه‌های رادیویی مدیر رادیو ایران اعلام کرد عوامل «جمعه ایرانی» برنامه‌ای با نام «بهار ایرانی» را در ایام تعطیلات نوروز روی آنتن می‌برند.
کد خبر: ۶۵۳۸۰۱
«بهار ایرانی» در رادیو شکوفا می شود

در نشست معرفی ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه‌های رادیویی مدیر رادیو ایران اعلام کرد عوامل «جمعه ایرانی» برنامه‌ای با نام «بهار ایرانی» را در ایام تعطیلات نوروز روی آنتن می‌برند.

مدیر رادیو نمایش نیز از پخش رادیویی سریال پرطرفدار «ساختمان پزشکان» خبر داد.

نشست خبری معرفی ویژه برنامه های رادیو در نوروز روز یکشنبه 18 اسفندماه با حضور نورالدین جعفری مدیرکل طرح و برنامه و نظارت معاونت صدا، حمید شیخ محمدی مدیر رادیو ایران، بهنام احمدپور مدیر رادیو جوان، محسن شریف زاده مدیر رادیو فرهنگ، مهدی دهقان نیری مدیر رادیو نمایش و علی اکبر خدابخش مدیر روابط عمومی معاونت صدا در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

هر شبکه‌های رادیویی برای نوروز شعاری دارد

جعفری در این نشست به بازگویی شعارهایی پرداخت که برای هر شبکه توسط معاونت صدا مشخص شده و رویکرد آنها را در ایام نوروز تعیین می کند و گفت: رادیو سلامت شعار «احترام به طبیعت، ارتقاء سلامت» را مدنظر قرار داده و رادیو جوان نیز «قانون مداری در رانندگی و احترام به بزرگترها» را دنبال می کند. همچنین رادیو فرهنگ به «پاسداشت زبان فارسی» پرداخته و رادیو فصلی با عنوان رادیو بهار فضایی سرشار از همدلی ایجاد می کند.

وی ادامه داد: رادیو خانواده «نیکوکاری، احسان و توجه به خانواده شهدا» را در دستور کار خود قرار داده و صدای آشنا جاذبه‌های گردشگری کشور را معرفی می کند. همچنین رادیو قرآن تلاوت هایی را از قاریان قرآن پخش کرده و رادیو معارف بر شعار «سیره فاطمی، صله ارحام و پرهیز از تجمل گرایی» تاکید می کند. رویکرد رادیو گفتگو در این ایام نقد و رویداد است و اطلاع‌رسانی همه جانبه از هواشناسی تا اطلاعات راه ها در ایام نوروز از طرف رادیو پیام مخابره می‌شود. رادیو ورزش «نشاط و ورزش» را مورد نظر قرار داده و شعار رادیو صبا «با هم بخندیم، به هم نخندیم» است.

برنامه سال تحویل رادیو ایران با سه گوینده مطرح

در ادامه شیخ محمدی مدیر رادیو ایران از آغاز برنامه های نوروزی با برنامه «جشن نیکوکاری» خبر داد و گفت: برنامه‌های «خانه بهاری» و «ترنم بهار» از 25 تا 28 اسفندماه روی آنتن می روند. همچنین برنامه سال تحویل با عنوان «صدای پای بهار» با اجرای امیرحسین مدرس، فاطمه آل عباس و استاد امیر نوری از ساعت 15 تا 21 پخش می شود و سرگرمی، شادی، تفریح و پرداختن به آداب نوروزی در دستور کار این برنامه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برنامه سرگرم کننده «عید دیدنی» در قالب یک مسابقه از 1 تا 15 فروردین‌ماه پخش می شود و «شاعرانه با بهار» نیز برنامه مشاعره شبکه ایران است. ترانه های مورد علاقه مردم در برنامه «گلبانگ» روی آنتن می روند و «کوچه باغ موسیقی» دیگر برنامه موسیقایی ما است. همچنین برنامه شبانه «راه شب» با موضوعات مختلف پخش می شود.

مدیر رادیو ایران یادآور شد: تیم «جمعه ایرانی» برنامه «بهار ایرانی» را در ایام تعطیلات نوروز پخش می کند و «کوی نشاط» نیز در روزهای غیر تعطیل در مدت 120 دقیقه روی آنتن می رود. برنامه های مذهبی ما نیز برای فاطمیه اول، «پیدای پنهان» و برای فاطمیه دوم چندین برنامه از جمله «به رنگ یاس» با بازگویی خصوصیات اخلاقی دخت گرامی حضرت رسول (ص) پخش می شود و برنامه موسیقایی «سوگنامه یاران» به خوانش اشعار سروده شده درباره حضرت فاطمه زهرا (س) می پردازد.

14 برنامه نوروزی در رادیو جوان

در ادامه احمدپور با تشکر از خبرنگارانی که در جشن رویش این شبکه شرکت کرده اند و درخت هم کاشته اند، گفت: بسیاری از شنوندگان رادیو در استان های مختلف مثل رادیو جوانی ها در شهر خودشان درخت کاشتند. کنداکتور نوروزی ما از آذرماه آغاز شد. دی ماه 28 طرح به ما رسید که 14 طرح مصوب شد و ما 2 برنامه زنده یکی برای صبح و یکی برای شب داریم و 12 برنامه دیگر تولیدی هستند.

احمدپور در ادامه سخنان خود افزود: «شبکه جوونی» برنامه ای است که با محوریت شوخی با برنامه‌های رادیو جوان، به جای استودیو در راهروهای این شبکه ضبط می شود و برنامه تفریحی «الو جوان» و طنز نمایشی «فرکانس 88» از دیگر برنامه های نوروزی ما است.

رقابت برای برنامه سال تحویل

مدیر رادیو جوان با بیان اینکه برای انتخاب گوینده برنامه سال تحویل رقابت ایجاد شده و گوینده ها هر کدام خودشان را کاندید می‌کنند، تاکید کرد: فعلا تهیه کننده این برنامه که عباس پیری است مشخص شده است. «سرزمین من» با حضور محمدعلی اینانلو به معرفی جاذبه های طبیعی کشور می پردازد و برنامه زنده «بهاری دیگر» فضای شادی را منتقل می کند. در ایام نوروز شنونده دوره جدید برنامه «صدا آزاد» برای علاقه مندان حوزه موسیقی هستیم تا خودشان را در عرصه های گوناگون محک بزنند.

وی یادآور شد: «خانه‌ام همیشه ابری است» به مدت 30 دقیقه معرفی فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس را در دستور کار دارد و همکاران ما در باشگاه رادیویی جوان برنامه «چیزهایی که نمی شوی» را به معرفی پشت صحنه برنامه های شبکه اختصاص دادند. «نوترانه ها»، «شادیانه»، «ما برنده ایم» و «جام جم» از دیگر برنامه های نوروزی رادیو جوان است.

مبارزه با واژه‌های غیرفارسی مکالمات روزمره

در ادامه شریف زاده مدیر رادیو فرهنگ نیز از پخش 17 برنامه زنده و 17 برنامه تولیدی به مدت یک هزار و 800 دقیقه در این شبکه خبر داد و تاکید کرد: شعار رادیو فرهنگ «پاسداشت زبان فارسی» مشخص شده و ما تلاش می کنیم با واژگان غیرفارسی و انگلیسی که در مکالمات روزمره ما وارد شده اند، مبارزه می کنیم. همچنین مشاعره بهاری داریم و در روز طبیعت نیز ویژه برنامه خواهیم داشت.

مدیر رادیو فرهنگ تصریح کرد: سیزده به در، جزو خرافه های ایرانی است که اسلام آن را قبول ندارد چراکه میلاد حضرت علی اکبر 13 رجب است. برنامه «ساز نوروز» نیز با 16 استان کشور ارتباط برقرار می کند و 17 استان دیگر هم در ارتباط با برنامه «هفت اقلیم» خواهند بود.

وی یادآور شد: ویژه برنامه «نوروزنامه» ما از ساعت 17 تا 21:30 در 270 دقیقه روز سال تحویل پخش می شود و ما برای فاطمیه دوم نیز برنامه های «عطر یار» و «کشتی پهلو گرفته» را در نظر گرفته ایم.

معرفی مادران فرهنگ‌ساز در جشنواره مادرانه‌ها

شریف زاده همچنین از برگزاری دور سوم جشنواره مادرانه ها در سال 93 خبر داد و گفت: فراخوان این جشنواره به زودی منتشر می شود و ما در آن مادران فرهنگ ساز کشور را همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) معرفی می کنیم و مسابقه در پنج بخش مکتوب و شنیداری برگزار می شود.

در پایان این نشست دهقان نیری مدیر رادیو نمایش نیز با اشاره به مسئولیت این شبکه برای تولید نمایش برای 13 شبکه معاونت صدا از پخش 24 ساعته این شبکه رادیویی خبر داد.

وی افزود: در ایام نوروز مرکز هنرهای نمایشی رادیو 200 قسمت نمایش برای 13 شبکه اصلی رادیو و 3 شبکه تازه تاسیس از جمله صبا،‌ کتاب و خانواده تولید و پخش می‌کند که از آن جمله نمایش «تکیه قاضی» را برای ایام فاطمیه درنظر گرفته‌ایم.

پخش رادیویی «ساختمان پزشکان»

دهقان نیری یادآور شد: باید بگویم حتی ما برای رادیو معارف نیز نمایش تولید کرده‌ایم و آثاری چون «میزان»، «بداخلاق»،‌ «خسیس»، «طمع» و... با ابعاد اخلاقی از این شبکه روی آنتن می‌رود.

مدیر رادیو نمایش هچنین از پخش سریال «ساختمان پزشکان» در قالب رادیو فیلم در این ایام از این شبکه خبر داد. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها