آخرین قسمت برنامه "سه ستاره" به بررسی سریال‌های ساخته شده در طول 20 سال گذشته در شبکه 3 اختصاص یافت.
کد خبر: ۶۵۳۳۳۴
خاطره مهمان «سه ستاره» درباره بازداشت محمدحسین لطیفی در بیروت

شب گذشته آخرین قسمت برنامه "سه ستاره" با اجرای "محمد‌رضا حسینیان" به روی آنتن رفت.


این برنامه به سریال‌های ساخته شده در 20 سال گذشته شبکه 3 اختصاص یافت و میزبان افرادی چون اسماعیل عفیفه (تهیه کننده سریال پس از باران)، حمید نعمت‌الله و محمد‌رضا شفیعی (کارگردان و تهیه کننده وضعیت سفید) ، منصور سهراب پور و محمد حسین لطیفی ( تهیه کننده و کارگردان وفا)، ایرج محمدی و مهران مهام تهیه کننده، سروش صحت و محسن چگینی (کارگردان و تهیه کننده ساختمان پزشکان و پژمان) و محمودگبرلو مجری برنامه "هفت" شد.


بنابراین گزارش در بخش اول برنامه "اسماعیل عفیفه" و "حمید نعمت‌الله" و "محمدرضا شفیعی" حضور یافتند و در خصوص عوامل موثر در موفقیت یک سریال صحبت کردند.

"
اسماعیل عفیفه" در ابتدا اظهار داشت: مقوله سریال در کشور ما از محبوبیت‌های خاصی برخوردار است و همین امر کار را سخت‌تر می‌کند و شبکه 3 توانسته بسیار خوب در این حوزه فعالیت کند.

"
نعمت‌الله" درخصوص موفقیت "وضعیت سفید" اظهار داشت: این اثر سریالی دوست داشتنی شد و کیفیت کار مورد توجه مردم قرار گرفت.

"
شفیعی" در این خصوص افزود: وقایعی که در "وضعیت سفید" رخ می‌دهد با توجه به بازه زمانی و حال و هوای آن و وجود حس همدلی و همراهی در دهه شصت در بحبوحه جنگ مورد توجه قرار گرفت.

"
نعمت‌الله" در خصوص فیلم‌سازی در تلویزیون و سینما عنوان کرد: تفاوت خاصی بین سینما و تلویزیون قائل نیستم و معتقدم که با توجه به گذشت زمان بین این دو عرصه زیاد تفاوتی وجود ندارد.

"
عفیفه" اظهار داشت: امر سریال سازی را نمی‌توان از مدیریت جدا کرد در گذشته عوامل اختیاراتشان نسبت به حال زیادتر بود و سریال‌ها طعم‌های مختلفی داشتند.

وی ادامه داد: مدیران باید به برنامه‌سازهای قدیمی‌تر اعتماد کنند و کنترل‌های شدید را برای بچه‌هایی که در این حوزه کار کرده‌اند کنار بگذارند تا کارهای بهتری ارائه شود.

کارگردان "وضعیت سفید" بیان کرد: ناظر کیفی اکنون در تلویزیون عنوان بی‌محتوایی است و باید نقش فعال‌تر و بهتری را ایفا کند.

"
محمود گبرلو" که در این برنامه به نوعی در اجرا به "حسینیان" کمک می‌کرد پیشنهاد راه‌اندازی یک "هفت" تلویزیونی را با توجه به قابل بحث بودن مسائل مطرح شده از سوی عوامل سریال‌ها داد.

در بخش دیگر برنامه منصور سهراب‌پور، محمد حسین لطیفی، ایرج محمدی و مهران مهام حاضر شدند.


"لطیفی" در خصوص سریال "وفا" اظهار داشت: "وفا" به عنوان یک اثر سیاسی با جان‌مایه عشق توانست مخاطب را جذب خود کند به گونه‌ای که مردم سیزده به در با این سریال گریه کردند.

"
سهراب‌پور" در مورد مشکلات به وجود آمده برای "وفا" در بیروت اظهار داشت: "محمد حسین لطیفی" را به دلیل فیلم‌برداری در بیروت آن هم در نزدیکی سفارت آمریکا بازداشت کردند و ما برای از سر گیری کار و خارج کردن عوامل از بازداشت بسیار تلاش کردیم به گونه‌ای که من حدود یک هفته پایم درد می‌کرد و بعد از یک هفته متوجه شدم که پاشنه کفشم کنده‌ شده است.

بنابراین گزارش "مهران مهام" به چینش کارها و انتخاب آنها در برنامه "سه ستاره" تا حدودی معترض بود و به این موضوع اعتقاد داشت که باید کارها از هم تفکیک می‌شد.

در بخش دیگر این برنامه "محسن چگینی" و "سروش صحت" حاضر شدند، "سروش صحت" به خاطر کمبود وقت فقط به یک سلام اکتفا کرد ولی "حسینیان" گفت: 5 دقیقه برای حضور شما دو نفر به زمان اضافی داده‌ شده است.

"صحت" عنوان کرد: سریالی که مردم زندگی خود را در آن ببینند با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند در واقع مردم خواهان دیدن آثاری هستند که بازتابی از زندگی‌ خودشان باشد.

این کارگردان افزود: تقریبا با همه عواملی که در شبکه 3 کار می‌کنیم تبدیل به یک خانواده شده‌ایم.

"
چگینی" در خصوص یکی از مشکلات عرصه ساخت سریال اظهار داشت: نبود فیلمنامه نویس خوب یکی از مشکلات اساسی در این عرصه است زیرا این تعداد فیلم‌نامه نویس پاسخ‌گوی این حجم تولیدات نخواهد بود.

بنابراین گزارش "سروش صحت" از مردم خواست تا به سریال‌های آنان رای دهند.

باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها