یک نشست خبری متفاوت با حضور رامبد جوان (کارگردان «گوشه دل تهرون») و جمع دیگری از عوامل این برنامه تحویل سال با حضور اصحاب رسانه در خانه‌ باغی واقع در پیچ شمیران برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۲۸۲۵
دلایل زنده نبودن برنامه تحویل سال به روایت رامبد جوان

رامبد جوان در نشست خبری برنامه تحویل سال «گوشه دل تهرون» که این روزها برای لحظه تحویل سال شبکه تهران تولید می‌شود، گفت: دلمان می‌خواست یک اپیزود ما نزدیک تحویل سال زنده باشد و 20 دقیقه شلوغ‌کاری زنده و جذاب داشته باشیم اما متأسفانه قرارمان این شد که کلا می‌خواهیم تولیدی کار کنیم.

یک نشست خبری متفاوت با حضور رامبد جوان (کارگردان «گوشه دل تهرون»)، فیلمنامه‌نویس (جواد افشاریان)، آفرین عبیسی، شاه‌محمدلو (به عنوان بازیگران این مجموعه) و جمع دیگری از عوامل این برنامه تحویل سال با حضور اصحاب رسانه در خانه‌ باغی واقع در پیچ شمیران برگزار شد.

این نشست با یک ساعت تأخیر آغاز شد به جهت اینکه رامبد جوان مشغول تصویربرداری سکانس‌هایی از این برنامه در داخل خانه بود.
او پس از حاضر شدن در نشست در جمع خبرنگاران ضمن عذرخواهی از خبرنگاران به خاطر فشردگی کار، از برنامه تحویل سال که به صورت تولیدی ساخته می‌شود، گفت و توضیح داد: در گفت‌وگویی که با عالی‌زاده (مدیر گروه تفریحات و سرگرمی شبکه تهران) داشتم، تصمیم گرفتیم امسال بر خلاف سال‌های دیگر که برنامه تحویل سال در یک استودیو با حضور یک مجری و تعداد زیادی میهمان از قشرهای مختلف پخش می‌شود، به گونه‌ای دیگر عمل کنیم.
او ادامه داد:‌ فکر کردیم سریالی بسازیم که کل آن در یک روز پخش می‌شود. من نیز به عنوان مجری و اتصال و منفصل برنامه‌ها هستم. با فیلمنامه‌نویس‌مان سجاد افشاریان تصمیم گرفتیم که در «گوشه دل تهرون»، یک خانواده‌ی شلوغ را بنا کنیم که جمع شوند و تمام حرف‌هایی که یک مجری یا کارشناس قرار بوده است آن‌ها را به صورت مستقیم در یک برنامه زنده تحویل مخاطب بدهد، به صورت نمایشی اجرا کنیم که خیلی هم گل‌درشت نباشد. بخش‌های نمایشی، بخش‌هایی مربوط به تبریک عید از جانب مردم و مسئولان و اجرای بنده به عنوان مجری و اتصال برنامه‌ها سه قالب اصلی است که همه در حال تولید هستند.
جوان همچنین در ادامه به بخش‌هایی از این مجموعه اشاره کرد که در آن قرار است با میهمانان تراول‌شو داشته باشد؛ به عنوان مثال در یک کارتینگ همزمان با اینکه با یکدیگر رقابت داریم، یکسری حرف‌ها را حتی در حین رانندگی می‌زنیم.
رامبد جوان در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در قالب این مجموعه نمایشی از میهمانان مختلف استقبال می‌کنید؟ گفت: خیلی در این مجموعه میهمان زیادی نداریم، یعنی دو سه نفر بیشتر نیستند.
در بخش دیگری از این نشست رامبد جوان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود‌ «گوشه دل تهرون» یک نوع کپی‌برداری از برنامه‌های ماهواره‌ای است پاسخ داد: نه کپی‌برداری نبوده است.
این کارگردان همچنین درخصوص علت تولیدی ساختن برنامه‌ی تحویل سال، گفت: تغییر شکل دادن به برنامه‌سازی‌، خطا‌ در زنده بودن یک برنامه و تغییر ذائقه مخاطب از علت‌هایی بود که تصمیم گرفتیم این برنامه را به صورت تولیدی کار کنیم؛ البته در بخش‌های ابتدایی این برنامه ممکن است از سوی مخاطب واکنش منفی صورت بگیرد، اما برای مخاطب جذاب خواهد بود.
جوان گفت: یکسری دلایل سیاست‌گذاری سازمانی وجود دارد که اصولا در برنامه‌های زنده میزان خطا بسیار وجود دارد و آسیب‌زننده می‌تواند باشد که این مساله با شکل تولیدکنندگی رفع می‌شود. از طرفی فرصت تغییر بیشتر وجود دارد؛ البته دلمان می‌خواست یکی از اپیزودهایمان نزدیک تحویل سال زنده باشد و 20 دقیقه قرار بود شلوغ کاری زنده و جذاب داشته باشیم که متاسفانه قرار ما این شد که کلا می‌خواهیم یک برنامه تولیدی را کار کنیم و بخش زنده را از برنامه حذف کردیم.
او همچنین به قسمت‌های مختلف «گوشه‌ی دل تهرون» اشاره کرد که شامل 12 قسمت است و هر قسمت آن بین 20 تا 25 دقیقه است و در طول روز پخش خواهد شد.
جوان همچنین با اشاره به اینکه در بخش نمایشی «گوشه‌ی دل تهرون» 18 بازیگر وجود دارد و اکثر آنها تئاتری هستند، گفت: به خاطر فرمتی که در اجرای سکانس‌هایمان داشتیم، فکر کردیم قابلیت‌های تئاتری‌مان شاید خیلی بیشتر از بازیگران تلویزیون و سینما باشد؛ البته این دلیلی بر کم کاری بازیگران سینما و تلویزیون نیست. به این علت از این بازیگران استفاده کرده‌ایم که یک سکانس را هشت بار تمرین می‌کنیم و هشت بار از صفر تا 100 اجرا می‌کنیم و از زاویه‌های مختلف صحنه را تصویربرداری می‌کنیم. به همین جهت این بازیگران توانایی چند دقیقه طولانی را باید داشته باشند و به نظرمان رسید که بچه‌های تئاتری توانایی بیشتری دارند.
در ادامه سجاد افشاریان به عنوان فیلمنامه نویس «گوشه‌ی دل تهرون» با اشاره به اینکه دستشان در ساخت این برنامه باز بوده است‌، گفت: این مجموعه شبیه به مدل خودش است. هر اتفاق جدیدی که در آن بیفتد جدید است و قطعا می‌تواند ضریب میزان خطا‌، در آن زیاد داشته باشد. اما بخشی از آن اطمینانی است که به خودمان داشتیم و فکر می‌کنم تاثیرگذاری خودش را دارد.
در ادامه رامبد جوان درخصوص فیلمنامه که توسط سجاد افشاریان نگارش شده است گفت: سجاد افشاریان جزو معدود افرادی است که فیلمنامه‌اش لت و پار نشد.
رامبد جوان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه از سوی شبکه با خط قرمزهایی در این برنامه مواجه شده‌اند یا نه؟ پاسخ داد: این موضوع یک موضوع نوروزی است و جیزی در آن ندارد که مورد سانسور قرار بگیرد. ما یک خانواده شلوغی هستیم که در کنار هم یکدیگر را دوست دارند.
این خانواده به صورت تفکیکی نیست و از آن خانواده‌های است که همه همدیگر را دوست داریم. از آن مدل خانواده‌های شلوغی که خیلی خوشحالند.
سجادی در ادامه با اشاره به اینکه در «گوشه دل تهرون» مجموعه‌ای جمع شده‌اند و به یک روز مردم فکر کرده‌اند، توضیح داد: این مجموعه به یک روز مردم فکر می‌کند که با حال بهتری این روز را سپری کنند. اگر این فرهنگسازی صورت بگیرد که بخش‌های دیگر تلویزیون هم بیشتر راجع به آن ساخته و پرداخته شود‌، تلویزیون بهتر از این خواهد بود.
رامبد جوان نیز در بخش دیگر از این نشست به شیوه تصویربرداری و صدابرداری «گوشه‌ی دل تهرون» اشاره کرد که 22 سال است در این حوزه کار می‌کند اما برای اولین بار است که تصویر و صدا در برنامه‌اش گرفته می‌شود.
او در ادامه از فواد صفاریان پور به عنوان مشاور خود یاد کرد و گفت: در این برنامه کارهایی که مسئولیتش با من بوده است مسئولیتش با من بوده است. فواد صفاریان پور خیلی به من کمک کرده است و دلم می‌خواهد این عنوان را قائل شوم که او مشاور من است.
در بخش دیگری از این نشست آفرین عبیسی که در بخش نمایشی «گوشه‌ی دل تهرون» ایفای نقش می‌کند‌، با اشاره به اینکه اولین تجربه‌اش با رامبد جوان در «گوشه‌ی دل تهرون» بوده است، گفت: خوشحالم که با او کار می‌کنم. در این مجموعه مادر و مادربزرگ خانه همراه با پسر و دختر و نوه و نتیجه‌شان زندگی می‌کنند.
او در ادامه گفت: همکاری با رامبد جوان تجربه خیلی خوب بود.
بهرام شاه‌محمدلو نیز از دیگر بازیگران این مجموعه بود که به دلایل انتخاب بازیگران تئاتر در این برنامه پرداخت و گفت: یکی از دلایل اصلی انتخاب بازیگری از خانواده تئاتر، محدودیت زمان و فشردگی کار بوده است. به گونه‌ای که این نقش‌ها باید قابل باور ایفا بشوند طبیعتا بازیگران تئاتر این آمادگی را دارند که در لحظه تغییرات را پاسخ دهند.

حاشیه‌ها
نشست خبری «گوشه‌ی دل تهرون» با حضور رامبد جوان در فضای باز یک خان باغ واقع در پیچ‌شمیران گذشت.
این نشست با یک ساعت تاخیر آغاز شد.
پس از پایان نشست اصحاب رسانه از لوکیشن «گوشه دل تهرون» بازدید کردند.
رامبد جوان در بخشی از این نشست به بخش‌هایی از گوشه‌ی دل تهرون اشاره کرد و سپس گفت آخر قصه را لو می‌دهم، دهن‌لق‌تر از من وجود ندارد و موجب خنده حاضران شد.
در این نشست به بازیگران تئاتری از جمله سعید چنگیزیان،‌ فرزین صابونی‌، فریبا کامران‌، بهرام شاه محمدلو‌، حمید روحانی‌، خسرو پسیانی‌، میثم میرزایی‌، آفرین عبیسی و جمع دیگری از بازیگران تئاتری اشاره شد که در مجموعه نمایشی «گوشه دل تهرون» حضور دارند.نمازی به عنوان فیلمبردار این مجموعه و آرش برومند به صدابردار گوشه دل تهرون در این نشست حضور داشتند.

ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها