خبر انتخاب حامد بهداد برای بازی در نقش یکی از نامدارترین فرماندهان دوران دفاع مقدس ابهاماتی را در این خصوص پدید اورده است. کیمیا، اولین سریال 100 قسمتی ایرانی است که جواد افشار کارگردانی و محمدرضا شفیعی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارند. «کیمیا» که در سه مقطع زمانی قبل از انقلاب، دوره‌ جنگ و زمان حال روایت می‌شود، بیش از 300 بازیگر دارد.
کد خبر: ۶۵۲۴۶۰
انتقاد از بازی حامد بهداد در نقش یک سردار شهید

سایت صراط نیوز نوشت: خبر انتخاب حامد بهداد برای بازی در نقش یکی از نامدارترین فرماندهان دوران دفاع مقدس ابهاماتی را در این خصوص پدید اورده است.

روز گذشته محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده سریال «کیمیا» از آغاز بازی حامد بهداد در نقش شهید جهان‌آرا پیش از سال نو خبر داد.

کیمیا، اولین سریال 100 قسمتی ایرانی است که جواد افشار کارگردانی و محمدرضا شفیعی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارند. «کیمیا» که در سه مقطع زمانی قبل از انقلاب، دوره‌ جنگ و زمان حال روایت می‌شود، بیش از 300 بازیگر دارد.

این سریال قرار است روایت‌گر زندگی دختری به نام کیمیا با بازی مهراوه شریفی نیا باشد که داستان آن از سال 56 آغاز می‌شود و به مقطع سقوط خرمشهر می‌رسد و سپس در زمان حال دنبال می شود.

/Media/Image/1392/11/14/635270388412945109.jpg
بی هیچ توضیحی قابل تشخیص است که کیمیا از آن دست سریال هایی است که رسانه ملی روی آن هزینه فراوان و حساب ویژه ای باز کرده است اما به نظر می رسد برخی تصمیمات غلط می تواند کلیت پروژه را زیر سوال ببرد.

انتخاب حامد بهداد برای بازی در نقش سردار شهید سرلشکر محمد جهان‌آرا یکی از فرماندهان بی بدیل دوران دفاع مقدس اگرچه شاید در نگاه اول بی عیب به نظر برسد اما پتانسیل تبعات منفی در آن به شدت موج می زند.

البته این موضوع ارتباطی با نوع بازیگری و میزان توانایی های این بازیگر ندارد بلکه به ذهنیت مخاطبان نسبت به او بازمی گردد.

واقعیت این است که حامد بهداد در نظر اکثر مخاطبان سینما و سریال های تلویزیونی، بازیگری در نقش کارکترهای منفی با ویژگی های بارزی چون پرخاشگری به شمار می رود و این ذهنیت مقدمه خوبی برای بازی او در نقش شهید جهان آرا نیست.

به عنوان نمونه حامد بهداد در فیلم سینمایی سعات آباد در نقش مردی پنهان کار که رابطه خود با یک دختر دیگر و زندگی مخفیانه اش با او را از همسرش پنهان نگاه داشته و به او خیانت کرده است ظاهر می شود. او در موقعیتی دیگر، در فیلم چه خوبه که برگشتی نقش شخصی تازه از خارج برگشته را ایفا می کند که با یک نگاه، همان بی قیدی در روابط اجتماعی با زنان را از غرب به ارث برده است.

/Media/Image/1392/11/14/635270387981215109.jpg

حال با این پیش زمینه ها چگونه می توان ذهن مخاطب را درباره نقشی که بهداد قرار است ایفا کند به سمت یک شهید بزرگ برد؟ بهداد البته پیش از این در نقش های مثبت نیز بازی کرده و حتی در فیلم "کیمیا و خاک" در نقش یک روحانی نیز ظاهر شده اما اولا در همان نقش ها نیز اشکالات مذکور به چشم خورده و در ثانی بازی در نقش شخصیت های مشهور و شناخته شده تاریخی که با غرور ملی کشور ارتباط مستقیمی دارند با ایفا نقش یک شخصیت تیپ عادی متفاوت است.

حال جالب است که بهداد بعد از فیلم کیمیا و خاک دوباره در سریالی که نام کیمیا را یدک می کشد نقش مثبتی را ایفا خواهد کرد اما این بار قضیه کاملا فرق می کند چراکه پیش زمینه ذهنی مخاطب در مورد او و نقش شخصیتی که قرار است ایفا کند کاملا متفاوت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
نادره
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
۰
۰
خوب حالا چون توی دوتا فیلم نقش منفی داره دلیل نمیشه كه توی هیچ فیلم دیگه ای به عنوان نقش یك ادم مثبت بازی نكنه این چه منطق مسخره ایه اتفاقا حامد بهداد بازیگری هست كه می تونه از پس سخت ترین نقش ها بر بیاد
احمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
۰
۰
حدّاقل بگید به قیافه اش نمیخوره...
در واقع هیچ شباهتی به شهید جهان آرا نداره.
رامین
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
۰
۰
واقعا تاسف آور كه فكر كنیم چون قبلا نقش منفی داشته نباید این نقش رو بازی كنه لطفا خیلی راحت بگویید با بهداد مشكل دارید نه اینكه مخاطبین را ...

نیازمندی ها