گوهر خیراندیش گفت: «سفر سبز» یکی از سریال‌هایی بود که خاطره تلخ و خوشحالی‌ام در آنجا اتفاق افتاد.
کد خبر: ۶۵۲۴۵۴
خاطره‌ تلخ و شیرین گوهر خیراندیش از یک سریال

وی افزود: خاطره تلخ اینکه بر سر آن سریال همسرم را از دست دادم. خاطره شیرین هم این بود که باوجود این اتفاق، ادامه‌ی بازی در «سفر سبز» را دنبال کردم و کارم را ادامه دادم.

تلویزیون خانه اصلی ماست/روی آن تعصب داریم!

این بازیگر تلویزیون که این روزها در سریال نوروزی «ما فرشته نیستیم» مجید اوجی و فلورا سام ایفای نقش می‌کند گفت: به هر حال تلویزیون جایی است که همه ما در آن زندگی می‌کنیم. تلویزیون خانه اصلی ماست و یک جوری همه با هم در هر کانال آن بازی و برنامه‌سازی می‌کنیم. بنابراین بر روی آن تعصب داریم و دلمان می‌خواهد همه شبکه‌های آن از یک استاندارد نسبی برخوردار باشد.


«میوه ممنوعه» یک سریال آبرومندانه برای تلویزیون

گوهر خیراندیش در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود یادی از سریال به‌یادماندنی «میوه ممنوعه» حسن فتحی کرد و گفت: بیشتر اوقات که سفر خارج از ایران می‌روم، خیلی از کسانی را می‌بینم که سریال‌هایی از جنس «میوه ممنوعه» را مثل کتاب در خانه‌شان دارند. پیش از اینکه این سریال ساخته شود، فیلمنامه آن توسط علیرضا نادری و علیرضا کاظمی‌پور نوشته شده بود. یادم می‌آید جلساتی که با یکدیگر داشتیم و فکرهایی که بر روی نقش‌هایمان داشتیم را بسط و گسترش می‌دادیم و تمرین می‌کردیم و با وجود وقت کم توانستیم یک سریال آبرومندانه به جای بگذاریم.

/Media/Image/1392/08/11/635190147928079284.jpg
اگر می‌دانستم در تئاتر تامین می‌شوم ...

او در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تئاتر را ترجیح می‌دهد یا سینما و تلویزیون، گفت: هر کاری که دوست داشته باشم، چه در تئاتر، چه در سینما و چه در تلویزیون انجام می‌دهم. اگر به من باشد بتوانم در تئاتر که خانه اصلی‌ام است، تأمین باشم، دوست دارم کاری را که تحصیلاتم در آن رشته بوده است، ادامه دهم.

او در عین حال گفت: شخصا با اجرای تئاتر حالم بهتر می‌شود و زنگار از من زدوده می‌شود و با هُرم نفس تماشاچی احیاء می‌شود. اگر می‌دانستم روزی مثل برخی کشورها استخدام رسمی تئاتر هستم و می‌دانستم که از طریق تئاتر می‌توانم درآمدهای لازم را برای تأمین زندگی خودم و بچه‌هایم داشته باشم، واقعا سعی می‌کردم در تئاتر باشم اما به منزله این نیست که من سینما و تلویزیون را دوست ندارم. به هر حال برای گذران زندگی‌ام مجبور می‌شوم سریال و فیلمی را قبول کنم که از میان خیل زیاد فیلمنامه‌هایی که پیشنهاد شده است، انتخاب می‌کنم.

فیلمنامه «ما فرشته نیستیم» برایم جذاب بود

این بازیگر که این بار به واسطه‌ی بازی در سریال نوروزی شبکه‌ی تهران به تلویزیون بازگشته است، از حضورش در سریال نوروزی «ما فرشته نیستیم» گفت و توضیح داد: در ایران نبودم که مجید اوجی (تهیه‌کننده این کار) با من تماس گرفت و پیشنهاد این کار را به من داد. از آنجایی که پیش از این با ایشان و فلورا سام سال‌های سال کار کرده‌ایم از «همسایه‌ها» گرفته تا «توطئه فامیلی»، «سفر سبز» و فیلم‌های 90 دقیقه‌ای، این پیشنهاد را پذیرفتم؛ به دلیل اینکه پیش از این گروه خوبی در کنار هم بودیم؛ البته مجید اوجی همیشه تعهد مالی‌اش را به جا و درست انجام می‌دهد و گروه خوبی را دور خودش جمع می‌کند.

زنی که شغلش باز کردن گاوصندوق است

او درباره نقش خود در این سریال نیز توضیح کوتاهی داد و گفت: نقش زنی را بازی می‌کنم که شغل فامیلی‌اش باز کردن گاوصندوق است. متوجه شدم داستان این سریال داستان چهار دزدی است که در زندان هستند اما به دلیل توانمندی‌هایشان از زندان بیرون می‌آیند. فیلمنامه این سریال برایم جذاب بود.

/Media/Image/1392/10/08/635238758670769545.jpg

جز مادر، مادربزرگ، عمه و خاله نقش دیگری را ایفا نمی‌کنم

او در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود از نقش‌های متفاوتی که تاکنون ایفا کرده و بیشتر آن‌ها با عنوان مادر بوده است، نیز گفت و توضیح داد: به سنی رسیده‌ام که جز مادر، مادربزرگ، عمه و خاله نقش دیگری را ایفا نمی‌کنم. اگرقصه‌ها مادری داشته باشد به من پیشنهاد می‌کنند و اگر پیرزنی داشته باشد نقش را به من پیشنهاد می‌دهند. به دلیل اینکه گریمورها خیلی زیر بار گریم‌های پیرزنی نمی‌روند. حتی اگر ببینند یک نقش بالهجه می‌خواهند، باز به سراغ من می‌آیند.

خیراندیش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه سریالی برایش پیش از این خاطره‌انگیز و جذاب بوده است؟ گفت: بیشتر کارهایم را انتخاب کرده‌ام و با خنده گفت بگذارید همه با هم دوست باشیم. اما «سفر سبز» یکی از سریال‌هایی بود که خاطره تلخ و خوشحالی‌ام در آنجا اتفاق افتاد. خاطره تلخ اینکه بر سر آن سریال همسرم را از دست دادم و خاطره شیرین اینکه باوجود این اتفاق، ادامه‌ی بازی در «سفر سبز» را دنبال کردم و کارم را ادامه دادم.

به سنی رسیده‌ام که جز مادر، مادربزرگ، عمه و خاله نقش دیگری را ایفا نمی‌کنم. اگرقصه‌ها مادری داشته باشد به من پیشنهاد می‌کنند و اگر پیرزنی داشته باشد نقش را به من پیشنهاد می‌دهند.



حضور در لوکیشنی که دردهای گذشته برایم تازه شد

این بازیگر همچنین از کارهای سینمایی‌اش که در سال 92 داشته است گفت و توضیح داد: «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» کاری از علیرضا افخمی بود که پیش از این داشتم. با توجه به آسیب شدیدی که از ناحیه سر دیدم مورد جراحی قرار گرفتم. کتفم هم شکسته بود اما تمام آن دردها را با آرام‌بخش‌های قوی گذراندم. اکنون نیز باورم نمی‌شود که باز هم در همان لوکیشنی که آسیب دیدم ایفاگر یک نقش در سریال نوروزی شبکه تهران هستم. تجربه جالبی برایم بود. وقتی وارد شدم خاطرات و دردهای گذشته برایم تازه شد.

بازی در فیلم علیرضا افخمی برایم دوست‌داشتنی بود

او در عین حال خاطرنشان کرد که بازی در فیلم علیرضا افخمی برایش دوست‌داشتنی و لذت‌بخش بوده است و توضیح داد: آن زمان با وجود این حادثه با دست شکسته و آسیب‌دیده بر سر صحنه حاضر شدم و اتفاقا نتیجه‌اش این شد که بهترین فیلمنامه و کارگردانی را این فیلم در جشنواره امسال فجر گرفت. «نقش نگار» نیز عنوان فیلم دیگری به کارگردانی علی عطشانی است که با آتیلا پسیانی و بهرام رادان آن را کار کردیم که متأسفانه به جشنواره نرسید.


خبرگزاری ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
۰
۰
گوهر خیراندیش بازیگر توانمندی وجزو بهترینهاست ولی حیف از تواناییاش دربازیگری استفاده نمیشه

نیازمندی ها