سریال‌های نمایشی یکی از‌‌ پرمخاطب‌ترین برنامه‌های این رسانه و در واقع پاشنه آشیل تلویزیون محسوب می‌شود یا به عبارت واضح‌تر پخش سریال‌های خوب می‌تواند مخاطبان بسیاری را به سمت تلویزیون بکشاند و نبود سریال‌های متنوع، زمینه دوری مردم از تلویزیون را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۶۴۹۷۰۶
آنتن تلویزیون به بودجه نیاز دارد

این روزها اما تلویزیون به دلایل مختلف که مهم‌ترین آنها نبود اعتبار و بودجه کافی است، بیش از همیشه سریال‌های تکراری به نمایش می‌گذارد، این در‌حالی است که طرح‌های زیادی با موضوعات گوناگون در شبکه‌های مختلف تصویب شده و فیلمنامه‌های برخی از آنها هم در مرحله نوشتن است.

تهیه‌کنندگان و کارگردانان این آثار منتظر هستند تا با فراهم‌شدن شرایط مالی و اختصاص اعتبار تولید آنها را شروع کنند.

رئیس سازمان صدا و سیما و معاون رسانه ملی در امور تلویزیون بارها درباره کمبود و کسری بودجه تلویزیون هشدار داده‌اند و نظر مسئولان و مدیران عالی‌رتبه مملکت را به‌این نکته جلب کرده‌اند که رادیو و تلویزیون تاکنون با همت برنامه‌سازانش و نیروهای فنی‌اش توانسته روی پا بایستد و با غولی به نام ماهواره مبارزه کند اما اکنون بیشتر شبکه‌های تلویزیون که تعداد آنها زیاد هم شده برای پر کردن آنتن خود مجبور هستند که سریال‌ها را به صورت تکراری پخش کنند.

مدیران تلویزیون می‌دانند که تکرار و بازپخش سریال‌ها از شبکه‌های مختلف مردم را دلزده و خسته می‌کند، اما واقعیت این است که در شرایط فعلی چاره‌ای نیست.

زمانی که صدا و سیما راه‌اندازی شبکه‌های مختلف را آغاز کرد، قرار نبود که بودجه این سازمان کم شود یا به حد ناچیزی برسد، برای همه این شبکه‌ها تعریف مشخصی طراحی شد و مشخص بود که این شبکه‌ها به چه نوع برنامه‌هایی و چه جنس آدم‌هایی نیاز دارد.

اما اکنون دست صدا و سیما بسته است. بودجه اندک است و عید نوروز هم در پیش است. تلویزیون تصمیم دارد برای تعطیلات طولانی‌مدت عید برنامه‌های دیدنی را روانه آنتن کند؛ برنامه‌ هایی که به بودجه زیادی نیاز دارد. اکنون نوروز در اولویت است، اما بودجه هم محدود است و تلویزیون باید روزهای باقیمانده تا عید را با سریال‌های تکراری پر کند.

اگر دولتمردان برای مردم و فرهنگ ایرانی – اسلامی دل می‌سوزانند باید این اتفاق را هشداری جدی قلمداد کنند و برای درگیر نشدن مردم با برنامه‌های ماهواره آن‌قدر بودجه به تلویزیون اختصاص بدهند که این رسانه فراگیر طر‌ح‌ها و فیلمنامه‌های آماده خود را به مرحله تولید برساند و آنتن گرسنه را با آثار جدید تغذیه کند.

آذر مهاجر - گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها