کد خبر: ۶۴۹۶۹۱
ضرغامی از خاطرات فوتبالی اش به کی‌روش گفت

رییس سازمان صدا و سیما با تاکید بر این که رسانه‌ی ملی باید همچون گذشته یار دوازدهم تیم ملی فوتبال ایران باشد گفت: در کنار کارلوس کی‌روش خاطراتی را درباره‌ی تیم ملی پرتغال مرور می‌کردیم که برایش جالب بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عزت‌الله ضرغامی در حاشیه‌ی اختتامیه جام فوتسال رسانه‌ها پس از ملاقات دوستانه‌ای که با کارلوس کی‌روش داشت در جمع خبرنگاران گفت: با کی‌روش درباره‌ی خاطراتم مربوط به فوتبال پرتغال صحبت می‌کردیم آن زمانی که پرتغال با کره‌ی شمالی بازی داشت و کره‌ای‌ها با 3 گل از این تیم پیش افتاده بودند اما در نهایت این پرتغال بود که با نتیجه‌ی چهار بر سه پیروز شد. آن زمان همه به توانایی‌های بازیکن اسطوره‌ای چون اوزه‌بیو پی بردند. من از همان جا در تیم‌های خارجی طرفدار تیم پرتغال شدم و برای کی‌روش هم جالب بود که چطور خاطرات آن زمان را به خاطر دارم.

*** سوال غیرفوتبالی و واکنش ضرغامی

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید که آیا کاری مانده است که به دقیقه‌ی 90 گذاشته باشید؟ اظهار کرد: این سوال چه ربطی به مسائل ورزشی دارد آیا به این خاطر است که فوتبال 90 دقیقه است؟! می‌توانم بگویم ما کارهایمان را طبق برنامه انجام می‌دهیم و مسائل را به دقیقه 90 نمی‌گذاریم.

*** عقده‌ی نرفتن به جام‌جهانی برای ضرغامی

رییس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه رسانه‌ی ملی همچون گذشته یار دوازدهم تیم ملی فوتبال ایران خواهد بود، اظهار کرد: آن زمانی که بنده به صدا و سیما آمدم، همین دیدگاه را داشتم که رسانه‌ی ملی باید مثل یار دوازدهم از تیم ملی پشتیبانی کند و به خاطر دارم نشست هماهنگی را هم با حضور سایر رسانه‌ها برگزار کردیم تا با جدیت از تیم ملی حمایت شود. در دور قبل از آن تیم ملی به خاطر یکسری حاشیه‌ها نتوانسته بود به جام جهانی راه یابد و این برای من عقده شده بود چرا با وجود این که یکی از بهترین تیم‌های ملی تاریخ فوتبال ایران را در اختیار داشتیم چرا نتوانستیم به جام جهانی برویم. درهمان دورانی که آمده بودم این جلسات برگزار شد و ما سعی کردیم از ابتدای مسابقات انتخابی جام جهانی مثل یار دوازدهم از تیم ملی حمایت کنیم و نتیجه‌اش هم این شد که تیم ملی فکر می‌کنم یک بازی مانده بود به آخرین مسابقه‌ی انتخابی، صعودش را به جام جهانی مسجل کرد؛ بنابراین پشتیبانی تحقیقاتی و رسانه‌ای از تیم‌های ورزشی بسیار اهمیت دارد.

*** صداوسیما برای خرید پخش مسابقات مهم هزینه هم می‌کند

ضرغامی با بیان اینکه صدا و سیما برای خرید امتیاز پخش رقابت‌های ورزشی مهم هزینه هم می‌کند، گفت: ما هزینه‌هایی را خرید امتیاز پخش مسابقات مهمی از جمله بازی‌های فوتبال و فوتسال پرداخت کرده‌ایم اخیرا هم مسابقات فوتبال ساحلی را پخش کردیم. چون می‌دانیم وقتی یک بازیکن می‌داند مسابقه‌اش به طور زنده از تلویزیون پخش شده و خانواده او به همراه میلیون‌ها ایرانی شاهد عملکردش هستند روحیه‌اش صد چندان می‌شود. این را من نمی‌گویم بلکه مربیان و مسئولان ورزشی می‌گویند. محمود مشحون، رییس فدراسیون بسکتبال یکی از آنها بود.

*** بردن دوربین نزد خانواده‌های ورزشکاران

رییس سازمان صداوسیما با بیان اینکه بردن دوربین نزد خانواده‌ها و هم محله‌ای‌های ورزشکاران هنگام رقابت‌های المپیک کار ویژه‌ای بود که انجام شد، گفت: مشاهده کردید که از رقابت‌های المپیک غرب ما دوربین را نزد خانواده‌های ورزشکاران بردیم و علاوه بر پخش رویدادهای ورزشی و مثلا تصاویر روی تشک کشتی، واکنش دوستان و خانواده‌ی آن ورزشکار را هم منعکس می‌کردیم آن لحظه‌ای که مادر ورزشکار با احساسات زیادی نظاره‌گر کار فرزندش بود. فکر می‌کنم ایجاد این شرایط که ورزشکاران هم از آن اطلاع داشتند بیشترین روحیه را به آنهامی‌داد حالا شایستگی ورزشکاران برای کسب موفقیت‌ها بحث دیگری است اما در عین حال رسانه‌ی ملی می‌تواند چنین نقش روحیه بخشی را ایفا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها