رادیو صبا در بسته‌های کوتاه، قسمت‌های طنز و پرطرفدار برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی را پخش می‌کند.
کد خبر: ۶۴۵۵۵۶
تجربه شادی و لبخند با «رادیو صبا»

رادیو صبا که پیش از این به‌عنوان رادیو لبخند شناخته شده بود، از دوازدهم بهمن با پخش برنامه طنز و سرگرمی روی موج 105.5 مگا هرتز فعالیتش را آغاز کرده و قرار است از اردیبهشت ماه ساعت برنامه‌های این شبکه رادیویی افزایش یابد.

محمدصادق رحمانیان، مدیر رادیو صبا درباره رویکرد برنامه‌های این شبکه رادیویی به جام‌جم گفت: برنامه‌های آزمایشی رادیو صبا با رویکرد شادمانی و سرگرمی به مدت سه روز از نهم تا یازدهم بهمن به صورت تبلیغی پخش شد و از دوازدهم بهمن به پخش برنامه‌های طنز و سرگرمی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: با توجه به حمایت‌های آقای صوفی، معاون صدای سازمان صدا و سیما و بر اساس برنامه‌ریزی، مرحله دوم برنامه‌های رادیو صبا از اردیبهشت سال 93 آغاز می‌شود. اکنون برنامه‌های رادیو صبا به مدت چهار ساعت از 17 تا 21 روی موج 105.5 پخش می‌شود و از اردیبهشت ماه ساعت برنامه‌های این شبکه افزایش می‌یابد و از ساعت 17 تا 12 بامداد برنامه پخش خواهد کرد.

مدیر رادیو صبا درباره برنامه‌های این شبکه رادیویی افزود: ما در این شبکه برنامه‌های طنز و سرگرمی را که تا به امروز از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی پخش شده، تدوین مجدد کرده و بخش‌های جذاب را برای شنوندگان پخش می‌کنیم.

در واقع با تدوین مجدد رنگ و لعاب تازه‌ای به برنامه‌ها می‌دهیم تا مخاطبان با شنیدن این برنامه‌ها لذت ببرند.

رحمانیان با اشاره به ریتم برنامه‌های این شبکه گفت: از آنجا که ماموریت رادیو صبا ایجاد روحیه نشاط‌آفرینی و امید در مردم است، به همین دلیل برنامه‌های این شبکه ریتم و ضرباهنگ تند و مفرحی دارد تا مورد توجه اقشار مختلف قرار بگیرد. در واقع با انتخاب ضرباهنگ مناسب سعی کرده‌ایم رادیو صبا متعلق به همه نوع مخاطب باشد و اختصاص به قشر خاصی نداشته باشد.

وی عنوان کرد: رادیو صبا در قالب بسته‌های کوچک شنیداری طنز و سرگرمی، اوج نشاط و خنده را به شنوندگان هدیه می‌دهد. رادیو صبا فقط برنامه‌های طنز و سرگرمی پخش نمی‌کند، بلکه در ایام سوگواری، برنامه‌های مذهبی هم پخش می‌کند.

مدیر رادیو صبا اشاره کرد: البته برنامه‌های مذهبی در ایام عزاداری در رادیو صبا با دیگر شبکه‌های رادیویی تفاوت دارد و ما در قالب بسته‌های کوچک چند دقیقه‌ای سخنانی را در وصف همان روز و مناسبت پخش می‌کنیم. بنابراین ماموریت رادیو صبا فقط پخش برنامه‌های طنز نیست و به مناسبت‌های مختلف هم توجه دارد.

رادیویی برای همه مناسبت‌ها

مدیر رادیو صبا درباره تغییر نام این شبکه از رادیو لبخند به رادیو صبا گفت: با توجه به این‌که ما در روزهای سوگواری قصد داشتیم برنامه‌های مذهبی پخش کنیم، به همین دلیل احساس کردیم نام رادیو صبا مناسب‌تر از رادیو لبخند است که شامل برنامه‌های طنز و سرگرمی است. اگر قرار بود نام این شبکه رادیو لبخند باشد، دیگر این نام با برنامه‌های مذهبی همخوانی نداشت. شعار رادیو صبا «صدای بهجت آفرین» است.

رحمانیان درباره این‌که چگونه از طریق برنامه‌های رادیو صبا روحیه نشاط‌آفرینی و آرامش بخشی را در مخاطبان تقویت می‌کنید؟ توضیح داد: ریتم برنامه‌های این شبکه رادیویی کوتاه است تا برای شنوندگان کاربردی‌تر باشد. کافی است مخاطب یک ساعت شنونده برنامه‌های رادیو صبا باشد، آن وقت است که متوجه می‌شود ظرف یک ساعت چند برنامه طنز و سرگرم کننده را گوش داده و از شنیدن آنها لذت برده است. ما از همه ظرفیت‌ها بهره می‌بریم تا رادیو صبا اوج شادی را به شنونده منتقل کند.

وی در پاسخ به این سوال که معیارتان برای گزینش برنامه‌ها در این شبکه چیست؟ گفت: ما تمام برنامه‌هایی را که با محوریت مشاعره، طنز و مسابقه از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی پخش شده رصد خواهیم کرد تا شنیدنی ترین و مفرح ترین بخش هایش را انتخاب و پخش کنیم. به‌عنوان مثال ممکن است رادیو ایران یک مسابقه نیم ساعته پخش کرده باشد. ما نیم ساعت مسابقه را بازپخش نخواهیم کرد، بلکه کارشناسان ما برنامه را گوش خواهند داد و بخش‌های جذاب چند دقیقه‌ای از این مسابقه را برای پخش انتخاب می‌کنند. همین مساله باعث می‌شود تا برنامه طراوت تازه‌ای برای شنوندگان داشته باشند.

مدیر رادیو صبا عنوان کرد: بنابراین ما خیلی دقیق به برنامه‌های همه رادیوها گوش می‌دهیم تا بسته‌های شنیداری خوش ریتم و شاد را برای شنوندگان تدارک ببینیم. ضمن این‌که آقای صوفی معاون صدا علاوه بر حمایت، برنامه‌های خوب طنز و سرگرمی را برای تدوین مجدد و پخش از این شبکه معرفی می‌کند.

رحمانیان درباره این‌که از چه برنامه‌های تلویزیونی برای پخش از رادیو صبا استفاده می‌کنید؟ یادآور شد: ما سریال‌های طنز تلویزیون را رصد می‌کنیم و بخش‌هایی را که خنده‌دار است، پخش می‌کنیم. علاوه بر آن از تیتراژ سریال‌های طنز هم برای پخش استفاده می‌کنیم.

رحمانیان درباره تعامل با شنوندگان ‌تصریح کرد: اکنون مخاطبان از طریق پیامک یا صفحه‌ای که در سایت باشگاه مخاطبان داریم با ما در ارتباط هستند، اما در مرحله دوم رادیو صبا که از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، تعامل بیشتری با شنوندگان خواهیم داشت و بخش‌هایی از برنامه به صورت زنده خواهد بود و شنوندگان می‌توانند به صورت زنده با ما در تماس باشند.

فاطمه عودباشی / گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها