همزمان با حضور وزیر دادگستری در پشت صحنه مجموعه تلویزیونی «معمای شاه»، سایت اینترنتی این سریال رونمایی شد.
کد خبر: ۶۴۳۷۸۴
سایت سریال «معمای شاه» افتتاح شد

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری کشورمان، عصر امروز (پنجشنبه 17 بهمن) با حضور در کاخ گلستان از مراحل ساخت مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» بازدید کرد.

در این دیدار که مهدی فرجی مدیر شبکه اول سیما نیز حضور داشت، سایت مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» حاوی مطالب و عکس‌های این سریال به آدرس www.moamaeshah.ir رونمایی شد.

در این مراسم که حدود ۳ ساعت به طول انجامید، ورزی در سخنانی گفت: صحنه‌های این سریال همه واقعی هستند و بازسازی شده‌اند. ضمن اینکه قرار است در سریال معمای شاه به وقایع مهم تاریخی همچون 17 شهریور، کودتای 28 مرداد، کشتار کفن‌پوشان ورامین، منزل حضرت امام خمینی (ره) در قم، کمیته‌ ضد خرابکاری و ... پرداخته شود. همچنین به بخش‌هایی از زندگی آیت‌الله کاشانی، شهید نواب صفوی، شهید مطهری، آیت‌الله طالقانی و شهید بهشتی نیز پرداخته شده است.در این سریال به بخش‌هایی از زندگی رهبری و حتی آقای هاشمی رفسنجانی نیز می‌پردازیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش‌های مربوط به کاخ رو به اتمام است و به زودی تصویربرداری شهر را آغاز می‌کنیم که همه دکورها در شهرک سینمایی ساخته شده است. البته تصویربرداری می‌توانست کم تر از این مدت هم طول بکشد اما به دلایلی نظیر مشکلات مالی از کارمان عقب ماندیم.

در خلال صحبت‌های ورزی از تصویر تست گریم شهید مطهری در اواخر دهه ۵۰ نیز رونمایی شد که این نقش را رسول توکلی بازیگر قدیمی اصفهانی بازی می‌کند.

وی تصریح کرد: در معمای شاه امام خمینی (ره) قهرمان داستان است و شاه ضد قهرمان است که البته چون ما زندگی شاه را روایت می‌کنیم، بیشتر به زندگی او می‌پردازیم. حضور امام در این سریال نیز حدود ۸۵ سکانس است.

ورزی درباره بازیگر نقش امام (ره) نیز عنوان داشت: آقای شکر خدا گودرزی این نقش را ایفا می‌کند که من سر تئاتر ساقی بازی‌اش را دیدم و ایشان را انتخاب کردم. آقای گودرزی همه حالات امام و حتی فرم بدنی ایشان را دارند و ما تصاویر گریم را به خانم طباطبایی عروس امام نشان دادیم که ابتدا باورشان نمی‌شد و از این همه شباهت تعجب کرده بودند. البته بخش‌هایی از گریم قطعه‌گذاری است.

وی ادامه داد: جای امام نیز یک دوبلور برجسته در سه مقطع سنی سال‌های ۴۲، سال‌های ۵۷ و اواخر عمر ایشان سخن می‌گوید که حاج حسن آقا هر سه مقطع را شنیده‌اند و مورد تائید قرار گرفته است.

به گزارش فارس، در بخش دیگر این مراسم شکرخدا گودرزی در سخنانی عنوان داشت: من حدود 25 سال است که در دانشگاه‌ها، بازیگری و کارگردانی تدریس می‌کنم و در سریال‌هایی هم ایفای نقش کرده‌ام مثل «شب دهم» که نقش اصغر پلنگ ‌دره را در آن ایفا کردم ولی آنچه در این سریال مرا جلو بود فقط عشق و محبت گروه بود.

وی در پایان گفت: لازم می‌دانم از خداوند متعال که ایفای نقش بزرگ‌ترین نقش تاریخ را نصیب من کردند تشکر کنم؛ البته باید به مردم بگویم که این لطف شامل حال من شده است، من هر کاری کنم حضرت امام (ره) نخواهم شد و نهایتا یک بازیگرم.

همچنین حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری نیز در این مراسم عنوان داشت: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند انقلاب ما یک معجزه بوده و از جنس نهضت پیامبر گرامی اسلام بوده است.

وزیر دادگستری کشورمان با اشاره به این مطلب که ملت ایران ملتی بزرگ بودند که انقلاب را آفریدند گفت: شما نیز که با هنرتان بازگو کننده آن اتفاقات و نقل کننده تاریخ هستید کاری بس بزرگ انجام می‌دهید.

وی افزود: به درستی هنرمندان و فیلم‌سازان انقلاب اسلامی بازگو کننده تاریخ هستند که سبب شفافیت آرمان‌ها وقایع و تاریخ انقلاب می‌شوید.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به این مطلب که تبلیغ از قداست بالایی برخوردار است گفت: اهمیت تبلیغات زمانی معلوم می‌شود که خداوند پیامبر خود را مبلغ می‌نامد.

وی افزود: هنرمندان و سینماگران به درستی بهترین ابزار برای تبلیغ هستند.

سریال الف ویژه «معمای شاه» به کارگردکانی محمدرضا ورزی در 45 قسمت پنجاه دقیقه‌ای زندگی محمدرضا پهلوی را از زمان بازگشت از سوییس در سال 1315 تا زمان مرگ به تصویر می‌کشد.

فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها