جمعه‌ها روز تعطیل ما ایرانی‌ها و روز تفریح و استراحت است، اما اگر برنامه‌ای برای مهمانی و دید و بازدید نداشته ‌باشیم، سفری در کار نباشد، برنامه ویژه‌ای نداشته باشیم و رادیو و تلویزیون هم برنامه مفرحی نداشته باشد، جمعه می‌تواند کسالت‌بارترین روز هفته باشد.
کد خبر: ۶۴۰۹۲۸
تلویزیون می‌تواند جمعه‌ها را شاد کند

زمانی نه‌چندان دور، روزهای جمعه بود و فیلم‌های سینمایی عصر جمعه که سرگرمی جدی خیلی‌ها محسوب می‌شد و هنوز‌هم با وجود تعداد زیاد شبکه‌های تلویزیونی، فیلم و سریال‌هایی که از شبکه‌های تخصصی نمایش و تماشا به نمایش درمی‌آید، برنامه‌های شاد و مفرح و تله‌فیلم‌های خوب در شبکه‌های سراسری می‌تواند حال و هوای دیگری به جمعه‌ها بدهد.

روزهای جمعه در رادیو پرنشاط و شاد آغاز می‌شود، برنامه جمعه ایرانی حتی می‌تواند بازار تلویزیون را کساد کند. البته در تلویزیون هم نزدیک ظهر برنامه‌های شاد و پرنشاط کودک آغاز می‌شود و مخاطبان بزرگسال را همراه کودکان شاد و سرگرم می‌کند؛ عموهای فیتیله‌ای، عمو قناد و خاله‌ها به خانه‌های ما می‌آیند و با دنیای شاد و رنگین برنامه‌هایشان، بزرگ‌ترها را هم در کنار بچه‌ها سرگرم و شاد می‌کنند.

البته این شادی چندان طولی نمی‌کشد و خیلی زود نوبت به پخش برنامه‌های جدی می‌رسد؛ برنامه‌هایی که به مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و علمی اختصاص دارند، مشکلات را طرح می‌کنند یاگزارش‌هایی از رویدادهای تازه در حوزه‌های مختلف محسوب می‌شوند. پخش این برنامه‌ها همچنان تا شب یا غروب ادامه دارد و فقط گاهی یک مسابقه هیجان‌انگیز فوتبال کمی مخاطبان را سرذوق می‌آورد تا شب که سریال «ستایش» اعضای خانواده را دور تلویزیون جمع می‌کند. بد نیست عصر جمعه در تلویزیون رنگ و بوی شادتری به خود بگیرد، مثلا برخی سریال‌های طنز و دیدنی در این ساعت به نمایش درآید، یا برنامه‌های آیتمی طنز و سرگرم‌کننده یا حتی نماآهنگ‌هایی دیدنی و شاد از موسیقی مناطق و پاپ.

روزهای جمعه فرصت خوبی برای برگزاری مسابقه‌های شاد و دیدنی در تلویزیون است یا حتی نمایش خلاصه و چکیده‌ای از سریال‌هایی که در طول هفته به نمایش درمی‌آید.

حتما راهکارهای زیادی وجود دارد که بعدازظهرهای جمعه رنگ و بوی عید به خود بگیرد و نشاط و امید بیشتری به مخاطبان تزریق شود. شاد کردن بعدازظهر جمعه فقط از پس تلویزیون برمی‌آید.

آذر مهاجر / گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها