لیست برنامه های گفت و گو محور ترکیبی با موضوع ورزشی که به مرحله داوری جشنواره جام جم راه یافته اند اعلام شد.
کد خبر: ۶۲۸۹۶۴
رقابت «ورزش و مردم»با «نود»

به گزارش ستاد خبری سومین جشنواره تلویزیونی جام‌جم، هشت عنوان برنامه از شبکه‌های مختلف تلویزیون در این بخش از جشنواره با هم به رقابت می‌پردازند. شبکه‌های یک و ورزش هر کدام با دو برنامه و شبکه‌های سه، جام‌جم، تهران و دو هر کدام با یک برنامه در این مرحله حضور دارند.

«ورزش و مردم» و «وقت اضافه» از شبکه یک، «ورزش از نگاه دو» از شبکه دو، «ورزش ایران» از شبکه جام‌جم، «آن سوی نیمکت» و «میدان» از شبکه ورزش، «90» از شبکه سه و «تهران ورزشی» از شبکه تهران عنوان برنامه‌های حاضر در مرحله داوری بخش برنامه‌های گفت‌و‌گو محور ترکیبی با موضوع ورزشی است.

براساس اعلام دبیرخانه جشنواره جام‌جم در مجموع بیش از صد برنامه گفت‌و‌گو محور ترکیبی در موضوعات مختلف معارفی، اجتماعی، فرهنگی ـ هنری، علمی ـ اقتصادی و ورزشی به مرحله نهایی داوری این بخش راه یافته‌است.

طراحی محتوا و پژوهش، طراحی سوال هدفمند، پژوهش مکتوب، بهره‌برداری از پژوهش‌ها و عوامل شکلی همچون دکور، گرافیک و وُله، اجرای صحیح متناسب با مولفه‌های اجرای تلویزیونی از شاخص‌های داوری این بخش جشنواره است. توانایی کلامی و استفاده از ادبیات صحیح به‌عنوان دو شاخص مهم در ارزیابی کار مجری این برنامه‌ها ذکر شده است.

«ورزش و مردم» و «وقت اضافه» از شبکه یک، «ورزش از نگاه دو» از شبکه دو، «ورزش ایران» از شبکه جام‌جم، «آن سوی نیمکت» و «میدان» از شبکه ورزش، «90» از شبکه سه و «تهران ورزشی» از شبکه تهران عنوان برنامه‌های حاضر در مرحله داوری بخش برنامه‌های گفت‌و‌گو محور ترکیبی با موضوع ورزشی است.

داوری آثار این بخش از جشنواره برعهده مجید شعبانپور، علی بخشی‌زاده، جواد آتش‌افروز، محمود اشتری، محمد صالح‌علا و خانم دکتر صابرآملی است و دبیری آن را تقی رستم‌وندی برعهده دارد.

 

انیمیشن‌های با کیفیت بالا

داور بخش پویانمایی سومین جشنواره جام‌جم با تمجید از کیفیــت آثار رسیده به بــخش مسابقه گفت: سطح آثار قابل قبول است و حتی برخی از این آثار قابل رقابت در سطح جهانی است.

محمد میرکیانی با بیان این‌که این دوره جشنواره نسبت به دوره قبلی یک گام به جلو برداشته است، اظهار کرد: انیمیشن یک حوزه تازه متولد شده است که برای موفقیت‌اش تلاش‌های بسیاری در حال انجام است. می‌توانم بگویم ما در حوزه انیمیشن یک گام رو به جلو برداشته‌ایم و این در آثار بخوبی مشهود بود.

میرکیانی ادامه داد: یکی از اتفاقات شاخص این جشنواره تعداد بالای آثار است هر چند نیاز است در دوره آتی جشنواره به اندازه کیفیت بر کمیت هم توجه شود، زیرا همیشه یک اثر متوسط با تعداد بالا بیشتر از یک اثر عالی با تعداد کم دیده می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که ویژگی شاخص مشترک آثار چیست،گفت: به نظر من کارها از نظر فنی در سطح خوب و قابل قبولی قرار داشت که باید سرمایه‌گذاری بیشتری روی این استعدادها بکنیم.

میرکیانی به مزیت‌های جشنواره جام‌جم اشاره کرد و گفت: این جشنواره مانند جام جهانی فوتبال است، همین که یک اثر به بخش داوری‌ها راه پیدا کرده، خودش کلی اعتبار و ارزش است و جایزه خیلی مهم نیست.

 

تفاوت برنامه‌های گفت‌و‌گو محور تلویزیونی با رادیویی

داور بخش برنامه‌های گفت‌و‌گو محور ترکیبی سومین جشنواره جام‌جم ابراز امیدواری کرد با توجه به فرصتی که برای ارزیابی آثار تلویزیونی فراهم شده، نتایج داوری باعث ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها شود.

مجید شعبانپور اظهار کرد: تا‌کنون حدود نیمی از کارها را دیده‌ام و در میان آنچه بازبینی شده هم کارهای خوب و قوی، هم کارهای متوسط و هم ضعیف حضور داشته است.

رئیس مرکز تولید و فنی سیما ادامه داد: بعضی از کارها واقعا خوب و متناسب با استاندارد برنامه‌های تلویزیونی و دارای جذابیت‌های محتوایی و تصویری بوده است. منظورم از استانداردهای تلویزیون این است که یک برنامه مولفه‌های خاص یک اثر تلویزیونی را رعایت کرده باشد. یک برنامه تلویزیونی باید با یک برنامه رادیویی فرق داشته باشد.

داور جشنواره جام‌جم با بیان این‌که متاسفانه بعضی از برنامه‌ها بیشتر رادیویی است تا تلویزیونی، گفت: یک برنامه اگر فقط متکی به گفت‌و‌گو و از جذابیت‌های برنامه تلویزیونی دور باشد، هیچ فرقی با برنامه رادیویی ندارد.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود برنامه‌سازان با بهره گیری از جذابیت‌های تصویری، دکورهای خلاقانه، جذابیت‌های دراماتیک و استفاده از وُله‌ها، از رادیویی بودن برنامه‌ها فاصله بگیرند تا تفاوت بین برنامه تلویزیونی و برنامه رادیویی مشخص باشد.

شعبانپور گفت: در بخش برنامه‌های گفت‌و‌گو محور در مجموع 13 جایزه اهدا می‌شود که در این جوایز برگزیدگان بخش‌های مختلف موضوعی، برنامه‌های ورزشی، فرهنگی ـ هنری، علمی ـ اقتصادی، اجتماعی و معارفی حضور خواهند داشت.

وی افزود: علاوه بر برگزیدگان هر بخش قرار است برگزیدگان اجرا، جذابیت‌های بصری و پژوهش هم معرفی و قدردانی شوند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
۰
۰
خوب بود فقط باید رتبه هارو میگفت
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها